Mistyen Skrevet 6. mai 2002 #1 Del Skrevet 6. mai 2002 Jaja....så er den over oss igjen, våren. Med sine gleder og ikke minst sorger.... Jeg holder på å bli fullstendig GAAAAAAL!!!! Nesa renner, øya renner, det klør både utvendig og innvendig! Jeg blir suuuur og grinete, og det er ikke morsomt i det hele tatt! Og nå som det er sååå utrolig deilig vær ute. Det spretter på trærne og i hagen, og jeg synes jo i utgangspunktet at det er en vakker årstid. Men her sitter jeg, i mitt eget lille private helvete og har lyst til å hyyyyle. Ja til allergivaksine!!! Det er søren ikke noe annet som hjelper... Huff! Nå fikk jeg hvertfall ut litt frustrasjon, håper dere tåler det. Kanskje det er fler som meg????12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 6. mai 2002 #2 Del Skrevet 6. mai 2002 Definitivt enig! Jeg skal kaste meg rundt å hente ut masssssse allergipiller, øyedråper og nesespray! Og håpe på at jeg da klarer å gå meg en tur i det flotte været! Hadde deeeet nydelige været her for noen helger siden, jeg prøvde med friskt mot å gå en tur.. det blåste litt i tillegg da, så etter noen meter var det bare å innse at det hele var nytteløst! Bare å snu å gå innendørs igjen! (prøvde å skjule røde, forgråtte øyne bak mørke solbriller og nesa i papirlommetørkler, og ignorere at det rant og klødde, men når man ikke ser en skit så er det bare så lenge det går.... håper i det minste det blir bedre når jeg får ut allergimedisin! elsker også våren og sommeren, men gråter stort sett hele tiden føler jeg som.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dystonia Skrevet 6. mai 2002 #3 Del Skrevet 6. mai 2002 Det må da være "bedre" med slik allergi som man tross alt kan ta noe for - isteden for el-allergi (som jeg har begynt å utvikle:,-() Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mistyen Skrevet 7. mai 2002 Forfatter #4 Del Skrevet 7. mai 2002 Alle typer allergier er nok like slitsomme for dem som har dem.... For min del så har jeg liksom "prøvd alt", men med kraftig og ekstremt kraftig spredning av bjørkepollen , er det bare en ting å gjøre : holde seg inne!!! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dystonia Skrevet 7. mai 2002 #5 Del Skrevet 7. mai 2002 Har du prøvd alternativ behandling? Evt. hva? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 7. mai 2002 #6 Del Skrevet 7. mai 2002 Ja, allergisesongen er noe møkk... Men jeg har faktisk hørt om en allergivaksine. Og at den faktisk hjelper på enkelte. Er det noen som har prøvd den? Det er i alle fall utrolig fristende å prøve... Jeg blir gaaal av rennende nese, øyne som klør, renner og klør enda mer, og det å ikke kunne puste ordentlig... Aaaaargh!!! Allergitablettene mine har den fantastiske egenskapen at de virker halve døgnet, så er jeg heldig merker jeg ikke så mye i løpet av dagen hvis jeg holder meg unna de verste stedene, men om kvelden så er h...... løst... Hvorfor sluttet de å produsere de tablettene jeg brukte som virkelig hjalp? Hele døgnet.... Snufs fra meg 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. mai 2002 #7 Del Skrevet 7. mai 2002 Jeg anbefaler alle med allergi til å ta seg en tur til en skikkelig spesialist når det gjelder allergi. Få en ordentlig utreding på hva dere reagerer på, og ikke propp i dere alle disse medikamentene som vanlig leger skriver ut. Jeg gikk for for ca. 10 år siden til en øre/nese/halsspesialist med min allergi....tok tester og ble satt på et 3 årig vaksine program.... Har etter denne perioden var over ikke benyttet medisiner i det hele tatt og kans om de fleste andre nå nyte våre.... vel nesten da..... jeg kan riktignok ikke ligge med ansiktet nedi gresset ...eller stikke nesen nedi alt som er av blomster ) Men at jeg nå lever i en helt annen verden er det liten tvil om..... ikke gi dere folkens.....finn en lege/spesialist som har fått øynenen opp for at vaksine er den beste løsningen på allergi problemer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mistyen Skrevet 7. mai 2002 Forfatter #8 Del Skrevet 7. mai 2002 Dystonia; Har prøvd alle former for alternativ. Soneterapi, akupunktur,vakuupunktur,reflexologi, homeopati - you name it Men i dag,endelig, har jeg fått noe akuttmedisin som faktisk har lettet litt på trykket. Så nå smiler jeg jeg litt igjen 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mistyen Skrevet 7. mai 2002 Forfatter #9 Del Skrevet 7. mai 2002 @lfa: Hvilke piller bruker du nå, og hvilke brukte du før? Jeg har Telfast (180 mg) og jeg blir sååå trøtt!!! *ler* Har i tillegg tatt en kortison-sprøyte i år, men.....12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dystonia Skrevet 7. mai 2002 #10 Del Skrevet 7. mai 2002 Har du prøvd Bioresonans? Jeg vet det skal være veldig effekt så fremt terapeuten har det beste utstyret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegelille Skrevet 7. mai 2002 #11 Del Skrevet 7. mai 2002 Merker også at våren nermer seg, menn for meg er pollenallergien verst om høsten. Ikke noe annet å gjøre enn å være trofas mot medisinen og holde seg inne om det skulle bli for ille med spredningen av pollenet... Men pollen allergien er sesongbetont, tenk på oss som ikke kan spise nøtter, epler pærer, plommer, nektariner (og all annenstein frukt, sånn stor stein). Og for ikke å snakke om de som ikke kan spise egg, fisk og mel og ikke kan drikke melk. Nei, vi må bare lære oss å leve med det... 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 7. mai 2002 #12 Del Skrevet 7. mai 2002 Det som er så dumt med pollenallergi, er denne kryssallergien... En person som reagerer på allergener fra en allergenkilde, for eksempel pollen, kan også reagere på allergener fra en annen allergenkilde, for eksempel matvarer... Jeg reagerer blant annet av og til på jordbær, pære, eple, og nøtter... Jeg har hørt at kortisonsprøyter som regel ikke anbefales på grunn av faren for bivirkninger? De tablettene jeg prøver nå, er Zyrtec tabletter, som ikke virker i det hele tatt i dag i alle fall... Tidligere brukte jeg Phenamin (mye bedre) Bruker også Rhinocort nesepulver og Spersallerg øyedråper. Har også prøvd Ventoline inhalator, som egentlig er astmarelatert, men som faktisk hjalp med pusten i alle fall... Har egentlig ikke tall på alle tablettene og nesesprayene jeg har testet.... Har såå lyst til å prøve hyposesensibilisering, men det tar visst en stund....? _________________ @lfa 1212[ Dette Innlegg er endret av: @lfa den 2002-05-07 16:06 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 7. mai 2002 #13 Del Skrevet 7. mai 2002 En ting som hjelper når det klør som verst i halsen, er å spise is. Så nå spiser jeg faktisk is med god samvittighet...! Båt på blå resept ville også vært et fint alternativ... _________________ @lfa 1212[ Dette Innlegg er endret av: @lfa den 2002-05-07 16:46 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mistyen Skrevet 8. mai 2002 Forfatter #14 Del Skrevet 8. mai 2002 Hmmm...jeg ønsker meg en sydentur på blå resept, jeg. Tre uker i syden når bjørka herjer som værst hadde vært supert!!! Noen som blir med på et brev til helseministeren????????? *ler* 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HMSP Skrevet 8. mai 2002 #15 Del Skrevet 8. mai 2002 Jeg bruker en medisin som heter Teldanex. Det er ikke den de gir ut aller helst, men jeg har gått på den i mange år nå og er kjempefornøyd. Zyrtec bruker jeg kun på matallergi - det eneste stedet den virker for meg. Nå er jeg så fin at jeg på en fin dag (riktignok med lommetørkle, men dog) kan gå på tur i skogen. Selv om dagen i dag i allefall her på østlandet og sørlandet vist helst er en dag man skal bli innendørs og bare se ut. De har kjempefin varsling på http://www.naaf.no Med håp om en dag med frie luftveier til dere alle!!12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå