Gå til innhold

Bryllup uten selskap

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er alltid noen som vil bli skuffet/sure/sinte uansett hva man gjør. Det er deres dag og dere skal gjøre det dere ønsker å gjøre!

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

er det så mange som vil feire kan dere vel invitere til enkel grillfest i hagen etterpå :rødme:

Skrevet

Jeg hadde ikke hatt noe imot dette: det positive er jo at man slipper å stresse med å kjøpe en kjole å ha på seg, gave til brudeparet fra en gaveliste på kjøpesenteret, spise mat jeg ikke tåler pga allergi og sitte ved siden av den eneste single og kjedelige fetteren til bruden hele kvelden uten å ha noe å snakke om....

Så kos dere med vielsen, det er den som er den viktigste. Ikke selskapet som uansett sjelden blir så perfekt som bruden ønsker...

Skrevet

Jeg og min forlovede planlegger bryllup uten å ha selskap, og så vil vi reise til syden dagen etter den store dagen. Vi skal gifte oss borgerlig. Tror ikke alle vil like at vi gjør det på denne måten, men det er jo VÅR dag, og da er det VI som bestemmer hvordan vi vil ha det.

Så jeg er litt interessert i å høre hva andre mener om å gjøre det sånn.

Herlighet! Gjør som dere vil! Vielse i lunchen og kjøttkaker til middag? Go for it! Bryllup for 200 i tre dager til ende? Go for it! Eller vielse hos byfogd og så dra på ferie? Høres bare lekker ut spør du meg. En kollega av meg gifta seg "ilag med" sin beste venninne (og hennes mann så klart) og etterpå gikk de ut på en fiiiin restaurant og hadde seg en bedre middag. Selv hadde jeg vielse hos byfogd, og fest for nære og kjære etterpå. Koselig bryllup og akkurat som vi ønska oss :)

Skrevet

vi kommer til å dra utenlands helt alene, og samboer vil ikke at vi skal fortelle det til noen i forkant.

helt greit for meg, jeg merker jo at mange har meninger og ønsker om hvordan det skal være bare jeg nevner ordet bryllup "en gang i tiden".

venner: "jo, dere må jo ha med forlovere - for da kan vi være med", eller foreldre: "dere vil jo helt sikkert sette pris på å ha nærmeste familie tilstede?"....

jeg kunne gjerne hatt en vennefest i etterkant, men det koster gjerne mye mer en man tror....ikke alle har en stor hage, eller "bare kjenner noen" som kan gi rimeligere løsninger.

så om jeg først skal bruke penger på bryllup frister det mer og mer og først gifte seg i en sjømmanskirke alene, for så å dra på bryllupsreise ett sted - alt istedetfor fest :)

vurderer faktisk å invitere venner på en middag hjemme uten å fortelle hvorfor og bare stille i bryllupskjolen. "hvit kjole? åja, vi har giftet oss. sett dere ned og drikk vin".

Skrevet

Synes det høres kjempebra ut :-) Det er jo deres dag (og deres penger)

vi giftet oss i utlandet. Bare forloverne som viste om det, men de var ikke med de heller; vi "lånte" noen vitner på ambasaden.

Svigermor er fremdeles litt skuffet over at det ikke ble selskap, og at ikke fikk være der med oss. Mens andre var strålende fornøyd. Noen venninner av mamma ble forbannet på hennes vegne (selv tror jeg hun var glad bare vi hadde hatt en fin dag). Det er mye meninger rundt dette og om man ikke gjør som alle andre, men vi har ikke angret en dag.

Må jo også fortelle at vi var i et familieselskap til min manns famile tidligere i år, hvor en onkel lurte på om ikke det var på tide at vi giftet oss snart. Morsomt å se ansiktet når vi minnet han på at vi har vært gift i snart fire år alt :-)

Gjest brutal_mann
Skrevet

Jeg og min forlovede planlegger bryllup uten å ha selskap, og så vil vi reise til syden dagen etter den store dagen. Vi skal gifte oss borgerlig. Tror ikke alle vil like at vi gjør det på denne måten, men det er jo VÅR dag, og da er det VI som bestemmer hvordan vi vil ha det.

Så jeg er litt interessert i å høre hva andre mener om å gjøre det sånn.

En fornuftig plan.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...