Gå til innhold

slettet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er 19 og flyttet for snart et halvt år siden. Det er deilig :yvonne:

Videoannonse
Annonse
Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet (endret)

Jeg har eget rom hos mamma og pappa, men jeg bor for meg selv pga studier. Hadde uansett flyttet ut, synes ikke "unger" på 20+ bør bli oppvartet av mor og far gratis. Er 20, og flyttet ut for snart 1 1/2 år siden.

Endret av Ms. Raggsokk
Skrevet

Jeg er 19 år, og flyttet ut for fire måneder siden for å studere i en annen by. Men jeg hadde nok flyttet ut uansett. Det er deilig å få bekreftet at jeg klarer å stå på egne ben, for jeg har alltid vært den som har vært veldig avhehengig av menneskene rundt meg.

Men herregud så hjemlengsel jeg har akkurat nå! Dette er første året i mitt liv at jeg ikke har vært med familien min i førjulstiden. Og jeg har aldri gått så lenge uten å se foreldrene mine (er halvannen måned siden jeg var hjemme på besøk sist). Så på en måte misunner jeg de som enda bor hjemme, jeg gleder meg utrolig mye til å reise hjem til jul :)

Gjest AnneShirley
Skrevet

Jeg flyttet hjemmefra da jeg var 19. Noe annet ville ikke falt meg inn. Jeg hungret etter selvstendighet og frihet.

Å kjøpe "alt annet enn leie, strøm og mat" selv gjorde jeg allerede da jeg gikk på videregående.

Til TS: jeg håper du passer på å spare mye siden du nesten ikke har leveutgifter.

Skrevet

Er 21 år og kunne godt bodd hjemme hvis jeg ikke var så etablert som jeg er (gift og gravid). Bodde borte i 1 år når jeg var 16, så hjemme et år og ut for godt når jeg var 18. Hvis jeg var singel og kunne studert på hjemstedet hadde jeg bodd hjemme :)

Skrevet (endret)

Jeg bodde hjemme fram til jeg var 21 år. Jeg gjorde det fordi det var det mest praktiske.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet

Syns ikke det er noe galt i at voksne bor hos foreldrene sine, så lenge alle er fornøyde med det. Går jo ann å betale for seg i form av penger eller arbeid i huset for eks.

Skrevet

Jeg er straks 19 og bor fortsatt hjemme, og det er absolutt ingenting jeg skammer meg over. Jeg er enda ikke ferdig med vgs og når jeg begynner med videre studer er det en lettelse å kunne bo hjemme for å slippe enorme studielån.

Skrevet

Jeg synes ikke man snylter på foreldrene selv om man bor hjemme etter at man er 18. Det er heller ikke sikkert at man blir oppvartet av den grunn.

Det er faktisk ikke et alternativ for alle å flytte hjemmefra med en gang man er 18.

Hvis foreldre og barn finner en løsning som passer dem burde ingen løfte noen pekefinger mot dem. Å bo hjemme kan bety så mangt.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er 22. Flyttet ut for litt over et år siden. Ville egentlig flytte ut før, men pga helsa var det ikke så lett.

Trives veldig godt med å bo for meg selv, og tanken på å flytte hjem frister ikke akkurat. Selv om det er godt å vite at jeg alltid er velkommen til å bo hjemme en liten stund, f.eks. mellom to bosituasjoner.

Gjest Lebewesen93
Skrevet

Jeg bor fortsatt hjemme, ja

Er 17 år

Grunnen til at jeg ikke har flyttet er masse...pluss alderen, da.

Jeg vil veldig gjerne flytte,å går ting min vei nå så flytter jeg til sommeren / høsten:P

Skrevet

Jeg ble mer eller mindre "kastet ut" når jeg var 19. (Altså, jeg ville flytte ut, men hadde jeg ikke det, hadde jeg ikke fått blitt.) Jeg var tenåring av verste sort, og forstår godt at de ville "bli kvitt" meg.

Noen år senere flyttet jeg hjem for en periode og da var de glade for å ha meg hjemme igjen. (Hadde på det tidspunktet vokst av meg tenåringsfaktene. :tunge1: ) Jeg betalte ingenting for å bo hjemme, og hadde nok heller ikke "fått lov" å betale om jeg ville. Mine foreldre mener at deres økonomiske ansvar ikke opphører helt selvom barna er flyttet ut. De hjelper både meg og mine søsken med penger om vi skulle ha behov for det.

Skrevet

jeg begynte på internatskole da jeg var 18, så bodde der i ett år. Var hjemme rundt annen/tredjehver helg da. Flyttet hjem igjen, bodde hjemme i et halvt år ca. Så flyttet jeg ut med ei venninne. Bodde der i 2måneder (men ble syk(svineinfluensa) så var hjemme 2 eller 3 uker), flyttet så hjem igjen. Betalte ingen ting for meg, men vasket huset hver uke(fikk penger for det) og lagde middag flere dager i uken/hjalp til ellers. I slutten av september i år flyttet jeg til USA så nå bor jeg her for en stund. Kommer til å flytte hjem igjen når jeg er feridg her, men vet ikke for hvor lenge da. Foreldrene mine syns det er veldig tomt etter jeg flyttet, og vil gjerne ha meg hjem igjen. Hadde soverom+egen stue og fikk mye privatliv. Hvis det passer seg slik kan det godt hende jeg blir boende en stund til, til jeg får meg fast jobb og spart opp penger til leilighet!

Skrevet

Jeg er 19 og flyttet for snart et halvt år siden. Det er deilig :yvonne:

Mette-Marit bodde hjemme hos moren sin til MM ble 30 år. Hun plasserte Marius hjemme hos moren i Kristiansand, mens hun selv jobbet som servitør i Oslo. Så flyttet hun inn med Haakon da hun var 32.

Skrevet

Mette-Marit bodde hjemme hos moren sin til MM ble 30 år. Hun plasserte Marius hjemme hos moren i Kristiansand, mens hun selv jobbet som servitør i Oslo. Så flyttet hun inn med Haakon da hun var 32.

big whoop

Skrevet

Flyttet ut da jeg var 15

Skrevet

Bor du fortsatt hjemme? Nei.

Hvor gammel er du? blir 19 neste år.

Er det noen spesielle grunner til at du ikke har flyttet ut? Jeg flyttet ikke ut fordi foreldrene mine bodde rett attmed den videregående skolen jeg gikk på. Derfor + sykdom ble jeg boende så lenge hjemme som jeg gjorde.

Eventuelt, hvor gammel var du da du flyttet hjemmefra? Jeg ble nylig 18 når jeg flyttet ut.

Skrevet

Eg var nesten 19 då eg flytta heimafrå. Har budd hos foreldra mine i kortare periodar etter det, men stort sett budd for meg sjølv sida eg flytta ut.

Skrevet

Ja, jeg bor "hjemme". Foreldrene mine flyttet ut av barndomshjemmet mitt og solgte det, og jeg og samboeren kjøpte huset og flyttet inn. :)

Flyttet hjemmefra ca midt i 3.klasse på vgs (4 år siden) og har ikke bodd hjemme hos foreldrene mine siden. Å flytte tilbake til foreldrene mine nå, i en alder av 22 år er helt totalt uaktuelt. Så vondt vil jeg hverken foreldrene mine eller meg selv.

Skrevet

Flyttet ut fra min mor når jeg var 16 år, men bodde 1 år hos farmor pga problemer hjemme med min mor. Flyttet fra henne når jeg var 17 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...