Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tjohei!

Jeg går et studie på en høgskole som i hovedsak omfatter administrasjon, jus, ledelse, økonomi og samfunnsvitenskapelige temaer. Til våren skal vi ut i praksis og de anbefaler å begynne søkingen nå!

Jeg har sett på tidligere praksisplasser for studenter på samme studiet og det som går igjen er: kommunen, NAV, stortinget, departementer, direktorater, frivillige organisasjoner, bank, regnskapsfirmaer ++.

Jeg er så sinnsykt usikker på hva og hvor jeg skal søke. Har kommunen hvor min far jobber som backup, for vet at de har hatt folk i praksis før (også hadde d jo vært koselig å jobbe med papps :)) Men er egentlig på utkikk etter noe litt mer spennende.

Har noen tips? eller erfaring med praksisplasser som dette? :klø:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du spesifisere litt nærmere når det gjelder type utdanning du tar`?

Har tatt en utdanning som fortrinnsvis var rettet mot offentlig sektor. Hadde en 10-ukers praksisperiode i undervisningsetaten. Jeg trivdes veldig godt og fikk faglig utbytte. Nå tror jeg at veilederen du får betyr veldig mye for hva du får av utfordringer samt læringsutbytte.

Skrevet

Det er det samme studiet jeg begynte på, men det het noe annet den gangen. Fikk dessverre ikke fullført pga en skade jeg fikk i en kollisjon.

Jeg hadde rett og slett tatt utgangspunkt i hva du har som interesse og hva du kunne tenke deg å jobbe med videre. Jeg valgte ut i fra at jeg var mest interessert i økonomifagene samt at jeg var bruker via barn av undervisningssektoren. Andre er mer interessert i den juridiske siden av studiet. Jeg hadde medstudenter som valgte praksisplass på den andre siden av landet. Noe helt annet enn det de i fremtiden ville jobbe med. En var i en kommune som ligger øverst på lista når det gjelder brukere av nav.

Som sagt. Ta utgangspunkt i dine egne interesser, styrke og hva du kan tenke deg å jobbe med når du er ferdig utdannet.

Skrevet

Takk for tips! :) Jeg skal utforske mulighetene.. Tidligere studenter har lagt ut rapporter om praksisplassene sine, så det kan jo være interessant å lese de.!

Når var det du begynte på studie? Vet det har hett både Bachelor i offentlig styring og Kommunalkandidat (eller noe i den duren) før!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...