Sushi Skrevet 7. desember 2010 #1 Skrevet 7. desember 2010 Er det noen som kan tipse meg om en GOD dagkrem å bruke nå om vinteren? Har vanligvis fet hud med porer som tetter seg, men nå er huden i tillegg tørr og flasser Jeg trenger altså en krem som gir masse fukt, men ikke tetter porene. Ideer?
Yasi Skrevet 7. desember 2010 #2 Skrevet 7. desember 2010 Jeg har slitet med noe av det samme som deg. Det som funker for meg er MD FORMULATIONS MOISTURE DEFENSE ANTIOXIDANT MOISTURIZER SPF 20 som er en dagkrem - med DECLÉOR AROMESSENCE NEROLI under - som er et serum. Syns kombinasjonen av disse to tilfører huden min rikelig med fukt, uten å tett porene. Enkelte dager bruker ikke jeg dette serumet under engang, og det funker fortsatt kjempe bra for meg
sjøstjerna Skrevet 7. desember 2010 #3 Skrevet 7. desember 2010 De fleste kuldekremer er jo ganske fete, og tilfører mye fuktighet! Siden huden din nå blir tørr og flasser trenger det ikke være så dumt med en fet krem? Er litt usikker på hvordan dette blir med fet hud i tillegg, og om "tørrheten" veier opp for "fetheten", hehe. Jeg bruker Avène sin kuldekrem og er kjempefornøyd! har til vanlig ganske normal hud, men nå i vinter har jeg hatt forferdelig tørr hud.. tenkte jeg skulle kjøpe en kuldekrem når kulda var som verst forrige uke, og den tok jo vekk nesten all tørrhet i huden i tillegg til å beskytte mot kulde Som et ekstra pluss er den ikke så fet at huden ikke får puste selges på vitus apotek til 124,-. jeg er frelst!
Yasi Skrevet 7. desember 2010 #4 Skrevet 7. desember 2010 Glemte å nevne at en kuldekrem også er veldig fint å bruke nå En jeg syns er veldig god er Dermalogica Super Rich Repair. Denne kremen beskytter huden mot ekstrem kulde og tørt klima. Gjenoppbygger hudens naturlige beskyttelse, tilfører mye fuktighet og roer ned sensitiv hud. Jeg bruker ikke denne hver dag, men bruker den de dagene jeg ser på gradestokken at kulden er på sitt verste..
Sunniva81 Skrevet 7. desember 2010 #5 Skrevet 7. desember 2010 De fleste kuldekremer er jo ganske fete, og tilfører mye fuktighet! Siden huden din nå blir tørr og flasser trenger det ikke være så dumt med en fet krem? Er litt usikker på hvordan dette blir med fet hud i tillegg, og om "tørrheten" veier opp for "fetheten", hehe. Jeg bruker Avène sin kuldekrem og er kjempefornøyd! har til vanlig ganske normal hud, men nå i vinter har jeg hatt forferdelig tørr hud.. tenkte jeg skulle kjøpe en kuldekrem når kulda var som verst forrige uke, og den tok jo vekk nesten all tørrhet i huden i tillegg til å beskytte mot kulde Som et ekstra pluss er den ikke så fet at huden ikke får puste selges på vitus apotek til 124,-. jeg er frelst! Signerer. Avène sin kuldekrem er kjempegod.
Lykkelitenen Skrevet 7. desember 2010 #6 Skrevet 7. desember 2010 Men til en fet hud bør man ikke velge en fet krem, da huden trenger fuktighet ikke fett... Men kuldekrem er fint når man skal ut i kulden, som ekstra beskyttelse over vanlig dagkrem... Til fet hud vil jeg anbefale decleor hydra floralkrem eller sensilis glacier essense (den jeg bruker selv i vinter). Begge disse gir masse fukt til tørst vinterhud som begynner å bli stram og flasse. Siste kommer i både gel og kremversjon, avhengi av hvor mye fukt du trenger. Og så klart, fuktighetsmaske utgjør også en stor forskjell, brukes enten som maske eller nattkrem. Her sverger jeg til green pople sin vitamin fix fuktighetsmaske, men decleor sin versjon er også veldig fin. og husk kuldekrem over når du skal ut!
DesertRose Skrevet 7. desember 2010 #7 Skrevet 7. desember 2010 (endret) Jeg bruker Decleor sin Hydra Floral fuktmaske mye. Dette gjør jeg når jeg er inne så huden oppretthoder balansen. Jeg bruker gjerne Decleor hydra floral krem om vinteren og den er kjempegod. (emulsion og er god) Blander gjerne med Serum. Ute kan jeg bruke den gode gamle A-creme. (brun krukke) Smører på en halvtime før jeg går ut så vannet fordamper. Men den aller beste bekyttelse mot kulden i ansikt er å dekke den feks med sjal. Dette gjør jeg mye fremfor det å bruke kuldekrem og det er mye bedre for huden. Merker stor forskjell... Endret 7. desember 2010 av DesertRose
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2010 #8 Skrevet 7. desember 2010 Microsilver Facecream er veldig god. Sorteprikker og store porer er historie. Riglig med fuktighet, men ikke fet. kjøpte den på www.microsilver.no
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2010 #9 Skrevet 7. desember 2010 jeg synes green people sine dagkremer virker bra i kulda.De har en med solfaktor og en for sensitiv hud. Har fet fuktfattig hud. Md formulations spf20 gav ikke nok fukt til meg.
laperla Skrevet 7. desember 2010 #10 Skrevet 7. desember 2010 (endret) Jeg går go' for Hydraphase Legere fra La Roche Posay. Den er bare nydelig å smøre huden med. Det tilstopper ikke porene, og iflg. apotekdama rik på fukt og ikke fett. Huden min blir ikke blank, og kremen svir ikke. (Har en blandingshud så det holder, sensitiv, blank, tørr på enkelte steder OG allergihud. (Fuktfattig, glemte jeg vel?) Denne kremen finnes også i en Riche variant. Denne skal heller ikke tilstoppe porene... Endret 7. desember 2010 av laperla
ondebanan Skrevet 7. desember 2010 #11 Skrevet 7. desember 2010 Jeg bruker Decleors hydra floral-krem. Den gir tydeligvis nok fukt, har ikke blitt tørr eller flassende ennå. Jeg bruker også Decleors fuktmaske som nattkrem ca. 3 dager i uken, og skrubber med MD-skrubb en dag i uken eller kanskje 2 ved behov.
Sushi Skrevet 8. desember 2010 Forfatter #12 Skrevet 8. desember 2010 Jeg går go' for Hydraphase Legere fra La Roche Posay. Den er bare nydelig å smøre huden med. Det tilstopper ikke porene, og iflg. apotekdama rik på fukt og ikke fett. Huden min blir ikke blank, og kremen svir ikke. (Har en blandingshud så det holder, sensitiv, blank, tørr på enkelte steder OG allergihud. (Fuktfattig, glemte jeg vel?) Denne kremen finnes også i en Riche variant. Denne skal heller ikke tilstoppe porene... Høres ut som min hud... Tror jeg skal teste denne!
laperla Skrevet 8. desember 2010 #13 Skrevet 8. desember 2010 Høres ut som min hud... Tror jeg skal teste denne! Håper den faller i smak:) Kan jo høre om det er mulig å få noen prøver slik at du kanskje kan få prøvd begge variantene, f.eks.?
Sushi Skrevet 8. desember 2010 Forfatter #14 Skrevet 8. desember 2010 Håper den faller i smak:) Kan jo høre om det er mulig å få noen prøver slik at du kanskje kan få prøvd begge variantene, f.eks.? Tror nok fort den rich-varianten kan bli for fet for min hud, men om de har prøver så går det jo an å teste. Men du bruker den vanlige, og får ikke kviser av den?
laperla Skrevet 9. desember 2010 #15 Skrevet 9. desember 2010 (endret) Tror nok fort den rich-varianten kan bli for fet for min hud, men om de har prøver så går det jo an å teste. Men du bruker den vanlige, og får ikke kviser av den? Har som sagt ikke prøvd den Riche varianten. Men den Legre versjonen har jeg brukt i over er år, og ikke fått uren hud av den. Den gir bare masse fukt, og den blir ikke fet. Med andre ord, den passer fint under fundation også. Endret 9. desember 2010 av laperla
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 9. desember 2010 #16 Skrevet 9. desember 2010 Jeg går go' for Hydraphase Legere fra La Roche Posay. Den er bare nydelig å smøre huden med. Det tilstopper ikke porene, og iflg. apotekdama rik på fukt og ikke fett. Huden min blir ikke blank, og kremen svir ikke. (Har en blandingshud så det holder, sensitiv, blank, tørr på enkelte steder OG allergihud. (Fuktfattig, glemte jeg vel?) Denne kremen finnes også i en Riche variant. Denne skal heller ikke tilstoppe porene... Høres ut som du har samme hudtype som meg, bare at jeg har meget godt anlegg for kviser også... jeg har problemer med å finne produkter som gir nok fukt uten å få huden til å skinne, har du noen ide om hvilke ingredienser man skal se etter? Ender som regel opp med kremer som gjør at flassingen avtar, men da skinner jeg jo som et speil resten av dagen.... *argh* Tenkte jeg skulle gå på apoteket og be om prøver på den kremen du nevner. Hvordan er den å kombinere med annen hudpleie, forresten?
laperla Skrevet 9. desember 2010 #17 Skrevet 9. desember 2010 (endret) Høres ut som du har samme hudtype som meg, bare at jeg har meget godt anlegg for kviser også... jeg har problemer med å finne produkter som gir nok fukt uten å få huden til å skinne, har du noen ide om hvilke ingredienser man skal se etter? Ender som regel opp med kremer som gjør at flassingen avtar, men da skinner jeg jo som et speil resten av dagen.... *argh* Tenkte jeg skulle gå på apoteket og be om prøver på den kremen du nevner. Hvordan er den å kombinere med annen hudpleie, forresten? Ingrediensinnhold kan jeg ikke si at jeg er så stødig på... Jeg er er opptatt av at de er uparfymert, egnet for sensitiv hud, rikt på fukt og ikke fett og allergivennlig. Vanligvis har bruker jeg Dermalogica Special cleansing gel og Pre-cleanse. Nå har jeg akkurat gått over til Physiological cleansing gel fra LRP. Den er for normal, kombinert til sensitiv hud, og denne tørker ikke ut huden slik SCG fra Dermalogiaca hadde en tendens til på vinterstid. Huden blir myk og føles ren etterpå, og jeg har ikke fått noe utbrudd av uren hud. Har også lyst til å prøve en av tonerene i samme serie. Har også prøvd Toleraine kremen fra LRP, men denne gjorde huden min veldig blank. Forresten, har du kjennskap til Skin hydrating booster fra Dermalogica? Den er gull å bruke på tørre områder, flassinga forsvinner med en gang. Bruker den også under fuktighetskrem dag og natt. Håper dette var noe til hjelp:) Endret 9. desember 2010 av laperla
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå