Gå til innhold

Hvordan holde koken i Desember

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

:) Her er det minus 18,5 i dette sekund. Det er mørkt, det er ikke snø til å gå på ski, og det er glatt å gå. Jeg er fristet til å synke ned i min myke, deilige sofa, men jeg skal heller sette meg på romaskinen og ta noen vektøvelser.

Tenkte å starte en tråd hvor vi kunne komme med tips til trening i heimen som man kan ty til nå man ikke ønsker å stikke snuten utenfor døren. :)

SÅ! Hva for noe sporty finner dere på hjemme i det lune redet for å holde dere i form?

Endret av Spiralis
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Holde seg i bevegelse, rydde, småfikse, tørke støv, full nedvask av kjøkkenet, take your pick!

Klart dette ikke kan måle seg mot ordentlig trening, her er det snakk om å rett og slett holde koken og ikke synke for godt ned i sofaen og bli lat og passiv :)

Et mer aktivt forslag er å ta en joggetur opp og ned trappene, om du har flere etasjer. Det kan være passe slitsomt ja :jepp:

Gjerne kaste inn litt ekstra øvelser, som å hoppe over flere trinn på veien opp, synke godt ned i knærne, aktivisere armene(bære med seg noe?) osv.

Skrevet

En del styrkeøvelser går jo ann å gjøre hjemme i stua.. finnes masse vidoer og tips på nett.. Jeg har kjøpt en ballansepute i håp om å styrke ankler og knær..

Skrevet

En alternativ måte å løpe i trapper på er å gå opp trappen to og to trinn pr. steg. nedturen er lurt å gjøre på vanlig måte. :)

Ellers er det mye man kan få til med en treningsmatte og kun kroppen som vekt. :)

Skrevet

Jeg trener på treningssenter, der er det aldri dårlig vær og føre! :jepp:

Skal jeg gjøre noe hjemme har jeg matte, strikk og ball som jeg bruker. Sit-ups, push-ups, planke osv osv.. Fint mens man ser på tv eller til sprek musikk :)

Skrevet

Jeg trener også på senter, hele året i gjennom :) Trener mye styrke, og da trenger jeg vekter i alle mulige kilo.

Har en ellipsemaskin foran tv'n i krisetilfeller, men den blir sjelden brukt.

Man kan jo hoppe hoppetau på stuegulvet? ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...