Gjest Nanette Skrevet 8. desember 2010 #1 Skrevet 8. desember 2010 Hvem gir dere bilde av ungen deres til? Jeg er litt i tvil om hvem som skal få, det koster over 500 kr per forstørra bilde så det blir så det koster endel, men tenkte på besteforeldre og oldeforeldre. Hva gjør dere andre? Får faddere også forstørra bilde? Hva med gammeltanter osv? Litt i villrede.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2010 #2 Skrevet 8. desember 2010 For å være ærlig så tror jeg egentlig at kun besteforeldre og oldeforeldre har glede av den gaven 5
Gjest Nanette Skrevet 8. desember 2010 #3 Skrevet 8. desember 2010 Ja, det har du faktisk helt rett i! Det blir jo mange bilder for dem å ha på veggene til slutt. Men hva er mest vanlig?
Vulpes Skrevet 8. desember 2010 #4 Skrevet 8. desember 2010 Hadde jeg vært bestemor eller oldemor hadde jeg blitt glad. Mens som fadder kan jeg ikke si at jeg ønsker meg et forstørret og innrømmet bilde av fadderbarnet mitt... :gjeiper: 2
Gjest Nanette Skrevet 8. desember 2010 #5 Skrevet 8. desember 2010 Det er min søster som er fadder og hun har ikke barn selv og er en meget stolt tante. Så jeg vurderer. Hva synes dere?
Daria Skrevet 8. desember 2010 #6 Skrevet 8. desember 2010 Jeg ville synes det var hyggelig å få barnehagebilde av min 3 år gamle niese (men kanskje ikke i den største størrelsen...). Men det kommer vel litt an på alder på barnet også -det hadde kanskje ikke vært like stas med stort bilde av en tenåringsslamp...
Gjest Nanette Skrevet 8. desember 2010 #7 Skrevet 8. desember 2010 Nei ingen tenåring her nei, haha det er ikke alltid like sjarmerende nei. Hun er snart ett år.
Mangopai Skrevet 8. desember 2010 #8 Skrevet 8. desember 2010 Som tante uten barn hadde jeg blitt kjempeglad for bilde av niesa mi til jul
Serenity88 Skrevet 8. desember 2010 #9 Skrevet 8. desember 2010 I mitt hode er det bare besteforeldre som har bruk for bilde, oldeforeldre har gjerne eller vil få en hauevis med oldebarn med tiden og hvem har "rett" til å henge på veggen? Lag heller en kalender, eller et mindre bilde til skjenk med ramme... Ellers kjenner jo du andre familiemedlemmer best, jeg ville ikke hengt opp et bilde av niesen min, men det er fordi jeg ikke har bilder av familie på veggen, de blir liggende i en skuff... Men det er meg Og skulle jeg hatt et lerret måtte det ha blitt av mine egne barn, ikke andres... 1
Imax Skrevet 8. desember 2010 #10 Skrevet 8. desember 2010 Vi har fått en del bilder av tantebarna, og for å være ærlig har jeg ikke helt visst hvor vi skulle ha dem. Men nå er ikke vi sånn veldig til å ha masse portrettbilder oppe heller da, det kommer jo an på. Besteforeldre og oldeforeldre holder; dersom tante er veeeeldig interessert, så kan det gå an, men til den prisen tror jeg kanskje jeg hadde droppet det (en annen ting er jo barnehagebilder osv).
Gjest smiley Skrevet 8. desember 2010 #11 Skrevet 8. desember 2010 Bilder av tanteunger havner ikke på veggen her dessverre... men et litt mindre bilde til å plassere i vinduskarmen eller i en bokhylle hadde gått fint. Selv ga vi fotograf-bilder til besteforeldre og oldeforeldre. Til tanter/onkler/faddere hadde jeg fremkalt et bilde jeg hadde tatt selv - da koster det ikke så mye for deg, og mottakere trenger ikke ha dårlig samvittighet for ikke å ha plass til et dyrt bilde på veggen.
Jaenelle Skrevet 8. desember 2010 #12 Skrevet 8. desember 2010 Er tante til 2 små, og får bilde eller bildekalender til jul av begge to (har 1 niese fra min bror og 1 nevø fra min søster). Men har avtalt at de minste størrelsene passer bra for meg, rett og slett fordi me har ein liten leilighet, og det kan bli ganske mange nieser og nevøer, og då kan det fort bli veldig mye bilder Synes forresten at det er en veldig fin gave med kalenderene, for de byttes jo også ut hvert år, og så kan den gamle tas vare på i en skuff f.eks
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2010 #13 Skrevet 8. desember 2010 Jeg er ikke en person som henger bilder på veggen. Har kun to og det er av ungene mine. Jeg hadde gitt til beste- og oldeforeldre. Tante kjenner du best selv så da har du grunnlag for å vurdere. Jeg liker best bilder som ikke er store.
Gjest imli Skrevet 8. desember 2010 #14 Skrevet 8. desember 2010 Eg gir 20x25 cm bilete av minsten til besteforeldra i år. I fjor fekk dei same str bilete av eldstemann. Begge deler er 1-årsfotografering. Besteforeldre tykkjer nok det er flott med bilete i julegåve, men viss det blir store forstørrelser kvart år, blir det kanskje litt i overkant. Veit om feks mange som tek bilete i bhg kvart år og gir forstørrelser i gåve til "alle", og det blir kanskje litt voldsomt - folk skal jo ha plass på veggen og. Sjølv besteforeldre kan tenkje at det blir litt mykje med eit bilde pr unge kvart einaste år... Så her blir det kun 1-årsbilete som blir gitt i gåve, og så skulebilete når den tid kjem.
Gjest Trude Skrevet 9. desember 2010 #15 Skrevet 9. desember 2010 Jeg er stolt tante til tre, og tar gjerne imot bilder i gave (selv om jeg ikke trenger det hvert år...). MEN - det blir altfor mye å få innrammede bilder. Jeg har en liten leilighet og veldig liten plass, så jeg vil heller sette bildene inn i album selv. Mitt råd er derfor: Gi gjerne bilder til de du tror vil ha det, men la de bestemme selv hva de vil gjøre med bildene! (og du sparer penger på innramming:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå