AnonymBruker Skrevet 8. desember 2010 #1 Skrevet 8. desember 2010 Hei! Etter mange år på idealvekten veier jeg nå fem kilo "for mye", men som jeg har planer om å ta av igjen. Og nå har jeg et par spørsmål som kanskje noen her inne kan hjelpe meg med.. Kiloene har lagt seg hovedsaklig på magen og hoftene, så hva er det lurest å trene og hvor ofte? Jeg har vært sånn passe aktiv før, verken mer eller mindre. Og er det i det hele tatt mulig (uten å bli en som lever og ånder for kun trening) å få tilnærmet flat mage og mindre hofter igjen?
Wiggins Skrevet 9. desember 2010 #2 Skrevet 9. desember 2010 At kiloene hovedsakelig har lagt seg på magen og hoftene er ganske vanlig. Du kan derimot ikke punktslanke deg (hørt det før?), du må forbruke mer enn du spiser, og da vil du miste vekt over hele kroppen, noen steder mer enn andre. Det så enkelt og så vanskelig at du må forbruke mer enn du spiser. Jeg regner med at de fleste vet hva som er et sunt og greit kosthold (nå inkluderer jeg langsomme karbohydrater i et slikt kosthold), så da var det dette med å forbruke energien: - Det er mye viktigere å være i litt aktivitet hver dag enn å trene knallhardt to dager per uke. Gå trappene i stedenfor heis eller rulletrapp, bruk sykkel i stedenfor bil eller buss (jada, det er mulig å sykle om vinteren, bare kjøp piggdekk, jeg er en av flere helårssyklister). - Så bør du selvsagt ha en eller to ting du trener "ordentlig" på, f. eks. at du svømmer et par ganger per uke, spiller bordtennis etc. - Noen hevder de ikke har tid til å trene. Det er feil; døgnet har 24 timer for alle. Du må bare prioritere treningen over noe av det andre du gjerne skulle ha puttet inn i timeplanen. Hvis du f. eks. har to-tre barn som krever sitt, så bruk fantasien og finn en eller annen aktivitet der både du og barna kan være aktive. Til sist vil jeg si et par ord om den siste setningen din, den om å få helt flat mage. Mange jenter/kvinner lever i vrangforestillingen om at det er naturlig å ha helt flat mage. De fleste modellene du ser i moteblader har litt mage som har blitt slanket vekk i Photoshop. Det er omtrent bare kvinnelige utholdenhetsutøvere på høyt nivå (langrenn, løping osv.) som har helt flat mage, men de har ikke mye kvinnelige former i det hele tatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå