Gå til innhold

Hvem kan lære meg å hekle?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg er "blitt utfordret" til å hekle et sjal, og trenger hjelp. Hvem kan lære meg dette? jeg betaler gjerne for neon timers undervisning - bor i Oslo :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta en tur innom en garnbutikk og hør om de kan hjelpe deg eller om de vet om noen kurs eller samlinger. Skulle gjerne gjort det selv, men jeg har ikke tid før neste år. :)

Skrevet

På garnstudio/drops designs hekleskole er det gode videoer på f.eks englemasker/kjærlighetsknute.

http://www.garnstudio.com/lang/no/skole/hekle_index.php

Jeg lærte meg å hekle disse maskene fra video. De har også videoer med andre typer masker.

Hadde du bodd i Bergen kunne jeg gitt deg et lite kurs :)

Skrevet

Jeg bor litt for langt unna, men tipset om å høre i en garnbutikk eller hobbybutikk er god. De er ofte veldig behjelpelige. Ellers kan du prøve å finne ut om det er en husflidforening i nærheten som du kan kontakte.

Skrevet (endret)

Takk alle for gode råd så langt :)

Jeg har vært innom et par garnbutikker, og som dere sier så er de behjelpelige, men ingen av dem skal holde kurs med det første. tidligste kurs jeg har funnet er først i mars.

Så, hvis det er noen i "stor-Oslo" som vil "ta meg under sine vinger" og hjelpe meg igang, vil jeg være svært taknemlig. Jeg betaler gjerne for noen kveldstimer med undervisning. :roser:

Jeg meldte meg inn i Kvinneguiden da jeg fikk denne "hekle-utfordringen" :klø: har surfet litt rundt her inne nå og må si det er en helt ny verden som åpner seg - så mange flotte kommentarer til problemstillinger som reises! -er imponert. Blir morsomt å følge med her videre, og dette blir et sted jeg vil aktivt benytte fremover.

Men nå trenger jeg hekle hjelp :lete: anyone??

Endret av ForcedSissy
Skrevet

Vil anbefale deg å sjekke ut et håndarbeidsforum e.l. Hobbyboden er et stort et.

Skrevet

Ja, forum.hobbyboden.com

De har også en ukentlig greie på kafe i Oslo, så jeg ville slengt meg på det. Du må melde deg på underforumet via profilen din, tror jeg, men så får du tilgang til mange dyktige folk som helt sikkert kan hjelpe deg bedre og kjappere. Disse treffene tror jeg er på tirsdager.

Skrevet

Takk for godt tips, men jeg ønsker fremdeles å komme i kontakt med ei som vil gi litt undervisning :)

Skrevet (endret)

Har i dag vært innom Du Store Alpakka og kjøpt mitt første garn og heklenål. Miski 100% baby Lama i en flott dyp rødfarge. Heklenål har jeg fått vite at er i str. 4,5 og 5mm, så får jentene på SnB hvor jeg møter opp neste tirsdag bestemme hvilken ende av nålen som skal brukes :)

Fikk også et mønster basert på luftmaske. Foreløpig er det mer et luftslott enn luftmasker for meg :rodme:

Kikket på linken på Felisis blog som jeg fikk fra Hekleheksa (takk). Det er nok ennå mer i "rett gate" iforhold til hva jeg tror min kone ønsker seg :)

Tror dette prosjektet går fra grugleding og skrekkblandet fryd til faktisk å bli ganske morsomt. Om å gjøre å ikke feile nå :)

Utrolig mye bra hjelp og støtte fra alle dere jenter på dette forum - thanks :)

Endret av ForcedSissy

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...