Gå til innhold

Jeg er syk og skal ha eksamen imorgen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skal jeg gjøre?

Jeg er vet ikke om jeg klarer å gå på eksamen imorgen ...

Om jeg får en sykmelding, vil jeg kunne ta eksamen min på nyåret da?

Har de ikke en sånn oppsamling av de som var syke med sykmelding, slik at de kan ta eksamen etter jul?

Det er ikke fullstendig krise, for jeg kan ta den til våren, men det beste hadde vært å ta den nå - eller på nyåret om mulig.

Håper på raskt svar, og på forhånd takk :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Mauna Lee
Skrevet

les igjennom eksamensreglementet til skolen din, står helt sikkert noe der =)

Hos oss er det sånn at du må ha legemelding med samme dag (eller poststemples og sendt samme dag), og om man blir syk under selve eksamen må man levere (eller poststemple) i løpet av 3 dager. Også arrangeres det ofte en oppsamling ja.

Skrevet

Sannsynligvis så lager de ikke ekstra prøve til over jul for de som var syke. Så enten må du konte (levere blankt), eller levere sykemelding og ta den til våren i begge tilfeller :)

Skrevet

Jeg skal ha eksamen, ikke prøve. Det er en muntlig eksamen.

Jeg tar vgs fag ved en privatskole.

Ingen mulighet for å ta den etter jul altså?

:trist:

Skrevet

les igjennom eksamensreglementet til skolen din, står helt sikkert noe der =)

Hos oss er det sånn at du må ha legemelding med samme dag (eller poststemples og sendt samme dag), og om man blir syk under selve eksamen må man levere (eller poststemple) i løpet av 3 dager. Også arrangeres det ofte en oppsamling ja.

Gjelder dette for vgs, høyskole/universitet?

Gjest Mauna Lee
Skrevet

høyskole her. Hos oss hadde vi en eksamen 4 november, i starten av januar arrangerer de den på nytt (for folk som strøk, var syke eller vil ta den på nytt). Har egentlig ikke vært med på en så rask oppsamling før, men har kanskje noe å gjøre med at det er et årsstudium... aner ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...