Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest azorpro
Skrevet

Har nå gått ca 10/11mnd siden jeg slutta på p-pilla(synfase).. Fremdeles er mensen utabil, har også prøvd tabletter som skal stabilisere mensen, men nei da, fremdeles like ustabil :/ Har hatt regelmessig sex, men ikke blitt gravid. Noe som kan "hjelpe" på at noe ska skje snart, begynner og bli utolmodig, siden alt er klart nå! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dessverre ingen tips, men jeg ønsker deg av det aller beste lykke til :klem::hjerte:

Gjest azorpro
Skrevet

Har dessverre ingen tips, men jeg ønsker deg av det aller beste lykke til :klem::hjerte:

Tusen takk, hadde hoppet i taket om jeg hadde blitt gravid. Går med mensen nå, strax ferdig, så gleder meg til å prøve igjen, får håpe d blir neste gang :)

Skrevet

Jeg har hatt ustabil mensen i 5 år, så jeg har dessverre ingen gode råd å komme med.

Eneste gynekologen min sa var p-piller, men det er ikke noe godt alternativ hvis man skal bli gravid.

Sender den en :klemmer:

Skrevet (endret)

Du kan jo kjøpe noen eggløsningstester, det kan du kjøpe billig her. Også kan du jo lese litt her.

Lykke til :klem:

Endret av RoseBedd
Skrevet

Uregelmessig menstruasjon betyr som regel ingen eggløsning, og dermed ingen sjangs til å bli gravid. Det er dessverre lite du kan gjøre selv for å bedre dette. Det finnes ingen piller som stabiliserer syklusen.

Behandlingsmetode er pergotime/alternativt preparat med clomid som lager eggløsning. Når du har prøvd et år har du rett på videre utredning. Ta kontakt med fastlege og be om henvisning til gynekolog.

Skrevet

Har nå gått ca 10/11mnd siden jeg slutta på p-pilla(synfase).. Fremdeles er mensen utabil, har også prøvd tabletter som skal stabilisere mensen, men nei da, fremdeles like ustabil :/ Har hatt regelmessig sex, men ikke blitt gravid. Noe som kan "hjelpe" på at noe ska skje snart, begynner og bli utolmodig, siden alt er klart nå! :)

hei! hvor lange og ustabile sykluser har du? det kan være lurt å notere dette.

når syklusen er ustabil har man ofte ikke eggløsning... prøv å test om du har eggløsning noen sykluser. men det enkleste du kan gjøre er å bestille deg time hos privat gynekolog for å sjekke. det gjorde jeg, og hun fant ut på første time hva som var galt!

Skrevet

Har lange sykluser, noterer ned når jeg har hatt mensen og når jeg "tror" jeg skal få det nestegang, men kommer som regel 1uke etter det jeg tror.

Uregelmessig mens= ingen eggløsning???? :O Den har jeg ikke hørt før.

Har også vært hos gynekolog for ei stund siden, og da var jeg også på "innvendig ultralyd". men han nevnte ingenting om at noe var galt. Forestn så spurte jeg ikke om det, men jeg rekner med at han hadde sakt noe om det hvis det hadde vært noe unormalt ???

Skrevet

Visste gynekologen at du prøver å bli gravid? For hvis du var der av andre grunner så er det jo ikke sikkert at h*n så etter de rette tingene.

Skrevet

Har lange sykluser, noterer ned når jeg har hatt mensen og når jeg "tror" jeg skal få det nestegang, men kommer som regel 1uke etter det jeg tror.

Uregelmessig mens= ingen eggløsning???? :O Den har jeg ikke hørt før.

Har også vært hos gynekolog for ei stund siden, og da var jeg også på "innvendig ultralyd". men han nevnte ingenting om at noe var galt. Forestn så spurte jeg ikke om det, men jeg rekner med at han hadde sakt noe om det hvis det hadde vært noe unormalt ???

Det trenger ikke bety det, men som regel betyr uregelmessig mens at det er noe feil med eggløsningen. Som oftest kan ikke gynekologen se om noe er galt. Jeg har selv lange, ustabile sykluser. Men hverken gynekologisk undersøkelse, blodprøve med måling av hormoner eller annet viser at noe er feil.

• 4 uker senere...
Gjest azorpro
Skrevet

ENDELIG, at jeg fikk en tablett kur med "primolet"? (noe for å stabilisere syklus) i November, så tror jeg at mensen har blitt stabil.

Har nå etter jeg gikk på den kuren blitt mere reglemessig allefall, mensen kommer noen dagen før eller etter forventet dato! jippi. Det tok altså 1år siden jeg slutten til at mensen ble stabil!!!

Så nå er det bare å begynne prøvinga for fult. Er vel sånn at EL er 14dager FØR forventet mens?? :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...