Gjest førskole_student Skrevet 8. desember 2010 #1 Skrevet 8. desember 2010 Nå nermer det seg slutten for min praksisperiode for denne gangen.. Er student 2. året på førskolelærerutdanningen, og har nå vært i praksis i 6 uker i en fantastisk barnehage. Vil så gjerne gi dem en liten oppmerksomhet, siden de har vært så utrolig flinke og inkluderende i denne perioden. Noen som har noe erfaringer med å gi gave når en er ferdig med praksis? Tips eller forslag til hva dette kan være? I fjor fikk praksisbarnehagen noen fine blomster, men dette er jo ikke så veldig spennende. Har nå vært på en 0-6 års avdeling, så føler det kan være veldig vanskelig å finne en leke/et spill som kan passe for alle.. Når det kommer til muffins/kaker er det flere av barna som ikke tåler melk eller gluten, så dette blir også litt vanskelig.. Tips mottas med stor takk! Hilsen motivert førskolelærerstudent!
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2010 #2 Skrevet 8. desember 2010 Har du Ikea i nærheten? Der har de mye fint som tåler en støyt, rengjøring og som ikke koster fletta. Jeg kjøpte noen sakser hos Panduro en gang som klipper forskjellige mønstre. Det blir kanskje ikke for de aller minste men de jeg kjøpte var såpass tykke i bladet at de største fint bør kunne bruke dem. Slo veldig godt ann hos tantebarna mine hvertfall
Ellam Skrevet 9. desember 2010 #3 Skrevet 9. desember 2010 (endret) En god barnebok er mitt forslag:) Ev. hvis du bare vil gi til betjeningen så tror jeg litt spesiell te fra f.eks helsekost vil bli godt mottatt! Så bra at du har trivdes i praksis:) Endret 9. desember 2010 av Ellam
Jesse Skrevet 9. desember 2010 #4 Skrevet 9. desember 2010 En lydbok eller en bok Lillesøster-lydbøkene har vært veldig populære hos oss hos de fra 2-6 år.. (Så det blir jo ikke for de aller minste, men vanskelig å finne noe som fenger alle i en så spredt aldersgruppe :klø: )
Sulosi Skrevet 9. desember 2010 #5 Skrevet 9. desember 2010 Henger meg på her jeg. Har selv praksis i en barnehage som er virkelig inkluderende. Alle vi som var der fikk gaver når første periode var over og vi skal tilbake etter nyttår for fire nye uker. Tenker jeg skal foreslå at vi spleiser på en kake til personalet og om det blir penger igjen kanskje en bok. Har en "når to..(blir venner, blir sinte osv)" bok med fire historier i, den passer for alle aldersgrupper så kanskje det kan være en ide?
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2010 #6 Skrevet 9. desember 2010 Har aldri tenkt på å gi gave til min praksisbarnehage, det har bare aldri falt meg inn. Er det vanlig? :klø: Hilsen 3. års student.
Sulosi Skrevet 11. desember 2010 #7 Skrevet 11. desember 2010 Har aldri tenkt på å gi gave til min praksisbarnehage, det har bare aldri falt meg inn. Er det vanlig? :klø: Hilsen 3. års student. Tror ikke det er veldig utbredt, grunnen til at jeg vil gjøre det er at de har vert max flotte å være hos på alle mulige måter. Etter de fire første ukene fikk vi studenter gave av bhg..
Gjest Gjest Skrevet 11. desember 2010 #8 Skrevet 11. desember 2010 Jeg har pleid å gi bøker. Ellers er jo tegnesaker noe som passer for alle.
fruBeist Skrevet 12. desember 2010 #9 Skrevet 12. desember 2010 (endret) Jeg har akkurat begynt som tilkallingsvikar i et par barnehager. Og begge plassene er ungene kjempeglad i å høre på musikk! Hva med et par cd`er? En med litt rim og regle-sanger, og en som kanskje er litt mer klassiske barnesanger. Forutsetter selvfølgelig at barnehagen har cd-spiller. Min erfaring er at de yngste ikke bryr seg stort om tegnesaker, og når det gjelder bøker er det stor forskjell på et barn på 1 år og et barn på 5. Endret 12. desember 2010 av fruBeist
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2010 #10 Skrevet 12. desember 2010 Vet ikke hvor vanlig det er å gi gave i barnehage, men da jeg gikk på sykepleien ga vi gave til veilederen der vi var i lange perioder (2-3 måneder), og til personalet det vi var i kortere tid. Te, konfekt, bøker/faglitteratur e.l.
Gjest bhg ansatt Skrevet 13. desember 2010 #11 Skrevet 13. desember 2010 Jeg syns der er riktig å gi en gave, for å vise at du er fornøyd! En god tanke er det viktigste, ikke summen! Hva med en konfekt til de ansatte eller nærmeste leder, og en bok til barnegruppen med din hilsen i permen. f.eks Hvem da? av Stina Wirsèn. Det er en bok som er like morsom om du er 1.5 eller 6år. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2010 #12 Skrevet 13. desember 2010 Gir dere gave før eller etter evalueringen? Gaver er i seg selv veldig hyggelig, men det lukter litt svidd hvis det blir for mye fokus på det.
Gjest Annaires Skrevet 13. desember 2010 #13 Skrevet 13. desember 2010 Man gir det jo når man er ferdig, så da blir det jo etter evalueringen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå