Gå til innhold

HVEM VAR DU PÅ VGS?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Det finnes en tråd her som omhandler hvem du var på ungdomsskolen, og som en oppfølging av den:

Hvem var du på videregående?? Den utadvente, den populære, bråkmakeren, mobberen, den skoleflinke, den snille, den sjenerte osv

Endret du deg fra ungdomsskolen til vgs?(fra upopulær til populær, sjenert til utadvent osv)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På VGS var jeg "den som har alt i veska" - var det noe noen trengte så kom de til meg! :fnise:

Fikk også en diplom klassen laget til meg "Årets flinkeste til å forsove seg".

Russenavnet var Dealern - pga at jeg alltid hadde med kortstokk. Pleide å samle sammen folk for å spille kort!

Så.. jeg var vel en av de sosiale som ville ha med folk på ting. :) var med å gjorde mye frivillig arbeid for å hjelpe til skolens "spirit".

På Ungdomsskolen så var jeg en av de populære men ikke med de populære om du skjønner.

Hadde veldig mange venner men ikke av de typiske i populærgruppa.

Var også en av de sosiale der. Så jeg var vel på en måte den samme på VGS, bare litt mer rolig. Tror jeg :sjenert:

Skrevet

På ungdomsskolen var jeg den som var litt venn med alle. På videregående slet jeg med å få venner og ble den sjenerte jenta som satt i et hjørne med sine to nære venner.

Skrevet

Jeg var enormt skoleflink, veldig populær blant lærerne (til og med de som egentlig hatet jobben og elevene), og rektor hatet meg fordi jeg alltid tok høyt og tydelig opp alt som ikke var bra med skolen eller brøt med gjeldende lov- og regelverk. Ungdomspolitisk aktiv, ja :)

Jeg endret meg veldig fra ungdomsskolen. Den var grusom. Det var ikke lov å være flink, det var ikke lov å kle seg ikke-konformt, det var ikke lov å være interessert i ting ikke alle andre var interessert i. Alt sånt var ikke bare lov på vgs, det ble oppmuntret til det og jeg traff mange andre jevnaldrende som jeg faktisk hadde noe felles med. Altså gikk jeg fra å være sykelig innesluttet og ganske deprimert til å bli lykkelig og omtrent så utadvendt det er mulig for meg å være.

Skrevet

På ungdomsskolen var jeg en einstøing som trakk seg bort fra jentenes nyoppdagede moteverden, på videregående var jeg kul som hadde egen stil og som sa hva jeg mente. Jeg hadde langt, mellomblondt hår til korsryggen, alltid løst og gikk med svarte skjørt og fargerike topper....:overrasket::ler:

Skoleflink i første klasse, drittlei i de to påfølgende årene. Strøk i matte, tok opp matten igjen i november i år ( 11 år senere ) for å kunne studere videre til høsten. ( har allerede studert tre år i London ) :)

Skrevet

På ungdomskolen var jeg i stor grad et mobbeoffer. Det begynte med at hun "venninnen" min fra barneskolen gikk rundt å slang dritt om meg til alle. Og slik utviklet seg til en vane for de vanlige mobberne på skolen. Det var ingen åpenlyst mobbing, alt skjedde stille og pyntelig bak min rygg og andres. Alle de 3 årene på ungdomskolen var smertefulle, det var ikke uvanlig at jeg dro opp på rommet mitt etter skolen for å gråte ut "dagens" mobbing.

Da jeg kom på videregående var jeg helt overbevist om at dette ville bli helt annerledes, men det ble det ikke.. Jeg kom bort fra det dårlige miljøet og mobbingen på ungdomskolen, men noe av miljøet fulgte meg. Sammen med noe av de samme menneske hadde jeg også utviklet en forferdelig dårlig selvtillit, som jeg også sliter med i mindre grad i dag.

Nå er alt mye bedre, jeg omgås ikke med gamle bekjente fra de dårlige mobbemiljøene. Jeg har startet på nytt i hovedstaden og stortrives her.. Ingen kjente meg fra før, og ingen hadde noe i mot meg.. Nå har jeg mange nye gode venner og herlige hverdager... Men, jeg sliter fortsatt med selvtilliten. Om det er noen som går forbi meg og ler samtidig tror jeg automatisk at det er meg de ler av..

Så, svar på spørsmål: Jeg var mobbeofferet på ungdomskolen, og tidligere mobbeoffer på vgs...

Skrevet (endret)

På ungdomsskolen var jeg den som var litt venn med alle. På videregående slet jeg med å få venner og ble den sjenerte jenta som satt i et hjørne med sine to nære venner.

Samme her, egentlig. Nesten, i hvert fall!

Ungdomskolen: Storesøster-rollen, den man kunne betro seg til, som prøvde å forsvare den svakeste til alle tider. Jeg var veldig knyttet til så og si alle i klassen, men så var vi en liten klasse også, da.

VGS: Hun som satt i en krok, sammen med den andre jenta med piercinger, haha. Senere ble jeg "hun som aldri er der, som har en kronisk sykdom, men vi aner ikke hvilken".

Endret av ¤Pernille¤
Skrevet

Den sjenerte.. Tror ikke jeg endret meg fra ungdomskolen til videregående, men etter videregående har det skjedd litt heldigvis :)

Gjest stillness
Skrevet

Jeg var den sjenerte gotherjenta :) Ble litt mer "rebelsk" når jeg begynte på videregående og mobbingen sluttet også når begynte på videregående.

Stort sett var jeg snill og grei selv om det kanskje ble litt mye skulking første året jeg flyttet på hybel.

Hadde ikke mange venner,men følte at jeg ble mer godtatt på videregående og hadde en bestevenninne som jeg holdt sammen med i tykt og tynt.Vi fant på så mye rart :)

Jeg var fortsatt sjenert på videregående,men syns jeg åpnet meg en smule mer enn på ungdomsskolen.Da sa jeg ikke et ord og ble sett på som snill,stille og litt nerdete.

Det var godt å komme seg unna ungdomsskolen og begynne på en ny skole der ingen kjente meg.

Gjest Linda sofie
Skrevet

På ungdomskolen var jeg populær men var ikke den mest populære. Men sånn i midten:) Hadde stor vennekrets og kom overrens med de fleste,

Da jeg begynte på vgs begynte jeg først på Design og håndtverk men ville ikke gå den linja allikavel. Så jeg fikk bytta til noe anna. Så jeg kom inn i den klassen på dag 3 eller 4. Kjente ingen. Da hadde jo de allerede fått kontakt med hverandre og liksom funnet sin plass da. Jeg kom inn som den nye jenta. Slet med finne meg venner og følte meg egentlig litt alene. Ganske uvant pga på ungdomskolen hadde jeg alltid noen å henge med og hadde nok av venner. Følte meg litt utafor min komforsone eller hva jeg skal kalle det. Ble egentlig veldig stille og sjenert utrolig nok. Har alltid sett på meg selv som en sosial person men når jeg havna i en klasse med folk jeg ikke kjente ble jeg veldig utilpass og sjenert.

Skrevet

Jeg var sån midt i mellom på ungdomskolen. Gjorde ikke så mye utav meg. Hadde masse venner, noen av de populære, men var aldri helt der selv. Noe jeg er glad for nå. Litt prippen var jeg også :)

Første året på VGS løsnet jeg sakte, men sikkert opp. I andre tok jeg nesten helt av :ler:

Jeg gikk på en liten kunstskole som var fantastisk. Koste meg ihjel det andre året. Både sosialt og faglig. Fikk seksere i det meste det året. Siste året hadde vi fæle og dårlige lærere, så da ble jeg litt skolelei. Var nok en av de populære og utadvendte. Skrullete, vimsete og snill. Andre året var jeg sammen med skolens mest populære gutt. Da skrev jenter på doen at de hatet meg. Utrolig morsomt!

Jeg er flink til å tilpasse meg andre mennesker, så jeg passet sammen med og snakket de fleste. Jeg satt også i russestyret og planla masse greier. Var også politisk aktiv disse årene. Litt mye energi kanskje, og følte meg nok litt for kul noen ganger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...