AnonymBruker Skrevet 7. desember 2010 #1 Skrevet 7. desember 2010 Jeg er en jente på 168 cm høy, og veier omkring 64 kilo. Jeg ønsker å få mer definerte musker og mindre fettprosent, men klarer tydeligivs ikke spise helt riktig. Jeg trener overkropp mandag, onsdag, fredag, bein og rumpe tirsdag, torsdag. Lørdager er det stort sett bare kondisjon, samt pilates så ofte som mulig på søndager. når det gjelder mat pleier jeg å spise et par knekkebrød med kjøttpålegg til frokost, lunsj 2 skiver med pålegg eller salat med pasta , mellommåltid knekkebrød med Cottage cheese. Middag prøver jeg å spise ganske normalt med poteter/pasta, grønnsaker og kjøtt/fisk. Kvelds spiser jeg gjerne Cottage cheese med eple og kanel. Det jeg sliter mest med er frokost og lunsj. Jeg syns det er vanskelig og lage mat som er enkel å ta med på jobb samtidig som det smaker godt. Er det noen som har forslag til hvordan jeg kan endre kostholdet mitt for å miste fett men ikke musker? bør jeg la være å spise poteter/pasta?
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2010 #2 Skrevet 7. desember 2010 For å få mer muskler må man spise nok proteiner, så det burde være hovedfokuset. Frokost: Hva med å lage noen egg, hvis du liker det? Omelett, eggerøre, kokte, speilegg? Mange enkle alternativer med egg, dessuten inneholder de en god porsjon proteiner. Lunsj: Isteden for salat med pasta kan du f.eks lage kyllingsalat, tunfisksalat, skinkesalat. (Kan jo forsåvidt ha pasta oppi de også hvis det er ønskelig.) Å legge inn en del melkeprodukter (melk, ost, yoghurt osv.) er jo også et godt tips, og da spesielt de magrere variantene. Melk inneholder også som kjent mye proteiner.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2010 #3 Skrevet 7. desember 2010 Heh, nei. For å muskler er man nødt til å belaste den eksisterende muskulaturen nok til at det skjer tilpasninger i organismen, dvs. muskelvekst. Så lenge man har et visst proteinnivå og kalorioverskudd kan dette oppnåes.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2010 #4 Skrevet 7. desember 2010 Heh, nei. For å muskler er man nødt til å belaste den eksisterende muskulaturen nok til at det skjer tilpasninger i organismen, dvs. muskelvekst. Så lenge man har et visst proteinnivå og kalorioverskudd kan dette oppnåes. Nei hva?
alCaldazar Skrevet 7. desember 2010 #5 Skrevet 7. desember 2010 To ting jeg tenker på: 1. Du må trene hardt nok og med nok variasjon til at musklene bygger seg opp, men det vet du sikkert. Om jeg ikke er øm/litt støl etter iallfall 1 økt i uka, trener jeg ikke hardt nok. 2. Det er visst etablert at det er ca. umulig å øke muskelmassen og gå ned i vekt ved å miste fett *samtidig*. Ha perioder med styrkebygging hvor du har kalorioverskudd og heller legger på deg litt ekstra, og så kan du redusere mengden med styrketrening og kaloriinntaket deretter i andre perioder, for å miste fett. Det finnes en haug av informasjon om dette rundtom, f.eks på iform.no. Kondisjonstrening gjør meg egentlig bare sulten, så jeg klarer meg med en halvtimes 4x4-økt 1-2 ganger i uka for å holde kondisen oppe. Langvarig, rolig trening får jeg nok av når jeg er på ski/sykkeltur
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2010 #6 Skrevet 7. desember 2010 Lunsj: Kikerter er supergodt i salaten, er en god proteinkilde, og er relativt billig! Som et alternativ til pasta, så synes jeg det er utrolig godt med byggris oppi salat (det er jo også karbohydrater, men trege sådan). Avocado er og bra å putte oppi, masse sundt fett, som metter bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå