Lillebi Skrevet 15. oktober 2003 #1 Del Skrevet 15. oktober 2003 Jeg har en åpnet tre-liters rødvinkartong. Skal den oppbevares i romtemperatur eller i kjøleskap? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hanni Skrevet 15. oktober 2003 #2 Del Skrevet 15. oktober 2003 Kommer an på hvor lenge du har tenkt til å ha den Lenger enn 3 uker: kjøleskap. Jeg synes aldri at pappviner holder seg noe lenge, synes ofte de blir sure før det har gått 3 uker også. Men jeg har reklamert noen ganger, og da har jeg faktisk fått ny kartong med anbefaling kjøleskap "mellom slagene". Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk Doodad Skrevet 16. oktober 2003 #3 Del Skrevet 16. oktober 2003 Jeg har opevart opnet pappvin i romtemperatur leeenge og det har gått helt fint det. Men det er vel og merke når det er tatt lite fra kartongen. Når det begynner å bli lite igjen i kartongen synes jeg den fort blir dårlig i romtemperatur. Så da stapper jeg den i kjøleskapet.....eller drikker den opp, hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 16. oktober 2003 #4 Del Skrevet 16. oktober 2003 Vanskelig spørsmål! Vinen har det selvfølgelig best i kjøleskap, og stående slik at kranen er dekket av vin (for å hindre mere luft i å trenge inn). Men samtidig vil man jo gjerne ha temperert vin når man bare skal ha ett glass en tirsdag kveld. Mitt kompromi er å sette vinen i boden. Der er det ca 10 grader, så vinen holder seg bedre enn i romtemperatur, samtidig som den ikke blir fuldt så iskald. Er det hvitvin det er sankk om er det selvfølgelig bare å putte i kjøleskapet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillebi Skrevet 17. oktober 2003 Forfatter #5 Del Skrevet 17. oktober 2003 Takk for svar... jeg satte den i kjøleskapet. Tar den ut tidlig i morgen slik at den blir romtemperert til middagen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå