Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2010 #1 Skrevet 8. desember 2010 Jeg gikk ut for å måke snø sammen med sønnen min idag ca i 9.30 tiden. Siden hun som bor under oss jobber til sene kvelden og hun som bor ved siden av henne igjen er 75år tenkte jeg å måke hele felles plassen så de slapp siden jeg går hjemme alikevel. Etter 5 min kommer hun som bor ved siden av oss igjen ut i døren og lurer på hva som bråker så fælt, sier som sandt er at jeg måker snø, er det nødvendig å måke snø så tidlig om morgenen? ehm eh....tidlig?? ja, hun hadde tenkt å sove lenge idag men nyttet jo ikke det i dette bråket, og jeg kunne gi beskjed til den personen som hang ut mat til fuglene at det slettes ikke er nødvendig å henge det utenfor her for hun orket ikke alt grapset fuglene etterlot seg. Sønnen min ble lei seg siden det var han som hadde spurt om vi kunne henge opp mat til fuglene og nå fikk kjeft for det. Denne naboen går også hjemme, men barna hennes går i barnehagen rett over veien her så hun kan legge seg etter hun har levert dem i barnehagen. Er det virkelig tidlig å måke snø kl 9.30 på en hverdag? Er det jeg som ikke eier folkeskikk her som henger ut fuglemat på fellesplassen?
LineGourmet Skrevet 8. desember 2010 #2 Skrevet 8. desember 2010 0930 er da ikke tidlig! Herre gud for en sur og gretten nabo
Sunniva81 Skrevet 8. desember 2010 #3 Skrevet 8. desember 2010 Hehe, 0930 er ikke tidlig på morgenen nei.Og snømåking er jo absolutt nødvendig og fint å gjøre fra seg tidlig på dagen Nå vet du hvertfall at du har en morgengretten nabo,om ikke annet.
Gjesten Skrevet 8. desember 2010 #4 Skrevet 8. desember 2010 Hadde nok reagert om det var helt, men på en hverdag på 9.30 være mer enn sent nok!
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2010 #5 Skrevet 8. desember 2010 Syns ikke de var for tidlig å måke snø, med mindre du bruker snøfreser. Men det med fuglematen kan jeg forstå, det blir fort mye fugledrit og fjær der det henges ut mat, så det syns jeg ikke man skal gjøre med mindre alle i sameiet er enige. Her jeg bor er det ikke tillatt med fulemating fra altanen/fellesområdene. 1
redchilli Skrevet 8. desember 2010 #6 Skrevet 8. desember 2010 nei, det er absolutt ikke tidlig! Virker som en skikkelig muggen dame! Prøv å ikke bry deg om henne
Gjest Lebewesen93 Skrevet 8. desember 2010 #7 Skrevet 8. desember 2010 For ei dritt kjerring.... Du var jo bare snill jo ? Neste gang starter du kl 07.00 så kan du snekre enn sånn fuglekasse å henge rett over vinduet til damen om mulig ^^
Gjest Annaires Skrevet 8. desember 2010 #8 Skrevet 8. desember 2010 Syns ikke de var for tidlig å måke snø, med mindre du bruker snøfreser. Det er da ikke tidlig å måke snø, selv med snøfreser, kl 9:30, på en hverdag. 3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2010 #9 Skrevet 8. desember 2010 I ditt tilfelle så synes jeg absolutt at det var helt greit. Folk måker jo snø når de kan og når de må. Det er damen som er sær og mener at andre skal rette seg etter henne. Jeg hadde da blitt kjempeglad dersom noen måket felles område. Jeg ble litt sur på en nabo en gang. Han går ut på terrassesiden for å røyke. Kl. 7.30 begynte han å måke snø. Sikkert bare for å ha noe å gjøre mens han tok røyken. Det eneste du kan måke der er for litt ståplass. Mitt soveromsvindu er nesten rett over. Det synes jeg var unødvendig. Jeg sa ingenting da, men ble både våken og irritert. At folk måker tidlig (altså før kl. 8) er nødvendig dersom det er det som skal til for få ut bil/måke sti for å komme seg på jobb/avtaler.
Cata Skrevet 8. desember 2010 #10 Skrevet 8. desember 2010 9:30 er da helt greit tidspunkt å røre seg på, i allfall på en hverdag. Jeg har litt mer forståelse for det med fuglematen for det blir gjerne litt bøss av både fugler og frø så jeg er enig med AB i innlegg 5 at det er greit å sjekke med de andre i sameiet før man begynner å fore.
Inx Skrevet 8. desember 2010 #11 Skrevet 8. desember 2010 For ei hurpe, særlig om hun også nyter godt av snømåkingen. Hun burde ha ligget i sengen og glist over at hun selv slipper og over at hun kan ligge og dra seg i en varm seng... For noen er glasset alltid halvtomt. 1
Jill Skrevet 8. desember 2010 #12 Skrevet 8. desember 2010 De bygger blokk på nabotomten hos meg og de begynner klokken 07.00. Tror jeg skal spørre om de kan begynne litt senere de dagene har tenkt å sove lenge 4
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2010 #13 Skrevet 8. desember 2010 Det er da ikke tidlig! Her har vi hatt byggearbeider i hele høst, og de har begynt klokka 7 hver morgen, gjerne med betongboring... Irritende, men helt normalt. Og snømåking er jo noe en tar når en har tid. Der vi bodde før kom det traktor med snøfreser og måkte i 6-7-tiden om morgenen, skulle vi klagd på det måtte vi kjøpt oss snøscooter om vi ville komme oss på jobb og i butikken Det med fuglematingen ville jeg hørt med styret e.l om, jeg synes det er hyggelig å mate fuglene, men forstår også at det kan bli grisete for naboene. Hun kunne sagt det på en annen måte, og har ikke mer rett enn dere til å bestemme, dog. 1
Gjest Ts Skrevet 8. desember 2010 #14 Skrevet 8. desember 2010 Jeg brukte ikke snøfreser, men var litt is under snøen så ble noe bråk når jeg prøvde å få bort litt av dette. Jeg er enige med dere at jeg burde spurt de andre først om å henge ut mat til fuglene, kom bare ikke på at det kunne bli endel "gris" med fugleskit og div. som ikke er like hyggelig altid.
Miss Puddel Skrevet 8. desember 2010 #15 Skrevet 8. desember 2010 suuur dame! er det mulig å måke slik at alt annet enn hennes er måkt en gang? 3
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2010 #16 Skrevet 9. desember 2010 Helt greit å måke snø, uansett om klokka er 9.30 eller 21.30. Det burde vært helt greit å henge ut fuglemat også, men som andre her nevner har noen borettsalg sære regler når det gjelder foring av fugler. Synes det er egoistisk og trist. De stakkars fuglene kan fryse ihjel hvis de ikke får nok mat. Det blir ikke så mye bøss etter fuglene, det kan fjernes 5 min når våren kommer.
Gjest jomfrua Skrevet 9. desember 2010 #17 Skrevet 9. desember 2010 Jeg brukte ikke snøfreser, men var litt is under snøen så ble noe bråk når jeg prøvde å få bort litt av dette. Jeg er enige med dere at jeg burde spurt de andre først om å henge ut mat til fuglene, kom bare ikke på at det kunne bli endel "gris" med fugleskit og div. som ikke er like hyggelig altid. Du vet jo at naboen jobber sent - og det skal vel svært lite til å ta litt hensyn - slik at alle har det bra? Rettigheter og krav er vel kanskje ikke det smarteste å kjøre på om du skal ha ett godt nabo-forhold. Så jeg foreslår at siden du VET at naboen jobber sene kvelder - så står du ikke uten for veggen h*ns og hakker is på morgenen - så blir alle glade og det blir hyggelig i huset Når det gjelder fuglemat så skjønner jeg din nabo. En ting er fuglene som kommer og alt bøsset det blir av det - en annen ting er at det også tiltrekker katter som jakter på fugler. Ikke alle er like begeistret for det - så det er noe dere må bli enige om i fellesskap.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2010 #18 Skrevet 9. desember 2010 Det burde vært helt greit å henge ut fuglemat også, men som andre her nevner har noen borettsalg sære regler når det gjelder foring av fugler. Synes det er egoistisk og trist. De stakkars fuglene kan fryse ihjel hvis de ikke får nok mat. Det blir ikke så mye bøss etter fuglene, det kan fjernes 5 min når våren kommer. Det er selvfølgelig greit å tenke på småfuglene på vinteren, men jeg som nabo ville ha blitt sur dersom mine vinduer og vindusbrett ble sølt ned av fugleskit. Det er ikke ok i det hele tatt. Her mater naboen fugler og de sitter i et tre hos meg og spiser. Ergo så er det veldig mye solsikkeskall under det her treet. Sånt plager meg ikke. Raker det bare ned i jorda på våren. TS burde finne et annet sted å henge opp fuglemat. Det finnes garantert et tre i nærheten.
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2010 #19 Skrevet 9. desember 2010 her kjører måkebilene til alle døgnets tider. hadde vært lykkelig om de bare var her halv tim om morgenen, og ikke klokken fire om natten.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2010 #20 Skrevet 9. desember 2010 Lurer på hva denne naboen hadde sagt om ingen hadde måkt snø, hun hadde sikkert blitt akkurat like sur. Dersom fulgemating er et problem så går det an å si i fra på en litt hyggelig måte, for eksempel foreslå at det kan gjøres et annet sted. Utakk er verdens lønn ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå