Gjest anonym og litt forelska Skrevet 15. oktober 2003 #1 Skrevet 15. oktober 2003 Hei! Eg treng gode råd frå Dykk kvinnfolk. Eg trur eg har blitt forelska! Eg har delvis kjend henne i fleire år, og vi treffast ca. 1 gong i veka. Kva gjer eg for å vise at eg er interessert i ho? Sjølv om ho er grei å prate med, er det ikkje sikkert eg toler å seie kva eg føler/be henne ut nokon stad. SMS er jo ein tanke. Ein annan tanke er å sende roser, men blir det "for mykje". Korleis vil ho reagere? Vil eg skremme ho med ein slik framgangsmåte? Korleis er det å få roser på døra av blomsterbodet viss det skulle vise seg at ho ikkje er interessert? Korleis hadde Dykk kvinnfolk reagert om det hadde kome nokre roser på døra frå ein Dykk kjenner? Viss Dykk synest "roseidèen" er grei , nokon forslag på kva som kan stå på kortet? Er å prøve å be henne ut på SMS betre? Finst det andre og betre måter å få henne til å skjøne at eg er interessert? Håper på mange og gode svar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gjest Embla s Skrevet 15. oktober 2003 #2 Skrevet 15. oktober 2003 Hm, hvis dere er normalt gode venner, og hun ikke kan tenke seg noe mer, er det vel litt voldsomt med roser på døren?! (tar seg kanskje best ut på film)... Kan du ikke flørte med henne når du treffer henne, gi henne komplimenter. Det er vi svake for!! Hm, kanskje du skal spørre noen andre..
Gjest Anonymous Skrevet 15. oktober 2003 #3 Skrevet 15. oktober 2003 Jeg hadde blitt kjempesmigra om jeg hadde fått roser ialle fall..uansett om jeg likte typen eller ei. Jeg har aldri fått blomster av noen menn før.. Min venninne fikk ofte, og så misunnelig jeg var. Hun var da også slik som "alle" menn falt for..Håper dette ikke er ei av samme ulla, for da bør du passe deg!
Gjest GreenSky Skrevet 16. oktober 2003 #4 Skrevet 16. oktober 2003 Jeg tror roser ville være å overdrive. Hvis dere har vært venner i noen år, og hun plutselig fikk noen roser, ville hun nok blitt litt forvirret! :klø: Jeg synes du skulle begynne å flørte med henne, prøve å sjarmere henne. Så kan du si at du har visse følelser for henne. Og hvis du får positiv respons, da ville roser vært tingen! Tror det er rette veien å gå!
helenaa Skrevet 16. oktober 2003 #5 Skrevet 16. oktober 2003 Roser er jo fantastisk, men jeg må si jeg ble litt skeptisk overfor de (bare 2 i hele mitt liv, altså) som har sendt til meg. Jeg følte det ble litt mye, og at det kanskje ville være bedre om vi hadde snakket om det først. Ulempen med roser er at "ballen" blir liggende hos henne, det er hun som må ta initiativet til å snakke med deg/takke/spørre hvorfor dette osv. Kan du ikke bare be henne med på café neste gang dere møtes? Det er passer uformelt, og nok til at hun kanskje tenker "hvorfor gjør han dette?" Hvis du ikke tør å spørre direkte, er det ikke noe feil med å sende SMS, synes jeg. Lykke til, uansett!
la Flaca Skrevet 16. oktober 2003 #6 Skrevet 16. oktober 2003 Jeg hadde nok fått litt panikk hvis du serverte meg roser, når dere bare er venner i utgangspunktet. Nei- jeg slår meg sammen med de som holder en knapp på flørtinga...
Champagne Skrevet 16. oktober 2003 #7 Skrevet 16. oktober 2003 Kanskje litt mye med roser, ja, men veeeeldig søtt! Fått det på døren to ganger med bud, smelta helt. Men så var jeg sammen med guttene jeg fikk det av da... Hvis du føler det er gjensidig, kan det kanskje passe. Jeg fikk et påskeegg i posten av en kamerat en gang. Det var innmari søtt, og sa på en uskyldig måte at han likte meg litt bedre enn de andre i venninnegjengen (de fikk ikke..). Hva med en julestrømpe når det nærmer seg jul, eller noe sånt, som ikke er så innmari "kjærstete"? Bare gi henne en liten oppmerksomhet. Send mail, inviter henne med på café, vis henne litt ekstra oppmerksomhet, så merjer hun det nok etterhvert. Lykke til, digg å være forelsket, ikke sant?
Gjest Anonymous Skrevet 16. oktober 2003 #8 Skrevet 16. oktober 2003 Snakk for deg selv, jeg lar meg ikke dåre av tomme komplementer............. Men roser på døren derimot............mmmmmmmm - - - - Sats på det du!
Gjest anonym, og litt forelska Skrevet 27. oktober 2003 #9 Skrevet 27. oktober 2003 Hei igjen! Takk for gode svar! Eg kan forstå at roser nok er å overdrive slik i fyrste omgang. Tipset med julestrømpe likte eg, men det er jo litt lenge til jul da...Andre alternativ eg kan levere i postkassa om eg ikkje vil vente til jul? Ei rose på døra er vel kanskje òg å overdrive? Kanskje julestrømpa er det beste, sjølv om det er lenge å vente (men tida går vel fortare enn ein trur).....
Gjest Embla s Skrevet 28. oktober 2003 #10 Skrevet 28. oktober 2003 Syns ikke du skal levere noe som helst på døren/i postkassen hennes jeg. Det er sånt som er kjempesøtt og romantisk etter at dere har begynt å date. Før dere har kommet så langt er det bare forvirrende og skremmende/voldsomt. Hvis du skal gi noe, så gi henne komplimenter!! :D Bemerk at hun ser bra ut, at hun kler så godt den genseren, si at hun har pene øyne og et flott smil, at hun er fin på håret, etc. Også er det veldig smigrende med menn som viser genuin interesse og forståelse, og som lytter.
Gyldenløwe Skrevet 28. oktober 2003 #11 Skrevet 28. oktober 2003 Hvis du tar imot tips fra en mann, så har jeg noe å si om dette jeg også. (Men jeg er singel, hva vet vel jeg ) Nah, roser er for mye og SMS for lite. Roser kan godt komme mye lenger ut i prosessen, og SMS er for fjortiser og folk som ikke har guts til å prate ansikt til ansikt. Ektefølte komplimenter er alltid vellykket, men ikke bus ut med dine innerste følelser. Ingen store kjærlighetserklæringer før du har sondert terrenget litt. Jeg ville begynne med å sørge for at dere tilbringer tid i en setting som ikke er den samme som den dere er kjenner herandre fra idag. Be henne med ut, ta en søndagstur, en rødvinsmiddag hjemme. Gjør ett eller annet som medfører at hun får muligheten til å se deg på en annen måte enn tidligere. Og flørt litt mer med henne, men på en avslappet måte. Siden du kjenner henne fra før av vet du kanskje om noen ting hun liker veldig godt å gjøre/spise/høre på /se? Vis at du har fulgt litt ekstra godt med ved å overraske henne med en av disse tingene. Jeg har ikke testet dette selv, men min kusine ble sjarmert trill rundt av en gammel barndomsvenn, som jeg tror hadde skjønt hvordan han skulle få henne til å oppdage at han var mer enn bare den gamle vennen. De er nå lykkelig gift og med to barn :D Lykke til! Gylden "Love Doc" Løwe
Dødspingvinen Skrevet 28. oktober 2003 #12 Skrevet 28. oktober 2003 Det som starter som venner kan ofte bli de beste kjærlighetsforholdene..
Gjest Pjusk Skrevet 28. oktober 2003 #13 Skrevet 28. oktober 2003 Jeg ville ikke likt å bli bedt ut pr. SMS - det er litt stakkarslig. Jeg ville heller ikke likt å bli overøst med komplimenter - jeg personlig synes iallefall det er litt pinlig hvis det plutselig kommer masse komplimenter som man skjønner er et forsøk på "å legge inn aksjer". Uansett hvor ekte komplimentene er. Liker bare komplimenter som jeg får fra noen jeg kjenner svært godt og/eller som kommer svært spontant eller naturlig. (En på jobben sier ofte med søt stemme: "Så fin du er på håret!" - og jeg hater når han sier det, for det høres så kunstig ut.)Hvis du gir komplimenter så glem "så vakre øyne du har" osv. Jeg synes det er helt gruuuusomt å bli sagt slik til. Bemerk heller at hun virker så lett å snakke med, glad/smittende latter, er flott å se på, er sporty/mange interesser osv. Ellers er det sjarmerende med blomster på døren, med et kort med ønsker om en hyggelig dag/kveld sammen og at du kanskje skriver at du ringer henne senere - så hun slipper å ta initiativ til noe. Ellers er jeg enig med Gyldenløwe - slik ville jeg bli bedt ut. Men det er kanskje greit å ikke være hjemme hos den ene også. Man kan kanskje kombinere kino/middag på byen? Ta mot til deg og be henne ut!! :klem2:
Gjest Anonymous Skrevet 28. oktober 2003 #14 Skrevet 28. oktober 2003 Hmmm, det kommer jo litt an på hva slags type hun er også da. Liker hun overraskelser? Jeg hadde blitt sjarmert av roser på døra, men da måtte du følge det opp med en invitasjon eller en telefon dagen etterpå. Hvis en i omgangskretsen min plutselig hadde begynt å gi meg komplimenter og kommet med tilnærminger hadde jeg blitt skikkelig usikker og lurt fryktelig på hva dette betyr (spesielt hvis det er på en fest med alkohol i bildet). Tror det er viktig å sende tydelige signaler. Jenter er eksperter til å analysere vage signaler og tvetydige meldinger. Det beste er kanskje å invitere henne ut, på kino, på tur, på kaffe, på middag - bare dere to. Det er et rimelig tydelig signal på at du er interessert, så får du nesten se an hvordan hun reagerer. Mulig at du må invitere henne ut flere ganger før du avslører følelsene dine.
Gjest Tex Skrevet 28. oktober 2003 #15 Skrevet 28. oktober 2003 Be henne ut direkte, hopp over sms-delen, det er for drittunger. Vis deg voksen og ta mot til deg. Det eneste du risikerer er at hun sier nei. Lykke til!!!! (Og når hun har sagt ja, og du selvsagt henter henne hjemme hos henne, DA er det på tide med noen små søte roser) :blunke:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå