sebra Skrevet 8. desember 2010 #1 Skrevet 8. desember 2010 På arbeidsplassen min, er det mange av oss som går på kortidskontrakter. Sjefen har blant annet truet folk til å jobbe overtid, ved at han sier at hvis de ikke gjør det, får de ikke mer jobb. Og ikke får vi så mye som et takk for at vi gidder å jobbe overtid, noe som det er minst 1 gang i uka. nei da får vi bare høre at vi er dårligere enn det andre skiftet. Ikke får vi en gang noe ekstra betalt, når vi ikke har fått spisepause når vi jobber overtid. Jeg har vært litt fram og tilbake, pga skole og sånn men har nå jobbet de siste månedene. Jeg fikk en kontrakt, men søkte om en ukes ferie kort tid etterpå, vet at det ikke var ett sjakktrekk, men da kan han si at det ikke går. Istedet ga han meg nesten valget mellom permanent ferie, eller jobb. Er det noe vi kan gjøre?? de fleste av oss er organiserte, men jeg vet liksom ikke om det er noe vi kan gjøre, eller må vi bare holde ut med monsteret? Jeg tør egentlig ikke si noe til han siden jeg går på kortidskontrakter, og er redd han kan finne på å ikke gi meg mer jobb. Og jeg trenger penger!
Tulling Skrevet 9. desember 2010 #2 Skrevet 9. desember 2010 Det som gjelder er det du har kontrakt på, hvis du har en kontrakt som er kortvarig kan han velge å ikke fornye den etterpå. I forhold til overtid, er dette fulltidsjobb eller deltidsjobb ? Kontraktfestet stillings % ?
sebra Skrevet 9. desember 2010 Forfatter #3 Skrevet 9. desember 2010 (endret) Jeg får bare 4 timer på kontrakten, men det blir alltid til at jeg jobber 7,5 timer. Edit: Må bare få med at overtiden jeg snakker om, dreier seg om utover de 7,5 timene. så ingen misforstår. Endret 9. desember 2010 av sebra
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2010 #4 Skrevet 9. desember 2010 På arbeidsplassen min, er det mange av oss som går på kortidskontrakter. Sjefen har blant annet truet folk til å jobbe overtid, ved at han sier at hvis de ikke gjør det, får de ikke mer jobb. Og ikke får vi så mye som et takk for at vi gidder å jobbe overtid, noe som det er minst 1 gang i uka. nei da får vi bare høre at vi er dårligere enn det andre skiftet. Ikke får vi en gang noe ekstra betalt, når vi ikke har fått spisepause når vi jobber overtid. Jeg har vært litt fram og tilbake, pga skole og sånn men har nå jobbet de siste månedene. Jeg fikk en kontrakt, men søkte om en ukes ferie kort tid etterpå, vet at det ikke var ett sjakktrekk, men da kan han si at det ikke går. Istedet ga han meg nesten valget mellom permanent ferie, eller jobb. Er det noe vi kan gjøre?? de fleste av oss er organiserte, men jeg vet liksom ikke om det er noe vi kan gjøre, eller må vi bare holde ut med monsteret? Jeg tør egentlig ikke si noe til han siden jeg går på kortidskontrakter, og er redd han kan finne på å ikke gi meg mer jobb. Og jeg trenger penger! Anbefaler deg sterkt om å sende en e-post til din fagorganisasjon. De er der for deg! De jobber for deg og har taushetsplikt. Gi en kort beskrivelse av situasjonen, legg ved kopi av arbeidskontrakt og spør om råd: dette kan din forening! La de få gi deg råd og alternativ i saken.
sebra Skrevet 9. desember 2010 Forfatter #5 Skrevet 9. desember 2010 Takk for svar =) Jeg skal snakke med noen av de andre, og se hva det blir til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå