Gå til innhold

Registrere seg som arbeidsledig?

Anbefalte innlegg

Gjest Gladjenten30
Skrevet

Hei!

Jeg har de siste 4 år ikke vært medlem av norsk folketrygd, fordi jeg har bodd og studert i Danmark.

Er igang med jobbsøking fra Danmark, men lurer litt på om det er vits i å melde seg hos NAV på nyåret når jeg flytter til Norge? Jeg har, såvidt jeg har skjønt, ingen rettigheter i det hele tatt i Norge når jeg flytter inn igjen?

Noen som vet ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo få tilbud om jobbsøkerkurs og lignende fra nav, så sånn sett vil jo jeg si at det kan være en fordel å melde seg som arbeidsledig.

Gjest Gladjenten30
Skrevet

Det med kurs hadde jeg ikke tenkt på! :) Ja, det er noe i det... holder også på å støve av CV'en hos Manpower, de kan jo selge folk til allslags jobber.

Kan ikke si jeg trives med å ikke vite hvilken (om noen) jobb jeg har i 2011, men det er vel bare å smøre seg med tålmodighet og en stor dose optimisme. :)

Skrevet

Du "får tilbake" norske rettigheter når du flytter hjem, og blir da også igjen medlem av den norske folketrygden. Og om du f.eks. har tjent opp pensjon fra jobb i Danmark kan du ta dette med deg hjem.

Skrevet

Det er dessverre ingen nyutdannede som har rett på NAV-støtte, uansett om de har bodd i utlandet eller hjemme. Som arbeidssøkende må man ha vært i jobb for å få støtte, tyvärr. Kjipt for fattige studenter som skal til å betale studielån, men sånn er det.

Skrevet

Det er dessverre ingen nyutdannede som har rett på NAV-støtte, uansett om de har bodd i utlandet eller hjemme. Som arbeidssøkende må man ha vært i jobb for å få støtte, tyvärr. Kjipt for fattige studenter som skal til å betale studielån, men sånn er det.

Man kan ofte få tilbud om kurs og kompetanseforbedrende tiltak, men det er riktig at man ikke får arbeidsledighetstrygd uten å ha vært i jobb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...