Minnimusepus Skrevet 8. desember 2010 #1 Skrevet 8. desember 2010 Jeg starter i ny jobb i januar som hotellselger og lurer på om det er noen her inne med erfaringer? Jeg er nyutdannet som resepsjonist oghar 3 års erfaring innen hotell. Jobben min vil innebære at jeg må litt ut å reise, men ikke mye. Jeg har ansvaret for en annen region derfor reisingen. Har nå jobbet litt på salgsavdelingen i snart 3 mnd, men begynner for fullt i januar. Er det noen som har greie på dette? Ja, jeg kan søke på nettet og på lo's sider, men nå spør jeg dere
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2010 #2 Skrevet 8. desember 2010 Du har altså takket ja til ny jobb uten å vite hva lønnen er?
Minnimusepus Skrevet 8. desember 2010 Forfatter #3 Skrevet 8. desember 2010 Du har altså takket ja til ny jobb uten å vite hva lønnen er? Jeg har jobbet i resepsjonen som lærling på samme hotell, og er lærling ut året. Når jeg kommer tilbake i januar skal jeg jobbe på salg. Har ikke takket ja til en jobb jeg ikke kjenner uten å vite lønnsvilkår. Jeg har som faglært i resepsjonen 144,- timen og har nå blitt bedt om å tenke på hva slags lønn jeg forventer i den nye stillingen.
Bintou Skrevet 9. desember 2010 #4 Skrevet 9. desember 2010 Jeg har jobbet i resepsjonen som lærling på samme hotell, og er lærling ut året. Når jeg kommer tilbake i januar skal jeg jobbe på salg. Har ikke takket ja til en jobb jeg ikke kjenner uten å vite lønnsvilkår. Jeg har som faglært i resepsjonen 144,- timen og har nå blitt bedt om å tenke på hva slags lønn jeg forventer i den nye stillingen. Jeg er også lærling ut desember (i reiselivsfag) - begynner også i ny stilling i januar, det blir jo da egentlig innen salg, men altså i reisebyrå og da får jeg rett i overkant av 160,- i timen pluss bonus og overtid osv (som det blir lite av).
Minnimusepus Skrevet 9. desember 2010 Forfatter #5 Skrevet 9. desember 2010 (endret) Jeg er også lærling ut desember (i reiselivsfag) - begynner også i ny stilling i januar, det blir jo da egentlig innen salg, men altså i reisebyrå og da får jeg rett i overkant av 160,- i timen pluss bonus og overtid osv (som det blir lite av). Ok, takk for svar En kollega av meg mente også at jeg burde legge meg på 160,- det blir da 300.000 i året. Kommer til å foreslå dette, det er veldig lite bonus hos oss, man må langt over budsjett. I tillegg blir det nok en del overtid med tanke på at jeg vil reise litt og da jeg kommer til å få fastlønn mener jeg at jeg skal ha såpass. Endret 9. desember 2010 av Minnimusepus
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2010 #6 Skrevet 9. desember 2010 Minni, dette er overhodet ikke relevant for trådens tema men i signaturen din står alderen til prisen vår. Er det med vilje, eller har du bare glemt en bokstav i prinsen?
Bintou Skrevet 9. desember 2010 #7 Skrevet 9. desember 2010 Ok, takk for svar En kollega av meg mente også at jeg burde legge meg på 160,- det blir da 300.000 i året. Kommer til å foreslå dette, det er veldig lite bonus hos oss, man må langt over budsjett. I tillegg blir det nok en del overtid med tanke på at jeg vil reise litt og da jeg kommer til å få fastlønn mener jeg at jeg skal ha såpass. Jeg synes absolutt du kan legge deg der, ja. Men du skal da ha rett på overtidsbetalt i tillegg?
Minnimusepus Skrevet 9. desember 2010 Forfatter #8 Skrevet 9. desember 2010 Jeg synes absolutt du kan legge deg der, ja. Men du skal da ha rett på overtidsbetalt i tillegg? Ettersom jeg har forstått det så er det vanskelig å få overtidsetalt når en går på fastlønn(?) Hører stadig vekk om flere som må jobbe mye over, men som ikke får betalt for det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå