AnonymBruker Skrevet 8. desember 2010 #1 Skrevet 8. desember 2010 Hei! Velger å poste dette som anonymt, jeg føler det blir enklere å skrive ned dette. Trodde aldri at jeg ville skrive dette, men er faktisk lei av all oppmerksomheten folk gir meg når jeg er ute på byen.... Ja, det er hyggelig å bli lagt merke til, men nå begynner det å bli i overkant. Jeg bruker heller ikke å velge kjoler som er veldig korte eller veldig utringet.Vil si at jeg kler meg normalt. Er heller ikke lett på tråden , jeg vet hva jeg vil ha for å si det slik Oppmerksomheten er overveldene, med en gang jeg kommer inn i et lokale så nærmest flokker folk seg rundt meg. Med fare for å virke overfladisk, så mener jeg ikke å være det når jeg skriver dette - men jeg vet at jeg er svært pen.( Har mellomblondt , langt hår, grønne øyne, er slank og veltrent, har mellomstore bryster og en fast rompe)Fått mange stygge blikk fra andre jenter og det er flere som har både kjeftet meg opp og/eller slått meg fordi kjæresten deres har kikket på meg, snakket med meg osv. Eller jenter som har kommet bort til meg og gjort det samme fordi gutten de liker/ holder på med, har kommet bort til meg. Er ikke morsomt å gå ut på byen når folk reagerer slikt. Ja, jeg er singel, men jeg har ingen intensjoner om å ødelegge for noen som er i et forhold. Kunne ikke falle meg inn, jeg har likt en som er i et forhold, men jeg kom meg over det. Ønsker ikke å være den som ødelegger et forhold. Mulig andre jenter ser meg som en trussel som kan ødelegge forhold, men er ikke en slik person, og kommer aldri til å bli det heller. Tror nok at det er jenter der ute som er sjalu, og at det er derfor de oppfører seg slik de gjør. Jeg har en stor vennine- og vennekrets som jeg trives utrolig bra sammen med, men det er vanskelig å få nye- spesielt veninner. Har alltid fått høre at jeg har en fin personlighet, at jeg er snill og at jeg er til å stole på. Er en aktiv person som driver med mye forskjellig - alt fra sport, trening til sang. Kanskje jenter er redde for at jeg skal stjele oppmerksomhet bort fra dem? Ikke vet jeg, men det har skjedd at noen ganger at noen nye venniner plutselig har begynt å sette ut rykter og slik om meg. Da ble de ikke mine venner mer. Vet ikke helt hva jeg vil med innlegget , men følte bare for å skrive ned tanker jeg har omkring dette. På forhånd takk til de som leser:) Er det noen her på KG som har tanker,råd eller meninger om dette?
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2010 #2 Skrevet 8. desember 2010 Nei det der er det nok ikke så mye du får gjort med uten å gå med en lapp, "Nei jeg er ikke ute etter å rappe kjæresten din" eller evt begynne å gå i burka. Eller få deg en kjæreste som du har med deg overalt.
Heisannmannen Skrevet 8. desember 2010 #3 Skrevet 8. desember 2010 (endret) Det er vel ikke så mye du kan gjøre med andre menneskers reaksjoner, så du kan enten heve deg over det hele (etterhvert som du blir vant med penheten din (ble du plutselig klar over det først nylig?) så blir du vant med å ignorere slike reaksjoner), eller eliminere reaksjonene ved å styggifisere deg selv. Ellers kan du trøste deg med at du ikke ødelegger gode forhold ved at menn sikler etter deg. Vi liker rett og slett å se på noe pent. Vi har ikke nødvendigvis planer om noe mer med deg selv om vi finner deg attraktiv. For alt vi vet så er du et rasshøll. Blir forhold ødelagt av at vi ser på deg så ville det skjedd før eller siden uansett. Endret 8. desember 2010 av Heisannmannen
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2010 #4 Skrevet 8. desember 2010 Tror ikke det er så mye du får gjort nei, jeg kjente en som var ekstremt pen(sånn at det vakte MYE oppsikt, som du beskriver) og hun hadde samme problem, både i forhold til vennskap og at hun fikk hysterisk mye oppmerksomhet. Hun flyttet til London da, tror kanskje det hjalp litt, er litt større by.Jeg også stirrer tror jeg når jeg ser noen som er veldig veldig pene, men jeg syns det er inspirerende, men både hun jeg kjente i Norge og en dansk jente jeg kjente som også var helt utrolig pen hadde mye problemer og opplevde hatkampanjer, å bli slått ned på dansegulvet etc. Tror nok mange kan bli litt tilbakeholdne/private etter endel sånne opplevelser. Min erfaring er at en ikke skal skille seg for mye ut hverken i utseende eller personlighet heller, det slår også negativt ut for mange, så er jo folk flest det er noe galt med.Kan jo håpe at det endrer seg. Syns mobben er stakkarslige.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2010 #5 Skrevet 8. desember 2010 TS her, utseende er noe jeg har vært klar over siden jeg var liten...Har alltid fått oppmerksomhet for utseende mitt, men i løpet av de siste årene har den økt betraktelig..( er nå 21) Og til Heisannmannen: er absolutt ikke noe "rasshøll" som du så pent skriver:P Takk for noen gode tilbakemeldinger;)
Heisannmannen Skrevet 8. desember 2010 #6 Skrevet 8. desember 2010 TS her, utseende er noe jeg har vært klar over siden jeg var liten...Har alltid fått oppmerksomhet for utseende mitt, men i løpet av de siste årene har den økt betraktelig..( er nå 21) Og til Heisannmannen: er absolutt ikke noe "rasshøll" som du så pent skriver:P Da er det nok en aldersgreie. Og det går over med alderen. Andre jenter blir mer selvsikre, og trenger dermed ikke å se på deg som en stor trussel, og utseendet falmer, så du blir en mindre trussel. Så dobbelt opp! Og poenget var seff ikke at du var et rasshøll, men vi gutta ser etter mer i en dame enn utseendet, så er vi i et forhold ser vi bare på deg fordi vi liker det visuelt vakre. Men vi har dama vi ønsker, så hun trenger ikke å være bekymret. Men hvis du rokker ved dette, så er forholdet uansett ikke noe å spare på, og det ville ha gått over av seg selv. Uten din hjelp.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2010 #7 Skrevet 8. desember 2010 Jeg hadde det som deg ts. Så orket jeg ikke mer, klippet håret, sluttet helt å sminke meg og kler meg som ei kjerring. Helt med overlegg. Jeg kledde meg ikke på noen måte utfordrende før heller, og brukte lite sminke, men jeg merker kjempestor forskjell i hvordan jeg blir sett på. For å være ærlig er det bare en stor lettelse. Jeg "styggifiserte" meg selv som en over beskrev det, og det hjelper!
Meridian Skrevet 8. desember 2010 #8 Skrevet 8. desember 2010 Jeg syns det er trist at folk ikke kan få være sånn som de er. Jeg kan heller ikke skjønne at noen må gjøre seg penere eller styggere for å bli godtatt. De fleste normale mennesker bryr seg ikke om hvordan man ser ut, men det er alltid noen som sliter med selvtilliten på en slik måte at de må ødelegge noen som er penere eller styggere enn seg selv. TS, syns du bare skal være deg selv, og ikke bry deg om andre. Du skal ikke gjøre deg styggere enn det du er, men om du syns det er slitsomt kan du f.eks la være å pynte deg for du vil sikkert være den peneste med eller uten sminke Du har like mye rett til å leve som alle andre, og det at andre ser på deg er deres problem. Det er ikke ditt problem! Og som Heisanmannen skrev, om det blir slutt mellom et par fordi gutten ser på deg, så hadde det blitt slutt uansett om du hadde vært der eller ikke. Jeg har sluttet å bry meg, og tenker at par må ordne opp i problemene sine selv.
Yay Skrevet 8. desember 2010 #9 Skrevet 8. desember 2010 Jeg hadde det som deg ts. Så orket jeg ikke mer, klippet håret, sluttet helt å sminke meg og kler meg som ei kjerring. Helt med overlegg. Jeg kledde meg ikke på noen måte utfordrende før heller, og brukte lite sminke, men jeg merker kjempestor forskjell i hvordan jeg blir sett på. For å være ærlig er det bare en stor lettelse. Jeg "styggifiserte" meg selv som en over beskrev det, og det hjelper! Kan hende det også hjelper i jakten på seriøse menn, er en så smellvakker så blir en fort et trofé-mål for playere mens de fleste andre knapt tør nærme seg.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2010 #10 Skrevet 8. desember 2010 Jeg synes ikke dette høres så ille ut, jeg. Tror mange ville byttet med deg. Klart man heller vil være vakker og bli misunt av en del mennesker, enn å ha et anonymt utseende som ikke er verd å misunne.
Steinar40 Skrevet 8. desember 2010 #11 Skrevet 8. desember 2010 (endret) Kvinneinstinktet er åpenbart å se best mulig ut til enhver tid. Noe som ikke er overraskende ettersom dere hovedsaklig bruker utseendet i konkurransen på kjøttmarkedet. Og det er da selvfølgelig ikke populært å bli utkonkurrert. Eller sagt med andre ord; blir du sett på som en trussel så blir du ikke populær. Mennesket er dessverre ikke bedre. Kan se mye av det samme på en arbeidsplass også uten at det har noe med utseendet å gjøre. Der kan det da dreie seg om folk som er redde for sin egen posisjon. Ønsker man å bli populær så kan det nok være smart å ikke utfordre andre altfor åpenbart. Som f.eks å tone ned eget utseende, istedet for å tone det opp. Endret 8. desember 2010 av Steinar40
MissStiles Skrevet 12. desember 2010 #12 Skrevet 12. desember 2010 Kontaktannonse har blitt fjernet. MissStiles, mod
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå