flickan Skrevet 8. desember 2010 #1 Skrevet 8. desember 2010 Hei, tenkte jeg skulle kjøpe blender til søsteren min til jul. Men tenkte kanskje stavmixer er like greit/bedre? Hva anbefaler dere?
Gjest Nuppa_ Skrevet 8. desember 2010 #2 Skrevet 8. desember 2010 Jeg har begge deler, og vet ikke helt hvem jeg ville valgt. Bruker de til forskjellige ting. Hvis man skal lage smoothie osv er en blender best. Stavmikseren har jeg kun brukt når jeg skal lage babymat, jeg syns det blir "finere" i den.
Zzyzx Skrevet 8. desember 2010 #3 Skrevet 8. desember 2010 Stavmikser er mye mer fleksibelt. Jeg bruker den til det meste av litt mindre oppgaver, f.eks. hakke mandler, jevne supper, piske krem, og så videre. Blender har litt smalere bruksområde, funker veldig bra til smoothies og drinker. Hvis hun ikke har noen av delene, så tror jeg at jeg ville gått for en stavmikser. Men det er min preferanse.
andemor Skrevet 8. desember 2010 #4 Skrevet 8. desember 2010 Jeg har begge deler, men ville nok gått for en god stavmikser hvis jeg kun skulle ha en. Den kan brukes til mye mer, og en virkelig god en kan også knuse is! Jeg bruker stavmikser til å finhakke nøtter, lage guacemole, knuse kjeks til ostekake, og ja... Den er super! Blender brukes egentlig bare til smoothie hos oss!
Gjest Nuppa_ Skrevet 8. desember 2010 #5 Skrevet 8. desember 2010 Nå begynner jeg å lure på om jeg har en dårlig stavmikser
Gjest gjestdeluxe Skrevet 8. desember 2010 #6 Skrevet 8. desember 2010 Jeg har en slik, men har ennå ikke forstått hva det er. Jeg kan såvidt se at det er mulig å lage smoothies i den, og har klart det et par ganger...Noen som vet bruksområdene? Ser ikke at det er så mange valg, den lille "propellen" nederst som deler opp greier ser jo ganske tam ut. Dele opp frukt til smoothies er alt? Forstår ikke hvordan den kan knuse is...: http://ii.alatest.com/product/600x400/1/0/Philips-Blender-HR2094-00-0.jpg
flickan Skrevet 8. desember 2010 Forfatter #7 Skrevet 8. desember 2010 Takk for alle svar. Tror jeg kommer til å gå for en stavmixer, da kan hun bruke den til flere ting som dere nevner.
Plym Skrevet 8. desember 2010 #8 Skrevet 8. desember 2010 Jeg bruker stavmikseren sikkert ti ganger så ofte som blenderen, så jeg ville helt klart valgt den.
Supraspinatus Skrevet 10. desember 2010 #9 Skrevet 10. desember 2010 Velg en robust stavmikser med høy effekt og ekstrautstyr. Min kan brukes til alt fra knusing, miksing, pisking, vakuumering, blending (følger med et mundstykke til en liten blender).
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2010 #10 Skrevet 10. desember 2010 Den nyeste utgaven av stavmikser fra Braun er uten ledning og kan også kna mindre deiger. Helt fantastisk, den ønsker jeg meg!
flickan Skrevet 10. desember 2010 Forfatter #11 Skrevet 10. desember 2010 Den fra Braun så bra ut, kanskje det blir den Takk for alle svar igjen.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2010 #12 Skrevet 10. desember 2010 Jeg har en slik, men har ennå ikke forstått hva det er. Jeg kan såvidt se at det er mulig å lage smoothies i den, og har klart det et par ganger...Noen som vet bruksområdene? Ser ikke at det er så mange valg, den lille "propellen" nederst som deler opp greier ser jo ganske tam ut. Dele opp frukt til smoothies er alt? Forstår ikke hvordan den kan knuse is...: http://ii.alatest.com/product/600x400/1/0/Philips-Blender-HR2094-00-0.jpg Har den blenderen. Den fikk høy skår på en test. Har jo egen knapp for isknusing. Bruker den til smoothies, jevninger, supper, hakke nøtter mm
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2010 #13 Skrevet 10. desember 2010 Jeg har en blender fra Kenwood og en Philips stavmikser - stavmikseren blir brukt mye oftere selv om den ikke har ekstrautstyr... den er lettere å bruke fordi jeg ikke trenger å helle det som skal moses opp i noe annet (bruker den rett i kjeler o.l) og rengjøringen er lettere. Jeg lager også smoothies med stavmikseren, må jeg innrømme, antagelig sliter det litt på den, men det funker så lenge det er små porsjoner i hvert fall. Blenderen er kjempefin, men dessverre lite i bruk. En kraftig stavmikser med mye ekstrautsyr er jo nesten en liten kjøkkenmaskin, og noe jeg godt kunne tenkt meg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå