Augustbrud02 Skrevet 6. mai 2002 #1 Del Skrevet 6. mai 2002 Jeg pusler litt med tanken på å utdanne meg til noe helt annet. Jeg er utdannet innen IT nå, men har vel funnet ut at dette kanskje ikke er helt noe for meg. Dessuten er det uhyre vanskelig å få jobb innen dette for tiden. Det jeg da lurer på er om man kan ta en utdanning som baserer seg på fagutdanning fra videregående uten å ta hele videregående om igjen? Jeg har jo generell studiekompetanse og har gått allmennfag tidligere. Jeg kunne nå ha lyst til å bli blomsterdekoratør eller konditor kanskje, men føler at dette er helt uaktuelt om jeg virkelig må ta videregående om igjen. Finnes det noen annen mulighet for å kunne ta slik utdanning? Noen tips eller ideer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 6. mai 2002 #2 Del Skrevet 6. mai 2002 du kan utdanne deg til blomsterdekoratør uten å ta formgivingsfag fra videregående først, men jeg husker ikke hva skolen heter eller hvor den ligger. prøv å søke på aetat. når det gjelder konditor, tror jeg du må tilbake til videregående. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. mai 2002 #3 Del Skrevet 9. mai 2002 på sogn vgs i oslo har de den linjen,men du må gå formgivingsfag først. og de har en lærlings tid på 2 år. vennina mi gikk den linjen for noen år siden,men det endte med at ingen i klassen hennes fikk lærlings plass,så alle tok almennfaglig påbygning.. men prøv å finn ut om det finnes noen kurs i dette som privatist.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emmamor Skrevet 31. mai 2002 #4 Del Skrevet 31. mai 2002 Ei skole i Danmark som heter Beder. Tilbyr 4 mnds utdanning i blomsterdekoratør. Skolen er anerkjent i skandinavia, og har hørt fra folk at den er bra. Hvis du har lyst til å jobbe med dette anbefaler jeg deg å spørre i blomsterbutikker om de trenger hjelp. På den måten får du jo prøvd deg, og kanskje de etter litt tid kan by deg noen kurs. Tror det er mange som begynner på denne måten. Ellers så kan du jo også ta fatt på videregående kurs. Da er det vel et år mef "form og farge" og to års praksis til du går opp til fagbrev. Et kjempe morsomt yrke!!!!!! har jobbet som det i noen år og elsker det. Men siden jobb mulighetene der jeg ønsker å bo ikke er så store, har jeg velgt et annet yrke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå