Gå til innhold

Betale for ødelagte varer i butikken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hva dere synes om denne situasjonen:

Jeg var på butikken og skulle kjøpe et brød. bruker for tiden krykker så er litt ustødig, og da jeg skulle putte brødet ned i brødposen etter at jeg hadde skjært det var det noen som kjørte inn i meg med handlekurven sin. Jeg mistet litt balansen og klarte å miste hele brødet i gulvet. Fikk kostet sammen skivene og kastet dem, så tok jeg med meg posen for å si fra..

Joda, 36 kr kostet det meg gitt :sjenert:

Altså, dumme meg trodde de kunne skrive dette på svinn eller noe. Jeg syntes jo jeg måtte si fra, men jeg hadde aldri forestilt meg at jeg måtte betale faktisk. (Ja jeg vet at dette er en vare som jeg selv hadde skyld i var ødelagt, men likevel..)

Dette var en stor Ica butikk.

(beklager langt innlegg og at jeg aldri kommer til poenget :gjeiper: )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det synes jeg var dårlig service.

De få gangene jeg selv har vært uheldig og knust et syltetøyglass e.l. har jeg alltid fått høre at jeg bare kan gå og hente meg et nytt et, når jeg har beklaget overfor butikkpersonalet.

Skrevet

Så rart, jeg har aldri opplevd å måtte betale for varer som har blitt ødelagt.

Skrevet

Ja, synes det var litt rart selv også. Jeg vet at hun som satt i kassa har jobbet der i mange år, så det er ikke at hun er uerfaren, og hun virker heller ikke lite kundevennlig. Det virket bare så selvfølgelig for henne at jeg skulle betale for varen jeg hadde ødelagt..

Skrevet

Jøss, ikke jeg heller. Jeg hadde klaget på dette, det var et uhell som du ikke kan klandres for og det er usannsynlig dårlig service at du skal betale for det.

• Liker 2
Skrevet

Jeg kommer ikke til å klage på det.

(Bare her inne :gjeiper: )

Så stor synes jeg ikke saken er...men jeg lurte litt på hvordan det foregår sånn ellers i butikkene?

Skrevet

På en måte så tenker jeg "you break it, you buy it" for det er rett og rimelig å betale for det man ødelegger. Likevel synes jeg det var såpass ærlig av deg å gå og si fra at det burde telle i din favør slik at du slipper å betale.

• Liker 4
Skrevet

Joda, jeg er forsåvidt enig i det, men litt fleksibel må det gå an å være mener jeg. Har selv jobbet på et serveringssted/cafe, og om noen bikket brusglasset sitt, mistet kakestykket i gulvet eller noe så hjalp vi dem bare med å rydde opp, trøstet med at slikt skjer og hentet et nytt til dem. Ikke verre enn det. Vi var en liten privat bedrift. Skulle tro Ica hadde råd til slike uhell :gjeiper:

Gjest navnelapp
Skrevet

Det vanlege er at butikken er forsikra mot slike uhell. Då eg jobba hos Glasmagasinet var det aldri på tale at ein skulle betale om noko vart knust ved eit uhell i butikken. Om ein skadar ting med vilje derimot, stiller det seg annleis.

Skrevet (endret)

Syns det var dårlig at du måtte betale for det ja. Der jeg jobber tar vi ikke betalt for uhell :) Blir jo det samme som om en ansatt slipper ned noe når de fyller varer, hadde hvertfall blitt dyrt for meg hvis jeg skulle betale for det :gjeiper:

Men må bare legge til at det er noe helt annet med kunder som åpner og ødlegger varer med vilje.

Endret av Sessipn
  • Liker 2
Skrevet

Høres utrolig merkelig ut og var veldig dårlig service spør du meg! I Norge er ikke "you break it, you buy it" en vanlig policy, da jeg jobbet i butikk ble det bare avskrevet som svinn, noe jeg trodde var vanlig her til lands.

Skrevet (endret)

.

Endret av Fantomina
Skrevet

Når det er bare et enkelt brød så bør du ihvertfall få slippe å betale for det.

Så det der var dårlig service. :nei:

Skrevet

Jeg trodde heller ikke at dette var vanlig her i landet.

Synes hele saken ble ekstra urettferdig pga. at du gikk med krykker og at noen faktisk kjørte inn i deg med handlevogna (selv om hun i kassa sikkert ikke fikk med seg sistnevnte).

Skrevet

Sånne ting må man vel ikke betale for?

Jeg har hatt et par uhell, men har aldri måtte betale for det ...

Husker jeg og søsteren kjøpte softis en gang ... dessverre mistet søsteren min softisen i bakken. Da fikk hun en ny med en gang, og de tørket opp etter oss.

Ja, det er noe som heter service-ykre ...

Vil jo ikke si at det helt var din skyld når det gjelder brødposen, for handlekurven som kjørte inn i deg har jo også skyld ...

Det var rett og slett dårlig service...

Skrevet

Jeg har aldri vært borti noe annet enn at dette skrives som svinn...

Hvis en kunde mister posen sin f.eks idet han eller hun tar den av disken, ville jeg nok også gitt et nytt produkt, er det utenfor døren vår, kan vi ikke ta ansvar for hva som skjer....

Skrevet

Det er regulert i forbrukerkjøpsloven, risko for varen tilhører eier av varen. Etter betaling og levering må du selv stå for tapet, før betaling og levering er det butikken som bærer risikoen for varen.

Skrevet

Veldig enig i at det var dårlig service, ville aldri funnet på noe slikt selv. Det hadde rett og slett ikke falt meg inn.

Hvorfor betalte du egentlig? Du burde bare ha gått.

Skrevet

Veldig enig i at det var dårlig service, ville aldri funnet på noe slikt selv. Det hadde rett og slett ikke falt meg inn.

Hvorfor betalte du egentlig? Du burde bare ha gått.

Fordi jeg er en veloppdragen liten fjompenisse som ikke vil lage noe styr og som helst vil unngå ubehageligheter..tror jeg.

Det var rett og slett det enkleste for meg.

Skrevet

Kan det være en misforståelse her? At hun slo inn brødet som normalt fordi hun trodde du hadde hentet deg et nytt eller noe sånt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...