Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en av de "heldige" som har single øyenlokk, og sliter med sminken. Øyenskyggen legger seg i striper, selv om jeg bruker base under, og jeg sliter med å legge eyeliner. Dessuten føler jeg at sminken bare forsvinner, med mindre jeg legger skygge helt opp til brynet. Og det kan jo bli litt mye...

Noen som har gode tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg også plages med at sminken legger seg i striper, men jeg har ikke single øyelokk, så vidt jeg vet. Har også prøvd base, men den striper seg den også...

Skrevet

Nettopp, basen striper seg også. Nå har jeg ikke så ekstreme øyenlokk som bildet i artikkelen, men de er absolutt ikke slik som "alle andres"... Finnes det flere der ute?

TS

Skrevet

Hvilken øyenskyggebase er det dere har testet da? Øyenskyggen min striper seg ikke noe som helst i løpet av dagen når jeg bruker mac sin painterly paintpot. Jeg har lest veldig mye positivt om urban decay sin primer potion også. Kanskje dere kan prøve en av disse? Dra innom en mac butikk og prøv mac sin på for en dag for eksempel. Fullt mulig det, så slipper dere bomkjøp dersom det skulle skjære seg :)

Jeg er sikker på at det finnes håp, selv til dere med single øyelokk, som du så fint kaller det ;)

Gjest BabyBlue
Skrevet

Urban Decay Primer potion funker helt fett på meg, og jeg har også slike øyelokk som gjør at sminken striper seg veldig fort =)

Skrevet

Ja, UDPP er helt fantastisk! Jeg bruker å vente et par minutter før jeg påfører øyenskygge etter jeg har tatt den på, slik at den får tørke godt. Ellers ville jeg søkt på youtube på makeup turtorial for hooded eyes. Da vil du finne mye gode tips til påføring av øyenskygge :)

Skrevet

Har du prøvd eyelid glue? Veldig vanlig blant asiatere. Anbefaler ikke å bruke det hver dag, dog.

Syns også du skal søke litt på nettet etter sminkevideoer for asiatere/asiatiske trekk. Jeg syns denne koreanske "ulzzang" sminken ser veldig bra ut!

Skrevet

Litt lett googling fant sånt som dette:

Hun bruker Urban Decay Primer Potion.

Øyeteip og øyelim har en tendens til å gjøre øyelokkene såre, har jeg latt meg fortelle. Jeg har ikke sånne øyelokk selv, altså, bare kjenner folk som har.

Skrevet

Takk for mange svar. Nå er ikke jeg asiatisk, så helt borte er ikke øyenlokkene mine, hvis dere skjønner... Har ikke tenkt å bruke lim eller ta operasjon eller noe. :gjeiper: Synes bare ikke at øyensminke blir noe særlig fint på meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...