Mrs. B Skrevet 15. oktober 2003 #1 Del Skrevet 15. oktober 2003 (endret) Har lenge lurt på hva vi skal ha på den tomme veggen over sofaen vår - og i helgen fikk vi endelig gjort noe med det! Vi var en tur på Ikea og fikk ideen å prøve å lage noe med stoff - så da kjøpte vi 1 meter med rødt stoff. Hjemme hadde vi også noe beige og hvitt stoff. Vi snekret en treramme som vi stiftet en papp plate til, og så klippet vi til og strammet det røde stoffet stramt rundt rammen. (Stoffet må strykes først.) Hadde eksperimentert litt med designet på pcen i forkant så vi klippet også til et stykke beige og hvitt stoff som vi så limte på bildet. Så nå har vi endelig noe på veggen. Bildet er abstrakt, men kan minne om en fjellhorisont synes jeg. Veggen har vært tom i over et halvt år i påvente av noe, og i tillegg fikk vi en kjærkommen fargeklatt i leiligheten vår. Formatet på bildet er 120x50cm - og dere kan se det her (håper dere også synes det er litt tøft da) : Link fjernet. Endret 28. august 2007 av Mrs. B Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Usikker Skrevet 15. oktober 2003 #2 Del Skrevet 15. oktober 2003 Den va'kke dum nei.......... Takk for tipset! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Liten Skrevet 15. oktober 2003 #3 Del Skrevet 15. oktober 2003 Kjempestilig!! Selv forelsket jeg meg hodestups i noen bilder som henger på en pub i Trondheim og er i dialog med eieren om å muligens kjøpe et av dem nå. Hvorfor kan jeg ikke bare gjøre det enkelt, slik som andre folk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Abelone Skrevet 15. oktober 2003 #4 Del Skrevet 15. oktober 2003 Den der syns jeg ble kjempeflott altså! Grattis med kunsten... Hvor mye selger du den for? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pip Skrevet 15. oktober 2003 #5 Del Skrevet 15. oktober 2003 Tøft! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cruella Skrevet 15. oktober 2003 #6 Del Skrevet 15. oktober 2003 Så flinke dere har vært. Jeg ville hengt bildet noen cm lenger ned. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. oktober 2003 #7 Del Skrevet 15. oktober 2003 Det var jo råstilig jo!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 15. oktober 2003 #8 Del Skrevet 15. oktober 2003 Kjempetøft! Takk for tipset :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjorven Skrevet 16. oktober 2003 #9 Del Skrevet 16. oktober 2003 Ikke dumt det der nei. En annen mulighet er jo å male bilde selv også. Det har jeg gjort, og det ble kjempestilig. Veldig abstrakt bilde, men det er jo stas å henge opp noe man har malt selv + at det passer godt i fargene hos oss. Skal se om jeg får scannet bilde og lagt ut etterhvert... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 16. oktober 2003 #10 Del Skrevet 16. oktober 2003 Så flinke dere har vært. Jeg ville hengt bildet noen cm lenger ned. hvor høyt du henger bildene dine er faktisk ofte preget av hvor høy du selv er!! Den "riktige" høyden for mange er faktisk slik at det blir i ens egen øyenhøyde. Kanskje derfor jeg er uenig med deg? For jeg synes det ser bra plassert ut jeg. Bilder jeg må se ned på når jeg kommer inn i rommet blir litt rart, ihvertfall når det er så store og iøyenfallende bilder som dette. Store bilder skal enten henge i øyenhøyde, eller midt på veggen og litt opp. Synes jeg. :D Kult bilde til stua forresten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 16. oktober 2003 Forfatter #11 Del Skrevet 16. oktober 2003 Takk for kommentarene - hyggelig at dere også liker det. Ja, jeg ville også ha det lenger ned på veggen, men så ville mannen ha det høyere opp (så lyset fra spotlightene traff rett på) så da inngikk vi komprimiss da.. men jeg synes også det henger litt høyt fortsatt. Vi hadde store planer egentlig om å male noe som vi kunne henge opp, og gjorde et par forsøk med oljemaling. Men det ble så mye gris og det tok jo evigheter før det tørket, så vi gav opp til slutt. Men dette fungerer jo også - nå er jeg motivert til å lage kunst til soverommet også. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 16. oktober 2003 #12 Del Skrevet 16. oktober 2003 Stilig!!!!!! Cappo mekke sånn til soverommet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 16. oktober 2003 #13 Del Skrevet 16. oktober 2003 Stilig og enkelt! Tror du trenger noen sofaputer i det samme røde stoffet jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 16. oktober 2003 #14 Del Skrevet 16. oktober 2003 I like! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nigella Skrevet 16. oktober 2003 #15 Del Skrevet 16. oktober 2003 Kjempestilig! ...og gjorde et par forsøk med oljemaling. Men det ble så mye gris og det tok jo evigheter før det tørket... Akrylmaling tørker på ett blunk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjorven Skrevet 16. oktober 2003 #16 Del Skrevet 16. oktober 2003 Vi hadde store planer egentlig om å male noe som vi kunne henge opp, og gjorde et par forsøk med oljemaling. Men det ble så mye gris og det tok jo evigheter før det tørket, så vi gav opp til slutt. Jeg malte med oljemaling, og det tok ca 1 uke før det var helt tørt. Har som regel ikke så tålmodighet, men så lenge man har et sted det kan ligge i ro og fred går det jo greit... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redhead Skrevet 16. oktober 2003 #17 Del Skrevet 16. oktober 2003 Kjempestilig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lady-M Skrevet 16. oktober 2003 #18 Del Skrevet 16. oktober 2003 Kjempestilig! Har tenkt lenge på å lage noe sånt selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solskinn Skrevet 16. oktober 2003 #19 Del Skrevet 16. oktober 2003 Utrolig stilig! Som maling kan jeg ellers anbefale spraymaling på boks, som grunnfarge i alle fall! Best å påføre utendørs, men det tørker i en fei og gir gjevn og fin farge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minniepus Skrevet 16. oktober 2003 #20 Del Skrevet 16. oktober 2003 Tøft! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå