Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg starter i ny jobb i januar som hotellselger og lurer på om det er noen her inne med erfaringer? Jeg er nyutdannet som resepsjonist oghar 3 års erfaring innen hotell. Jobben min vil innebære at jeg må litt ut å reise, men ikke mye. Jeg har ansvaret for en annen region derfor reisingen. Har nå jobbet litt på salgsavdelingen i snart 3 mnd, men begynner for fullt i januar.

Er det noen som har greie på dette? Ja, jeg kan søke på nettet og på lo's sider, men nå spør jeg dere :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har altså takket ja til ny jobb uten å vite hva lønnen er? :sukk:

Skrevet

Du har altså takket ja til ny jobb uten å vite hva lønnen er? :sukk:

Jeg har jobbet i resepsjonen som lærling på samme hotell, og er lærling ut året. Når jeg kommer tilbake i januar skal jeg jobbe på salg. Har ikke takket ja til en jobb jeg ikke kjenner uten å vite lønnsvilkår. Jeg har som faglært i resepsjonen 144,- timen og har nå blitt bedt om å tenke på hva slags lønn jeg forventer i den nye stillingen.

Skrevet

Jeg har jobbet i resepsjonen som lærling på samme hotell, og er lærling ut året. Når jeg kommer tilbake i januar skal jeg jobbe på salg. Har ikke takket ja til en jobb jeg ikke kjenner uten å vite lønnsvilkår. Jeg har som faglært i resepsjonen 144,- timen og har nå blitt bedt om å tenke på hva slags lønn jeg forventer i den nye stillingen.

Jeg er også lærling ut desember (i reiselivsfag) - begynner også i ny stilling i januar, det blir jo da egentlig innen salg, men altså i reisebyrå og da får jeg rett i overkant av 160,- i timen pluss bonus og overtid osv (som det blir lite av).

Skrevet (endret)

Jeg er også lærling ut desember (i reiselivsfag) - begynner også i ny stilling i januar, det blir jo da egentlig innen salg, men altså i reisebyrå og da får jeg rett i overkant av 160,- i timen pluss bonus og overtid osv (som det blir lite av).

Ok, takk for svar :) En kollega av meg mente også at jeg burde legge meg på 160,- det blir da 300.000 i året.

Kommer til å foreslå dette, det er veldig lite bonus hos oss, man må langt over budsjett. I tillegg blir det nok en del overtid med tanke på at jeg vil reise litt og da jeg kommer til å få fastlønn mener jeg at jeg skal ha såpass.

Endret av Minnimusepus
Skrevet

Minni, dette er overhodet ikke relevant for trådens tema :sjenert: men

i signaturen din står alderen til prisen vår. Er det med vilje, eller har du bare glemt en bokstav i prinsen?

Skrevet

Ok, takk for svar :) En kollega av meg mente også at jeg burde legge meg på 160,- det blir da 300.000 i året.

Kommer til å foreslå dette, det er veldig lite bonus hos oss, man må langt over budsjett. I tillegg blir det nok en del overtid med tanke på at jeg vil reise litt og da jeg kommer til å få fastlønn mener jeg at jeg skal ha såpass.

Jeg synes absolutt du kan legge deg der, ja. Men du skal da ha rett på overtidsbetalt i tillegg?

Skrevet

Jeg synes absolutt du kan legge deg der, ja. Men du skal da ha rett på overtidsbetalt i tillegg?

Ettersom jeg har forstått det så er det vanskelig å få overtidsetalt når en går på fastlønn(?)

Hører stadig vekk om flere som må jobbe mye over, men som ikke får betalt for det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...