Gå til innhold

Hjelp, jeg skal på norske talenter!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Allerede fredag 14. januar - 16. januar skal jeg på audition for tv-programmet "Norske talenter". Jeg er utrolig usikker på hva jeg skal synge, og lurte på om dere kunne komme med forslag? Jeg har en stemme som passer best til blues/rolige sanger (Katie Melua, Colbie Caillat) men kan også mestre for eksempel My immortal - Evanescene. Jeg trenger en sang som jeg kan vise hva jeg kan gjennom å synge samtidig som jeg ikke "risikerer" å drite meg ut.. Jeg er 15 år og begynte hos sangpedagog i høst, men jeg har sunget hele livet. Hjelp!!! :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så gøy! Tøff du er :)

Jeg tror du må høre med de rundt deg. Familie, venner, sangpedagogen osv, for å finne hvilken sang som passer deg best. Du kan også ta det på opptak, så du får hørt det selv etterpå.

Masse lykke til!!

Skrevet

Så gøy! Tøff du er :)

Jeg tror du må høre med de rundt deg. Familie, venner, sangpedagogen osv, for å finne hvilken sang som passer deg best. Du kan også ta det på opptak, så du får hørt det selv etterpå.

Masse lykke til!!

Jeg har sunget en del sanger i studio og hørt, og det er et par sanger jeg er glad i å synge og vet at jeg kan, men er veldig usikker!!

Gjest Mauna Lee
Skrevet

Jeg synes egentlig det er flott med folk som kan synge, men akkurat i norske talenter er jeg litt lei alle de "standard sangerne" som egentlig kunne passet mye bedre inn i idol eller x-factor.

Tror også det er vanskelig å komme igjennom som en ordinær sanger i norske talenter... da skal man virkelig skille seg ut på en eller anna måte, og jeg synes vel egentlig ikke tenåringsjenter som synger (f.eks) My Immortal skiller seg ut på noe som helst måte.

Det her er absolutt ikke ment som noe kritikk av deg altså =) kan være du er en virkelig original sanger som kommer til å ta norge med storm.. jeg bare tenker at når det endelig kommer noe annet enn x-factor og idol og alle disse tenåringene som tror de kan synge, altså norske talenter, så klarer jammen med mange av de tenåringene å "snike" seg med alikevel.

Så lykke til, skal du ha sjans i norske talenter bør du finne på noe skikkelig originalt =)

Gjest BabyBlue
Skrevet

Katie Melua - The Flood?

Men da må du ha en veldig kraftfull og kontrollert stemme.

Skrevet

Katie Melua - The Flood?

Men da må du ha en veldig kraftfull og kontrollert stemme.

Det tviljer jeg på at jeg greier :-/ Enkelte deler av den går selvfølgelig bra, men vil jo liksom at hele skal gå.. Hehe :-)

Skrevet (endret)

Jeg liker veldig godt "Seven Years" med Norah Jones. Det er jo en rolig sang.

Men om du mestrer "My Immortal" så syns jeg det er bra. Selv om det ikke akkurat en sang som skiller seg ut, men det er ikke mange som kan synge den riktig.

Endret av Chiyo
Skrevet

Du må nok være veldig unik for å gå videre. Tror ikke det holder å kun ha en fin stemme.

Har du særpreg i stemmen? Gjør mest mulig ut av den

Ikke bare stå rett og ned og syng. Mener ikke at du skal danse heftig, men prøv å gjør litt mer ut av det

Ikke kle deg som en grå mus som ikke skiller seg fra mengden. Tør å vær deg selv, og ikke se/virke redd (selvom det sikkert er ganske skummelt)

Jeg ville heller ikke ha valgt en rolig sang, fordi det er kjedelig å høre på i et sånt program

Skrevet

Herre Gud da! Hun vil ha hjelp til å velge sang, ikke hjelp til å ikke møte opp. Slutt å si ting som at det er vanskelig å komme videre osv. Hun er 15 år! Slutt å gjør henne nervøs. Det kan godt være at hun er kjempe flink.

Gjest Mauna Lee
Skrevet

har ikke sagt at hun ikke skal stille opp, har sagt at hvis hun skal stille opp må hun nok ha noe litt mer originalt enn my immortal for å komme igjennom. Mer konkrete tips enn det er nok litt vanskelig å gi da man absolutt ikke har hørt stemmen hennes eller vet noe om stilen hennes, og da det er vanskelig å komme igjennom på norske talenter som en 15åring.

• 2 uker senere...
Skrevet

Snakker om oppbacking av ei 15 år gammel jente som mye mulig har ei kjempe fin stemme, og som trenger feedback på noe så stort :nei:

Gjest Mauna Lee
Skrevet (endret)

Hvis man ikke takler feedback (som faktisk var ment for å hjelpe, ikke for å kritisere) her, så bør man ikke melde seg på et program hvor man får feedback (som faktisk kan være enda mer negativ) foran landsdekkende tv.

Det er nok ganske mange på alle slike programmer som bare har fått kjempepositiv respons fra alle rundt seg, fordi ingen egentlig tør å si fra, også kommer de på programmet og blir slakta. Nå kan det godt hende at ts synger kjempefint og vinner norske talenter for alt jeg vet, men jeg mener altså å huske at 15åringer som kommer og synger ofte ikke er dem som kommer lengst, og jeg tror det er av hovedsak 2(3) grunner. 1: at de ikke skiller seg nok ut (og f.eks synger my immortal) eller 2: at de ikke er modne nok, ikke kjenner sin egen stemme godt nok og at stemmen ikke er ferdig utviklet (og evt 3: at de ikke kan synge, men det er ingen som har turt å si i fra om det... )

Endret av Mauna Lee
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...