Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen spørsmål ang det å få bostøtte, begynner med det færste spm mitt. Jeg leier i øvre etasje hos et ektepar. De leier ut to leiligheter i andre etasje, til meg som bor i den ene, og til en annen som bor i den andre. Jeg og den andre deler vaskemaskin i gangen oppe. Ekteparet vi begge leier hos bor under. Vi har alle en felles inngang nede og det er trapp opp til begge leilighetene som har hver sin inngang også.

Men på husbanken så står det:

PÅ sida til husbanken så står det Krav til boligen: "Det skal være en selvstendig bolig med egen inngang. Det betyr at en bolig som har adkomst gjennom en annens bolig ikke kan godkjennes."

Deretter står det: "Løsninger med felles inngangsparti og felles entré kan imidlertid godkjennes, for eksempel i rekkehus, der det er felles inngang for to boenheter, med en trapp i entreen opp til bolig i andre etasje."

Betyr dette at jeg faller inn under godkjennelse av søknaden?

Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet

Det skal være egen inngang til leilighetene uten at du går gjennom en annens leilighet. Det er ganske vanlig at leiligheter har felles gang. Men da går man ikke gjennom boarealet til en annen bolig. Det er det som menes med egen inngang - at innenfor alle leilighetens dør er det ingen andre enn den som bor som må gå igjennom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...