Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg sliter litt med det trådløse nettet hjemme hos oss for tiden, og har googlet meg blå etter løsning, men er dessverre ikke teknisk nok til å få noe utav det jeg finner. Problemet er:

Vi har bredbånd fra canal digital (boksen fra dem heter Thomsen eller noe sånt). I denne har vi koblet en Apple AirPort express for å gjøre nettet trådløst. Vi har 2 "vanlige" laptoper, en MacBook, 2 iphoner og en iPad som bruker nettet. AirPort express står godt plassert i forhold til enhetene, absolutt ikke langt unna. Men nettet er likevel veldig ustabilt og faller mye inn og ut. Når jeg bruker iPhone eller iPad på nettet hopper de frem og tilbake mellom 3G og wifi hele tiden siden wifi faller så mye ut. På macbooken kobler den seg på nettet, og har full dekning, men når jeg går inn på internett får jeg feilmelding "ingen nettverksforbindelse". Har prøvd diverse nettverksdiagnostikk og "hjelp meg" uten hell, feilmeldingene varierer hele tiden, er det ikke det ene så er det det andre.... "Mangler ip-adresse", "selvtildelt ip-adresse og kan ikke koble seg på nett", "utenfor dekning" osv.

Brukte AirPort-verktøy for å konfigurere AirPort express, og la ikke inn noe spesielt, fulgte omtrent bare forslagene til oppsett AirPort-verktøy selv kom opp med. Nå sliter jeg med å finne AirPort express når jeg går inn i AirPort-verktøy også, den lyser grønt, og skal dermed være ok, men selv når jeg setter meg rett inntil routeren med macbooken sier AirPort-verktøy at den ikke finner noen trådløse enheter å konfigurere. Har resatt AirPort express til orginalinnstillinger og satt den opp på ny flere ganger.

Noen her som skjønte noe av dette og har forslag til løsninger? Noe spesielt jeg bør gjøre med oppsettet for at det skal være mer stabilt og ikke "kaste ut" trådløse enheter hele tiden? Noe spes med canal digital kanskje? Trøbbel med ip-adresser jeg kan fikse på noe vis?

Hadde blitt evig takknemlig om noen kunne hjelpe meg med dette, er så frustrert nå. Kjedelig å være teknisk tilbakestående altså! :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Generelt vil jeg på det sterkeste anbefale kablet nett. Det virker!

Kanskje noen andre i nærheten bruker samme kanal for sitt trådløse nett.

Skrevet

Generelt sett vil jeg anbefale alt annet enn produkter fra Canal Digital, og skulle noe være feil der, er de eksperter på å IKKE innrømme feil med eget utstyr eller produkt....

Airport Express er generelt sett meget stabile og gode, men det KAN selvsagt være feil der.

Det finner du fort ut hvis alt blir stabilt ved ledningtilkobling

Skrevet

Takk for svar! :) Kablet nettverk er ikke et godt alternativ for oss når vi skal ha mange ulike duppeditter av og på nettet hele tiden, hvorav en del av dem ikke er mulig å koble på nett med ledning (tar jo også vekk litt av det praktiske med nett-dingser som iPad...)

Canal digital har vært trøblete fra dag 1 for oss, har vel vært i kontakt med kundeservice der 5 ganger angående nett eller tv som ikke funker, og de tok over sameiet vårt for bare en måned siden... Men har dessverre ikke noen mulighet til å bytte dem bort da vi har en kollektiv avtale med dem med 36 måneders binding.... Men jeg kommer på nett om jeg tar kabelen direkte fra boksen fra canal digital og inn i macbooken, så mistenker jo at problemet ligger i AirPort express, eller oppsettet av denne...

Kjøpte den hodedsakelig fordi jeg har Mac ja, samt disse iphonene og ipaden. Tenkte at Apple snakker best med Apple... Så feil kan man ta. Leste blogginnlegget, og det beskriver problemet (eller i alle fall ett av dem) jeg har godt. Blir helt gal av å sitte å trykke på "søk på nytt" inne på denne AirPort-verktøy. Men tolker jeg det som at det ikke ville ha noen hensikt å ta AirPort express tilbake til eplehuset å få den fikset evt ny? Det er selve produktet som er defekt, ikke bare min utgave? Nedfall: Den routeren du linker til, vil den fungere med canal digital OG apple-produkter? Og er det veldig komplisert å sette den opp? Er som sagt ikke så stødig på disse tingene...

TS

Skrevet

Generelt sett vil jeg anbefale alt annet enn produkter fra Canal Digital, og skulle noe være feil der, er de eksperter på å IKKE innrømme feil med eget utstyr eller produkt....

Get er og motbydelig Internett - bare problemer :nei:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...