Gjest Nanonym Skrevet 7. desember 2010 #1 Skrevet 7. desember 2010 Hei, jeg og min mann vil prøve å bli gravid, men vi kan ikke bestemme oss for når siden utdanning og fødselspenger har mye å si. Situasjonen er denne: jeg er ferdig som lærling april 2011 mulighet 1) etter jeg er ferdig som lærling i april 2011 jobber jeg fast i samme bedrift, bli gravid, føde barn mai 2012, få fødelsespenger og tar permisjon og ETTER det tar jeg VG3 generell studiekompetanse slik at jeg kan studere. mulighet 2) etter jeg er ferdig som lærling i arpil 2011 begynner jeg med VG3 generell studiekompetanse høsten 2011 og føde barn ca 3 mnd etter jeg er ferdig med VG3, dvs. ca august 2012. Men på denne måten vil jeg ikke få fødselspenger, men kan selvfølgelig begynne å studere tidligere enn i mulighet 1. Hva mener dere? Ha dere noen tips? Hva skal prioriteres fødselspenger eller fort studefortgang? tusen takk
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2010 #2 Skrevet 7. desember 2010 Vil bare si at når man blir gravid kan ikke planlegges fullt ut. Noen bruker en måned og andre bruker et år. I tillegg så vet man ingenting på forhånd om hvordan svangerskapet vil gå. Du kan være i fin form eller bli sykemeldt store deler. Du vil heller ikke vite om barnet er av de rolige eller blir et kollikbarn. Ut i fra alle usikkerhetsmomentene så hadde jeg valgt å gjøre ferdig læretiden min, få fast jobb og så prøve å bli gravid.
Gjest Nanonym Skrevet 7. desember 2010 #3 Skrevet 7. desember 2010 vennligst slett denne tråden. tråden er allerede i bruk med overskrift "når er det best å bli gravid?"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå