pusleline Skrevet 8. desember 2010 #1 Skrevet 8. desember 2010 Hvordan komme i gang med trening?????????? Det evige problemet med å finne treningsform, komme i gang - og ikke minst holde det i gang er så utrolig vanskelig... Min kjæreste og jeg ønsker begge å komme oss i form, merker at vi er i dårlig form både på energi, søvnbehov, sexlyst etc. Men vi sliter med å finne noe vi kan få til i hverdagen. Etter jobb, middag mm ender vi ofte opp i sofaen - og det er koselig det, men blir ikke sprek av det... Han er en del opptatt på fritiden, og selv om vi har forsøkt med litt jogging og noen gåturer blir det aldri rutine. Har diskutert wii eller liknende, han er medlem på treningssenter (er aldri der), jeg er ikke medlem noe sted. Her vi bor er det veldig kaldt nå fremover ei stund, så jogging er lite aktuelt nå fremover. Tips, gjerne til felles trening?
Marshmallow Skrevet 8. desember 2010 #3 Skrevet 8. desember 2010 Ski? Både bortover og nedover er fine aktiviteter når man vil trene sammen. Spesielt langrenn er jo super trening
Stinelin Skrevet 8. desember 2010 #4 Skrevet 8. desember 2010 Bruke treningssenteret sammen? Jeg bor også på kaldt sted, og treningssenter er fint siden man aldri kan skylde på været Om man også betaler medlemsskap føler ihvertfall jeg at jeg må bruke det, og er man to til å motivere blir det enklere. Ellers enig i at ski er topp! Lykke til!
Inx Skrevet 8. desember 2010 #5 Skrevet 8. desember 2010 Ta med en snøskuffe hver og måk oppkjørselen til folk! "Gerilja måking", det er svært populært blant PT'er og lignende. 1
pusleline Skrevet 9. desember 2010 Forfatter #6 Skrevet 9. desember 2010 Takk for tips Må nok bli litt ski etterhvert som temperaturen nærmer seg levelig igjen utendørs. Ellers vurderer jeg stadig treningssenter, men frykter at jeg igjen kommer til å "skli ut" og bare bli passivt medlem... Hvis vi er to som prøver å dra med hverandre så bør det jo strengt tatt gå litt lettere.
Frk. Belle Skrevet 9. desember 2010 #7 Skrevet 9. desember 2010 Kanskje er det også viktig å begynne forsiktig? Si at dere skal trene en dag i uka. Når dere har fått rutine på det kan dere heller øke til flere ganer pr uke. Hvis det for stor endring kan det være vanskelig å holde det over tid.. Å trene en gang i uka er jo SÅ mye bedre enn 0! En annen ting som kan motivere er å ta en test nå (f.eks UKK gå test. Den kan gjennomføres både ute og inne på mølle) og så si at dere skal teste dere igjen om 2-3mnd. Det vil kanskje pushe dere til å trene slik at der faktisk ser fremgang på neste test? Lykke til - you can do it! Together
frkharepus Skrevet 12. desember 2010 #8 Skrevet 12. desember 2010 Hva med squash eller svømming? Kampsport er jo også ganske poppis.
FantasDick Skrevet 14. desember 2010 #9 Skrevet 14. desember 2010 Meld dere inn på treningssenteret begge to, og så avtaler dere faste dager dere skal trene. Dra på trening rett etter jobb, før middag, så er det unnagjort! Det var løsningen vår i alle fall. Vi har valgt mandag, onsdag og fredag. Svømmer gjerne på søndager i tillegg.
Fanta Exotic Skrevet 14. desember 2010 #10 Skrevet 14. desember 2010 Treningsenteret jeg trener på åpner 0630, så jeg pleier å trene før jobb. Det er utrolig deilig, og man kan bruke kvelden på det man vil:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå