AnonymBruker Skrevet 8. desember 2010 #1 Skrevet 8. desember 2010 Jeg var på et seminar her om dagen. Da sa foredragholderen at "Proteinpulver er bare tull. Man trenger 11 gram proteiner til dagen og det kan man bygge 20 kg muskler på (over tid, ergo at 11 g er nok også om man trener heavy styrketrening) Han illustrerte dette med å si at "2 melk med glass dekker da behovet", så det var ikke en glipp eller jeg som hørte feil. Har googlet dette i ettertid for å sjekke om det stemmer og da står det alt fra 0,5 til 2 gram proteiner pr kroppsvekt. Dvs jeg på 60 kg trenger rundt 60 gram protein til dagen. Ikke 11... Noen med peiling?
Stellia Skrevet 9. desember 2010 #2 Skrevet 9. desember 2010 Det høres langt i fra tilstrekkelig ut, i hvertfall dersom man ønsker å bytte muskler. Jeg lever etter regelen om 2 g. proteiner per kg. kroppsvekt per dag. Trener aktivt styrketrening.
Djungelvrål Skrevet 9. desember 2010 #3 Skrevet 9. desember 2010 11 gr er sikkert greit hvis man ikke skal bygge muskler, men hvis man trener og skal vokse er dette for lite. Proteiner er det muskler stort sett består av. Jeg har trenet mye med og uten tilskudd og jeg ser stor forskjell på bilder som ble tatt da jeg spiste ekstra proteiner. Ble mye mer definert. Pleide å spise en boks tunfisk etter trening, 50 gr ren protein. Billig og effektivt.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2010 #4 Skrevet 9. desember 2010 Han illustrerte dette med å si at "2 melk med glass dekker da behovet", så det var ikke en glipp eller jeg som hørte feil. Synes egentlig ikke det høres spesielt godt å spise glasset også.
Gjest petre Skrevet 9. desember 2010 #5 Skrevet 9. desember 2010 Synes egentlig ikke det høres spesielt godt å spise glasset også. Er nok der proteinene ligger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå