Gå til innhold

Laptop som bråker i fellesundervisninger

Anbefalte innlegg

Skrevet

På studiet mitt er det flere og flere som tar med seg pcene sine til undervisningen, og det er jo fint nok det. Alle pcene gir litt lyd fra seg, noen litt mer enn andre, men som regel er det ikke noe problem.. Men så er det pcen til han ene da, en stor eldre pc (av utseende hvertfall) som bråker verre enn værst, den durer avsted og avgir en konstant pipelyd som høres gjennom hele lokalet. Jeg syntes den er såpass ille at den forstyrrer min konsentrasjon, alle jeg har snakket med merker den og flere irreterer seg over denne lyden, det har også vært lærer som har kommentert at den lager mye lyd, på en litt humoristisk måte. Så er ikke bare meg som merker den.

Så er "dilemmaet". Dette er såklart ikke noe jeg kommer til å ta opp, men noe som har fått meg til å tenke litt. Burde man forvente at de med pcer som bråker så mye at det er en klar pipelyd gjennom et auditorie med plass til 50 personer lar pcen ligge hjemme? For det tenker jeg at er å forvente, og også noe av gunnen til at min pc ligger hjemme. Men det vil jo også bety at man "krever" at de med bråkepcer, som ønsker å ha med pc på skolen kjøper seg nye, og det er jo heller ikke rimelig. Ikke alle studenter har råd til å kjøpe seg ny pc når den gamle fortsatt virker.

Dette er vel og merke et studium hvor man ikke trenger pc for å delta i undervisningen, det holder fint for de fleste med blokk og papir fortsatt ;)

Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det burde man kunne forvente.

Er det et studium der man MÅ ha kraftig/god PC (dvs. ikke en billig-pc) under forelesning stiller jo saken seg annerledes, men jeg ser ikke for meg at der så mange slike studier, og i de studier der det må være aktiv bruk av PC er det sikkert mye annen bråk også slik at en eneste bråke-pc ikke utgjør så stor forskjell.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...