Gjest Anonymous Skrevet 15. oktober 2003 #1 Skrevet 15. oktober 2003 Har en maskin som er kjempe treg.Har lyst til å slette hele maskinen og starte den opp på nytt.Men jeg har veldig mye musikk som jeg ikke har lyst til å slette, noen som hvet om jeg kan bevare den på noen måter? Maskinen slutter å svare noen gang, når jeg høyre trykker på de to skjermene som blinker og viser at en er på nettet(helt nede til høyre)så ser jeg inn på status og da står byte mottatt og byte sendt stille.Kan dette ha noe med adsl og gjøre eller er det maskinen som er treg. Håper dere skjønner hva jeg mener :o Takk for svar
Gjest Lea Skrevet 15. oktober 2003 #2 Skrevet 15. oktober 2003 Det er umulig å si om det er PC-en eller ADSL det er noe feil med. Men det ser du kanskje om du formaterer PC-en din. For å bevare musikken kan du jo brenne den over på CD-er. Da kan den spilles andre steder også. En CD-brenner koster ikke mange kronene, om du ikke har en allerede. En grei brenner før du til ca 400 kroner hos f.eks Elkjøp.
Gjest Anonymous Skrevet 15. oktober 2003 #3 Skrevet 15. oktober 2003 Du trenger ikke slette noe for å installere Windows på nytt. Det er bare å la være å formatere harddisken under installasjonen, da beholder du alle filene dine. Du kan til og med installere en ny versjon av Windows i en egen katalog, sånn at du kan velge mellom "gammel" og "ny" Windows ved oppstart. Greit hvis du har installert programmer som det tar litt tid å få tak i på ny; du kan bare starte om og velge den gamle Windows-versjonen for å bruke dem.
jordbær Skrevet 16. oktober 2003 #4 Skrevet 16. oktober 2003 Jeg ville partisjonert opp harddisken, lagt over det jeg ville beholde på den nye partisjonen. Formatert c: og lagt inn windows på nytt! Hvis man installerer windows på nytt.. uten å formatere, beholder man ofte de flaskehalsene som ligger der. Gamle ubrukte filer og programmer. Kanskje spyware og adware som tar opp plass og kapasitet..
Gjest Anonymous Skrevet 18. oktober 2003 #5 Skrevet 18. oktober 2003 Takk for svar. Men lurer på en ting til.....kan jeg brenne musikken over på mp3 med en vanlig brenner? MP3 plater tar jo mange sanger på en plate, og så kan jeg sette de inn på maskinen igjen etterpå. Har over 2000 sanger og det blir mange vanlige cd plater.......mye jobb
Gjest Anonymous Skrevet 18. oktober 2003 #6 Skrevet 18. oktober 2003 Jada, bare velg å brenne platene som data-CD, så brenner den Mp3 på CD'n. Hvis du derimot velger å brenne den som musikk-CD vil den konvertere alle sangene til WAV-formatet under brenning, og du vil kun få plass til ca. 20 låter pr. CD (når jeg skrver ca. 20, så kommer jo dette an på hvor lange sangene er osv.). Når brenningen er utført er det bare å formatere, installere windows på nytt, og slenge Mp3-filene tilbake på disken. I ditt tilfelle kan det jo være lurt å brenne alle sangene uansett hvis du ikke ønsker å "miste" dem. Jeg er klar over at 2000 sanger tar lang tid å brenne og det går med mange CD'er (selv om de brennes som Mp3), men tenk om du får en disk-crash eller ett seriøst virus som slenger alle sangene dine til hel..... Da vil du se at det tar utrolig mye lengre tid å laste de ned fra nettet igjen. Lykke til! Håper du får en kjapp PC igjen
Gjest Anonymous Skrevet 19. oktober 2003 #7 Skrevet 19. oktober 2003 Takk for svar. Når en brenner som data cd eller mp3, hvor mange sanger kan jeg ta på hver plate da? Når jeg skal slette hele maskinen og starte den opp igjen på nytt, hva gjør jeg da? Er ikke så veldig flink med slikt og har aldri gjort dette.
villkatt Skrevet 19. oktober 2003 #8 Skrevet 19. oktober 2003 Hvis du har to disker ville jeg ha formatert én og én, dvs lagt mp3ene over på fx c-stasjonen og så formatert d-stajonen, deretter lagt mp3ene over på d-stasjonen og formatert c-stasjonen. Den disken hvor windows er installert må i dette tilfellet formateres sist..
Gjest Anonymous Skrevet 19. oktober 2003 #9 Skrevet 19. oktober 2003 Når en brenner som data cd eller mp3, hvor mange sanger kan jeg ta på hver plate da? Det blir et litt sånt "how long is a piece of string"-spørsmål, siden MP3-filer varierer i størrelse alt ettersom hvor lang sangen er, og hvor god kvalitet den har. Hvis vi antar at en gjennomsnittlig MP3-fil er ca. 4 megabyte stor, vil du få plass til rundt 170 filer på en vanlig 80-minutters CD-R (700 megabyte).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå