Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp vært til frisøren for å stripe håret og har mest lyst til å gråte her jeg sitter. Jeg understreket at jeg ikke ville bli helt lys og iallefall ikke med gulskjær....og hva skjer? Jo, jeg sitter her med platinablondt hår med gle striper...KUnne selvfølgelig dratt tilbake og fått rettet opp noe, men av ulike grunner har jeg ikke mulighet til det de nærmeste dagene, og på lørdag er det julebord! Nå lurer jeg på om jeg ka håp om at noe av gulskjæret kan forsvinne før helga? Vasker håret hver dag og har sånn lillasjampo som skal dempe gulskjær....har hørt at det kan funke, men stemmer det??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gulskjæret demper seg litt med tiden, men du kan nok ikke forvente all verden innen lørdag. Lilla sjampo hjelper, men ikke alle er like effektive.

Skrevet (endret)

Hvilken lilla sjampo bruker du? Hvis du bruker butikk sjampo eks Define sin så vil det ikke hjelpe. Bruker du frisør sjampo eks Loreal eller Redken sine så burde det absolutt blir mye mindre gult til lørdag.

Endret av Lulilelu
Skrevet

Tror ikke alle lilla shampoene funker like bra, men jeg bruker denne http://www.fragrancesandcosmetics.com.au/Photos/87557.jpg og er kjempefornøyd :)

Hadde en nesten liknende problemstilling for en stund siden og det jeg gjør er å sitte med lillashampoen i håret i et par timer, flere dager på rad og det funker!!

Det blir lysere, men det kommer jo såklart på hvilket utgangspunkt du har, men uansett så tar det bort noe av gulskjæret.

Lykke til =)

Skrevet

TS her. Jeg har kjøpt lillasjampo hos frisøren: Matrix sin. Har ikke prøvd den før, men skal prøve å la den sitte i litt de neste dagene. Får ha litt is i magen og se det an til fredag iallefall, og så får jeg se om jeg kan få prettet inn ei frisørtime da eventuelt hvis det fortsatt er helt krise...men trøster meg med at det tross alt ofte er litt mørkt i lokalet når det er julebord, så da blir det kanskje tålelig...

Skrevet

veldig typisk at man ender opp med det motsatte av det man vil ha hos frisøren

Skrevet

"Lilla-balsam" fra Redken (ca 250,- fra Hair & There) kjøpte jeg for 2 måneder siden etter et like ille frisørbesøk som deg.

Jeg brukte den som vanlig balsam, lot den stå i 5 minutter og skylte ut. Ble ikke så stor forandring...

Men i forrige uke hadde jeg i balsamen i håndkletørt hår og lot det stå i 15 minutter før jeg skylte det ut. Resultatet ble MEGET BRA! Håret er ikke gult på en flekk! :D

Kjøp denne og jeg lover deg at du blir MYE mindre gyllen:)

Husker selvfølgelig ikke hva den heter for jeg er på jobb nå, men tror det kan være denne:

http://www.kaboodle.com/reviews/redken-blond-glam-perfect-platinum-8.5-oz

(flaska ligner ihvertfall)

mvh Kine

Skrevet

Du burde gå tilbake til frisøren og klage! Håret skal ikke bli gult hvis frisøren vet hva h*n gjør... Lykke til!

Skrevet

Jeg vet ikke om dette gjelder alle men etter min erfarig så reagerer lilla sjampo mye sterke ved røttene så jeg ville vært litt forsiktig med å ha det for lenge i ved røttene, kan lettere få lilla skjær.

Skrevet

Jeg ville også gått tilbake å klaget!

Skrevet

Arg, føler med deg! Jeg gjorde akkurat det samme som deg nå som jeg var hos frisøren og skulle ta etterveksten. Jeg også presiserte at jeg ikke ville ha håret noe lysere...men jeg satt og jeg satt med fargen i håret og tilslutt ble jeg grusomt lys og gul! To dager etter reiste jeg til en annen frisør og fikk dem tilå rette det opp igjen, så nå sitter jeg her fornøyd med en nydelig blond/lysebrun farge som ejg er kjempefornøyd med!

Jeg har tidligere hatt divere hårkatastrofer da jeg har prøvd å fikse hårfargen selv. IKKE gjør dette uansett hvor mye du er fristet. (og du VIL bli fristet). Slik håret ditt er nå så vil det mest sannsynlig bli en nydelig grønn/grå farge om du prøver å farge over det med en mørkere farge..(eller lyserosa alt ettersom hva du putter i det)..

Det er dumt at du ikke kommer deg til frisøren før lørdag.. Du har faktisk rett på å klage på fargen hvis du ikke er fornøyd og de skal ikke ta noe ekstra for å rette på det heller. Jeg har tidligere synes det har vært vondt å "klage" til frisøren når jeg ikke har vært fornøyd, men ingen jeg har ikke opplevd noen sure miner. Jeg har bare sagt at etter å ha kommet hjem, vasket håret osv så trodde jeg at fargen skulle falme litt, men det har ikke blitt som forventet.

Ellers så er det inn med hatt i år hører jeg! :) Lykke til med hårfargen! Det ordner seg nok!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...