Gjest kreps73 Skrevet 9. desember 2010 #1 Skrevet 9. desember 2010 Jeg og min forlovede planlegger bryllup uten å ha selskap, og så vil vi reise til syden dagen etter den store dagen. Vi skal gifte oss borgerlig. Tror ikke alle vil like at vi gjør det på denne måten, men det er jo VÅR dag, og da er det VI som bestemmer hvordan vi vil ha det. Så jeg er litt interessert i å høre hva andre mener om å gjøre det sånn.
SusanneGullet Skrevet 9. desember 2010 #2 Skrevet 9. desember 2010 Hvis det er dette dere vil så er ikke det noe galt i det
Bubblerock Skrevet 9. desember 2010 #3 Skrevet 9. desember 2010 Gjør som dere vil Det går jo alltids an å ha en uhøytidelig fest senere også, om det er mange som blir gretne hehehe
Gjest Xelle Skrevet 9. desember 2010 #4 Skrevet 9. desember 2010 Go for it. Dere som skal gifte dere, da kjører dere det opplegget dere vil ha.
JumboJenny Skrevet 9. desember 2010 #5 Skrevet 9. desember 2010 Blås i hva andre synes,gjør som dere vil, selv om man kan møte litt miner fra familie kanskje som forventer å få være med på den store dagen. =) Selv kan jeg også tenke meg å gjøre det på den måten. Jeg liker ikke å vise mine følelser "offentlig" til stor skare av familie og venner, og synes det er ukomfortabelt. Taler, kjole, jeg blir stresset ved tanken, selv om det er da flott å være i bryllup. Jeg kunne tenkt meg å gjøre det på samme måten som du foreslår, men ville kanskje invitert til en uformell fest også (uten å be om gaver).
Djungelvrål Skrevet 9. desember 2010 #6 Skrevet 9. desember 2010 Ja reis til syden og ha en vennefest etterpå. Kan f.eks bestille spekemat fra en ferskvare, koster rundt 150 kr pr hode
MonThe Skrevet 9. desember 2010 #7 Skrevet 9. desember 2010 Skal der invitere folk til vielsen, eller skal dere gjøre det i "hemmelighet"? Hadde nok selv syntes det hadde vært litt rart å bli invitert til en vielse, hvorpå det ikke var noe etterpå men... Går jo f.eks. an å ta med seg de nærmeste ut å spise middag på en restaurant?
Gjest kreps73 Skrevet 9. desember 2010 #8 Skrevet 9. desember 2010 Skal der invitere folk til vielsen, eller skal dere gjøre det i "hemmelighet"? Hadde nok selv syntes det hadde vært litt rart å bli invitert til en vielse, hvorpå det ikke var noe etterpå men... Går jo f.eks. an å ta med seg de nærmeste ut å spise middag på en restaurant? Det blir bare forloverne som blir med i vielsen.
ladyluna Skrevet 9. desember 2010 #9 Skrevet 9. desember 2010 I ettertid ser jeg at det nok var det jeg også ønsket... Vi hadde en kort fest etter vielsen, med kun kaffe og kaker. Vi hadde invitert foreldre, søsken, besteforeldre, tanter/onkler og noen venner. Senere på kvelden gikk vi ut og spiste middag sammen med forloverne våre. Nå når jeg tenker tilbake på dagen må jeg si at den ikke ble slik jeg hadde håpet. Vi gjorde på en måte ting lit "halvveis", om du skjønner. Jeg ser nå at hoved grunnen til at vi i det hele tatt hadde en fest var at vi gikk ut ifra at det var forventet av oss! Så om jeg skulle valgt om igjen, så hadde vi nok hatt vielsen litt senere på dagen, og kun spist middag sammen med forloverne på kvelden. På den måten hadde det blitt mindre mas og kjas, og vi hadde fått mer tid til å fokusere på hverandre og nyte dagen! Dette skal være den beste dagen i deres liv, så i etterpåklokskapens navn vil jeg anbefale dere å gjøre det på akkurat den måten dere ønsker, uten å tenke for mye på hva de rundt dere mener! Lykke til
MonThe Skrevet 9. desember 2010 #10 Skrevet 9. desember 2010 Det blir bare forloverne som blir med i vielsen. Ok. Da synes jeg ikke det høres rart ut å droppe selskapet. Ha en flott dag
lilleGrethe Skrevet 10. desember 2010 #11 Skrevet 10. desember 2010 Jeg ville ikke likt det på den måten, for meg er bryllupsfeiringen like viktig som vielsen. Men hver sin smak. Har dere snakket med nærmeste familie om planene, eller skal de ikke inkluderes? Dere bør nok være forberedt på at noen venner og familie vil være fornærmede hvis de blir utelukket, men så lenge dere er forberedt på å takle det, så gjør dere som dere selv vil.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2010 #12 Skrevet 10. desember 2010 Vet du hva ts.. jeg skal gjøre det samme.
Anglofil Skrevet 10. desember 2010 #13 Skrevet 10. desember 2010 Gjør det som føler riktig for dere. Det er deres bryllup og deres dag. Mvh Yvonne 1
einna Skrevet 10. desember 2010 #14 Skrevet 10. desember 2010 (endret) Jeg vurderer også dette. Er strengt tatt ikke er forlovet ennå, men vi har snakket litt om det Mener at det å gifte seg ikke nødvendigvis må være til "underholdning" for alle. Selv om det kan være fint å dele dagen med familie og venner, kan det også være flott å gjøre det som en privatsak. Et tips er å gifte seg også i utlandet, lettere å ikke invitere noen da Endret 10. desember 2010 av einna
Gjest kreps73 Skrevet 10. desember 2010 #15 Skrevet 10. desember 2010 Jeg ville ikke likt det på den måten, for meg er bryllupsfeiringen like viktig som vielsen. Men hver sin smak. Har dere snakket med nærmeste familie om planene, eller skal de ikke inkluderes? Dere bør nok være forberedt på at noen venner og familie vil være fornærmede hvis de blir utelukket, men så lenge dere er forberedt på å takle det, så gjør dere som dere selv vil. Vi har ikke nevnt noe til noen enda. Skal fortelle det etterhvert, og forventer at noen blir sure på oss.
Gjest kreps73 Skrevet 10. desember 2010 #16 Skrevet 10. desember 2010 Takk for alle innleggene. Ser fram til den store dagen
lilleGrethe Skrevet 10. desember 2010 #17 Skrevet 10. desember 2010 Lykke til, både med dagen og reaksjonene! Håper folk er forståelsesfulle for deres valg.
Golde Skrevet 10. desember 2010 #18 Skrevet 10. desember 2010 Ja, det synes jeg er helt i orden. Faktisk har jeg stor respekt for dere som velger å gifte dere uten fest. Ser i min omgangkrets at ekteskap og bryllup for mange kun dreier seg om bryllupsfesten (i hvert fall virker det sånn for meg, det er det mine venninner oppgir som grunn til at de vil gifte seg). Det blir feil for meg. For meg er det ekteskapet som er viktig, ikke bryllupsfesten. Så om du hadde vært min venninne og kommet og fortalt meg dette, hadde jeg gratulert og blitt glad på deres vegne. Gave hadde dere fått også. Jeg synes at deres måte er en flott måte å gjøre det på! Bare så det er sagt, jeg gleder meg selvfølgelig på mine venninners vegne også, jeg har storkost meg i alle brylluper jeg har vært gjest i. Jeg mener at alle skal få gifte seg slik de vil, det brudeparet som gifter seg, ikke gjestene. 1
Gjest Rosemor Skrevet 10. desember 2010 #19 Skrevet 10. desember 2010 (endret) Jeg og min forlovede planlegger bryllup uten å ha selskap, og så vil vi reise til syden dagen etter den store dagen. Vi skal gifte oss borgerlig. Tror ikke alle vil like at vi gjør det på denne måten, men det er jo VÅR dag, og da er det VI som bestemmer hvordan vi vil ha det. Så jeg er litt interessert i å høre hva andre mener om å gjøre det sånn. Med unntak av sydenferien, gjørde vi det slik på bryllupsdagen vår. Vi hadde bare forloverne tilstede under vielsen, og spiste middag med dem etterpå. For oss var det ekteskapet som var viktig, ikke bryllupsfesten (med det mener jeg ikke at de som velger å ha bryllupsfest ikke mener at ekteskapet er viktigst, men bryllupsfesten var ikke viktig for oss). De fleste aksepterte valget vårt, men det var noen tanter og onkler som ble fornærmet over måten vi gjorde på... (de tilga oss halvveis etter noen år :gjeiper: ) Endret 10. desember 2010 av Rosemor
Gjesten Skrevet 10. desember 2010 #20 Skrevet 10. desember 2010 Det synes jeg er helt greit. Det er deres dag, og dere skal gjøre som dere selv ønsker. Om foreldre og søsken bli veldig skuffede, går det jo eventuelt an å gå ut og spise en bedre middag sammen med bare de absolutt nærmeste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå