Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger litt hjelp med makeup-tips, da jeg skal på julebord til helgen. Jeg bruker lite sminke til daglig, vanligvis bare mascara og noen ganger litt foundation.

Jeg har blåe øyne og brunt langt hår, hvilke farger bør jeg bruke? Er det noen som kan gi meg noen tips til hva slags sminke som er bra? Føler alltid at foundationen jeg bruker (mineral-foundation fra Loreal) legger seg utenpå huden, slik at det vises veldig godt. Er villig til å bruke litt penger for å få bra sminke, men vil helst ikke bruke så mange tusen siden jeg ikke har så god råd. I tillegg ville jeg vært veldig takknemlig om noen hadde gitt meg noen tips om hvordan jeg legger sminken (evt linker til noen gode sider).

På forhånd, takk for alle svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å framheve øynene, så skal man velge komplimentærfarge til øyenfargen (på motsatt side av fargesirkelen). Blå øyne kler gjerne brune farger, gjerne med bronsje eller gull-toner!

Jeg synes mac lager veldig bra sminke. Også Makeupstore er bra, her liker jeg særlig øyenskyggene.

Når det gjelder hvordan man legger sminken, hvis du søker på youtube etter makeup tutorial så får du masse videoer som forklarer. Ellers er det jo absolutt fint å spørre etter noen tips på parfymeriet (alt etter hvem som ekspederer selvfølgelig).

Når du skal legge sminke, så er verktøyet viktig. Det er fryktelig vannskelig å legge øyenskyggen fint med bare den applikatoren som gjerne følger med i sånne øyenskyggebokser. Hvis du ser på de youtube-videoene, så har de damene gjerne 100000 forskjellige koster. Koster er dyrt (hvis du skal ha noe litt ordentlig), og siden du har et stramt budsjett så kan du jo ikke kjøpe masse. Hvis jeg skulle klart meg med kun en øyenskygge-kost, så ville jeg valgt en som er skrå, sånn her:

http://media.onsugar.com/files/ons1/351/3512195/29_2009/7eefae8076140770_aesb.jpg

Jeg synes en sånn funker både til å være presis i globalinjen, og til å duse ut, men det er jo bare min subjektive mening da.

Skrevet

Her er ei blogger som har mange forskjellige sminkelooks! En inspirasjon til valg av farger for deg som har blå øyne :)

Tror ikke linken kom med, snille deg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...