Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Viser til din artikkel der du skriver:

"Mandag var det bilde av Therese også i VG, i en sak der norske jenter legger ut sex-bilder av seg selv. (...)

- Jeg reagerer også på at aviser og TV bringer bildene videre, selv om de er sladdet. Folk kjenner oss igjen.

Therese reagerer også på at avisene kun bringer bilder av jentene som er på nettstedet.

- De fleste jentene er fotografert i undertøyet. Jeg har hørt at det er 900 bilder av jenter på nettstedet, mens det er 2000 guttebilder. Og guttene er nakne og holder rundt utstyret sitt. Hvorfor bringer avisene bare bilder av jentene? spør Therese."

I og med at du jobber i VG, avisa der Therese ble gjenkjent, bør jo ikke veien være lang til gode svar på spørsmålene hennes. Hvorfor ikke konfrontere VGs redaktører angående saken? Merkelig journalistikk å ikke la de "beskyldte" få svare for seg... Enda merkeligere er det å bringe kritikk av sin egen avis uten å tørre (?) å gjøre det direkte, kun indirekte.

Håper på svar :-)

Ingy

P.s. Jeg har også sendt denne direkte til journalisten, men legger den likevel ut her.

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Veldig bra tiltak!

Jeg reagerte også på denne. Spesielt på at journalisten selv linker til den omstridte artikkelen med bildene som førte til at jenta ble "hetset".

Det er et ganske typisk trekk ved pressen. Først skviser vi personen mest mulig, helt til personen får sammenbrudd, blir mobbet, tar selvmord.

Etterpå kan vi tjene ennå noen kroner ved å skrive "sympati-artikler" om samme person"

Skrevet

Jeg reagerer litt på at noen par er så dumme at de driver og tar "småslibrige" bilder av hverandre. Man har INGEN garanti for at ikke slike bilder omsider kan havne på nettet.

Bilder tatt i en fase hvor alt er rosenrødt, kan bli et helvete, kanskje spesielt for jenta, når forholdet er over.

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja ...

Husker dere saken der Dagbladet avslørte at en mann gikk rundt i Oslogatene og tok bilder av jenterumper og la dem ut på nett?

Dagbladet var i harnisk - kvinneundertrykkende sexfiksering og alt det der.

Og for å bevise hvor ekkelt det var, trykket de 10-15 bilder.

HÆ?

Skrevet

Har du fått noe svar fra journalisten enda?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...