AnonymBruker Skrevet 9. desember 2010 #1 Skrevet 9. desember 2010 Jeg skal snart flytte og vaske rommet jeg har i et kollektiv. Den personen som bodde her før meg har brukt mye stearinlys, og siden det er skråtak (lavt) er det svarte flekker på taket etter dette. Det er også svarte flekker på veggen rett over panelovnen. Hvordan får jeg vekk dette? Har prøvd å vaske med salmiakk utblandet i vann, det hjalp ikke i det hele tatt.
SusanneGullet Skrevet 9. desember 2010 #2 Skrevet 9. desember 2010 Skrap vekk det du klarer av stearinet, så tar du tørkepapir på, og stryker med strykejern over, da vil papiret trekke til seg stearinet.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2010 #3 Skrevet 9. desember 2010 Det er ikke stearin, det er svarte flekker etter flammen/osen.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2010 #5 Skrevet 9. desember 2010 Vask med vann og aske. Og hvor skal jeg få aske fra?
SusanneGullet Skrevet 9. desember 2010 #6 Skrevet 9. desember 2010 Det er ikke stearin, det er svarte flekker etter flammen/osen. Åja :gjeiper: Skumleste. Støtter capricorn74 her, aske tar du bare fra ovnen hvis du har en
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2010 #7 Skrevet 9. desember 2010 Åja :gjeiper: Skumleste. Støtter capricorn74 her, aske tar du bare fra ovnen hvis du har en Jeg har altså ikke ovn, hadde jeg hatt det hadde jeg nok visst at det kunne ligge aske der... Men det er et tips jeg skal huske til neste gang jeg har samme problem.
Capricorn Skrevet 9. desember 2010 #8 Skrevet 9. desember 2010 Jeg har altså ikke ovn, hadde jeg hatt det hadde jeg nok visst at det kunne ligge aske der... Men det er et tips jeg skal huske til neste gang jeg har samme problem. Du kan jo gå ut og brenne en avis. Hvis du kjenner noen som røyker så duger sigarettaske like bra
SusanneGullet Skrevet 9. desember 2010 #9 Skrevet 9. desember 2010 Har du prøvd med grønnsåpe da? Går ikke flekken vekk med noen av disse tingene så må du nok male over er jeg redd.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2010 #10 Skrevet 10. desember 2010 Har ikke prøvd grønnsåpe nei. Tenkte jeg skulle prøve skurekrem også. Har ikke lyst til å male over, da det ikke er jeg som er skyld i flekkene (men det kan jeg jo ikke bevise), og at panelovnen lager flekker kan jo ikke jeg så mye for heller. Men jeg får bare prøve igjen... Flekkene er heldigvis ikke så synlige fordi de er i en "mørk krok". Takk for tips.
Timian Skrevet 12. desember 2010 #11 Skrevet 12. desember 2010 Det er vel snakk om heksesot... Var et innslag om det på tv2Hjelper deg eller noe... Er visst bare maling som hjelper! Jeg ville prøvd jif skurekrem heller enn grønnsåpe, ettersom grønnsåpe er ganske fett..
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2010 #13 Skrevet 12. desember 2010 Sitronsaft og salt funker. Hvordan bruker man det? Er det fare for misfarging da?
HopelessFear Skrevet 12. desember 2010 #14 Skrevet 12. desember 2010 Hvordan bruker man det? Er det fare for misfarging da? Dypper en klut i sitronsaften og dypper den igjen i salt. Bruker det som skuring. Jeg har ikke opplevd misfarging med det.
Cumulus Skrevet 21. desember 2010 #15 Skrevet 21. desember 2010 Bare husk å drikke teqila samtidig, veldig viktig.
Wonders Skrevet 22. desember 2010 #16 Skrevet 22. desember 2010 jeg hadde tatt litt swint og salmiakk. Gnidd forsiktig. Ellers lite malingsstrøk er jeg redd. 1
Malum Skrevet 22. desember 2010 #17 Skrevet 22. desember 2010 Jeg kjøpte en pakke med noen hvite svamper hos en byggevareforhandler (tror de selges i dagligvare også), og den tar det meste. Nå har jeg selvsagt kastet forpakningen, og jeg husker ikke hva den heter, men lurer på om den er fra 3M eller noe? Den inneholder rengjøringsmiddel. så man skal bare tilsette vann. Den tar farge hvis man gnir veldig, men i et hvitt tak går det jo fint.
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2010 #18 Skrevet 22. desember 2010 Jeg prøvde både skurekrem, salmiakk og sitrontrikset, det hjalp ikke et fnugg på flekkene. Men jeg mistenker at det da kan være heksesot (eller hva det heter). Jeg har uansett flyttet ut nå, og krysser fingrene for at huseier godkjenner vasken. Flekkene var jo der fra før av, og det er et gammelt hus, så jeg syns ikke det er mitt ansvar å male over et slitt rom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå