Gjest Carleigh-Ann Skrevet 8. desember 2010 #1 Skrevet 8. desember 2010 Jeg har tenkt meg til Cartagena + San Andres i Colombia neste år. Har sjekket masse på nettet og virker ganske greit for turister. Noen som har vært som har noen gode tips?
Wonders Skrevet 16. desember 2010 #2 Skrevet 16. desember 2010 Jeg ville ikke dratt dit nei. Utrygt og mye alvorlige situasjoner... Mulig de har stemplet seg selv, men jeg ser vel ikke helt for meg at turistnæringen lever i beste velgående i dette landet...
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2010 #3 Skrevet 16. desember 2010 Tror UD har fjernet reiserådene for landet, og de skal være temmelig sikre før de gjør det. Det eneste man skal være litt forsiktig med, er vel fjellområdene.
thesuperpacker Skrevet 19. januar 2011 #4 Skrevet 19. januar 2011 (endret) Hei, Jeg bor store deler av året i Cartagena og har reist mye rundt i Colombia de siste 5 årene. Colombia er langt fra så farlig å reise til som man kan ha inntrykk av. Faktisk er de fleste storbyene i Colombia i dag tryggere enn de fleste andre Latinamerikanske byer pga det høye fokuset på sikkerhet. Du nevner selv Cartagena de Indias. Dette er en helt fantastisk by, en ukjent juvel. I sentrum (gamlebyen), Manga, Crespo og Boca Grande er det fullstendig trygt å gå for turister, selv på nattestid. Man kan også reise med buss til de fleste storbyer i landet uten problemer. Bare spør hotellet først om det er greit å reise dit du skal. Det kun i jungelområder og små landsbyer det kan være uttrygt med tanke på gerilja og paramilitære. Colombia blir av mange reiseaktører rangert som en av de mest spennende reisemålene de neste årene. Landet har en helt unik kultur og menneskene er utrolig vennlige og gjestfrie. De elsker å treffe nye mennesker. Det er trist at folk som ikke har vært et sted skal uttrykke seg så bastant negativt (Wonders) kun med bakgrunn i fordommer og stigmatisering. Jeg kan forsikre om at Colombias turistbransje lever i beste velgående med rundt 12 % økning årlig de siste 5 årene. Dersom Carligh-Ann eller noen andre ønsker å komme til Cartagena så kan jeg personlig vise dere rundt i byen og vise dere hvor fantastsik dette landet er. Jeg har skrevet flere reiseblogger fra Colombia (klikk på lenkene under): Colombia - A risky destination (? or !) Djevelfestival i Riosucio - Colombia This is the party center of the universe! Life is a carnival – Cartagena, Colombia La Champeta – Slumkultur, identitet og seksualitet Her kan du se en video jeg laget for vårt Colombianske selskap: Ha en riktig fin dag Med vennlig hilsen JC Skjæggerud Endret 19. januar 2011 av SpanskNettkurs
Gjest Carleigh-Ann Skrevet 21. januar 2011 #5 Skrevet 21. januar 2011 Takk for masse informasjon superpacker! Nå gleder jeg meg bare enda mer til å reise, for nå er det 100% sikkert at jeg drar Jeg fikk skikkelig kick på å reise dit etter å ha sett masse bilder, jeg har noen venner fra Colombia som sa at Cartagena de Indias er kjempebra, og det samme med San Andres. Jeg håper det går greit at jeg sender deg en pm med noen fler spørsmål.
Katana Skrevet 22. januar 2011 #6 Skrevet 22. januar 2011 Jeg har vært i Colombia, og ville ikke dratt som enslig kvinne, dersom du har planer om det. Det er ikke til å komme bort fra at Colombia er et land med mye uro og kriminalitet, så det blir feil å være helt ukritisk. En annen sak, er språket. Svært få snakker engelsk, så du bør friske opp eventuelle spanskkunnskaper før du drar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå