Gå til innhold

Oppbevaring av 3-liter rødvin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en åpnet tre-liters rødvinkartong. Skal den oppbevares i romtemperatur eller i kjøleskap?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer an på hvor lenge du har tenkt til å ha den :lol:

Lenger enn 3 uker: kjøleskap. Jeg synes aldri at pappviner holder seg noe lenge, synes ofte de blir sure før det har gått 3 uker også. Men jeg har reklamert noen ganger, og da har jeg faktisk fått ny kartong med anbefaling kjøleskap "mellom slagene". Lykke til

Skrevet

Jeg har opevart opnet pappvin i romtemperatur leeenge og det har gått helt fint det. Men det er vel og merke når det er tatt lite fra kartongen.

Når det begynner å bli lite igjen i kartongen synes jeg den fort blir dårlig i romtemperatur. Så da stapper jeg den i kjøleskapet.....eller drikker den opp, hehe.

Skrevet

Vanskelig spørsmål! Vinen har det selvfølgelig best i kjøleskap, og stående slik at kranen er dekket av vin (for å hindre mere luft i å trenge inn). Men samtidig vil man jo gjerne ha temperert vin når man bare skal ha ett glass en tirsdag kveld. Mitt kompromi er å sette vinen i boden. Der er det ca 10 grader, så vinen holder seg bedre enn i romtemperatur, samtidig som den ikke blir fuldt så iskald. Er det hvitvin det er sankk om er det selvfølgelig bare å putte i kjøleskapet.

Skrevet

Takk for svar... jeg satte den i kjøleskapet. Tar den ut tidlig i morgen slik at den blir romtemperert til middagen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...