Gå til innhold

Muntlig privatisteksamen omgjort til skriftlig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Er det noen som har fått omgjort muntlig privatisteksamen (vgs) til skriftlig? Jeg lurer på hva som "skal til". Står på privatistweb at man må ha lapp fra lege eller psykolog, men det står ikke hva som er "kravet" for å få det.

Skrevet

Hvis du tar kontakt med lege så vet sikkert de hva kravet er.

Skrevet
:sjokkert: går det an? Jeg har EN eksamen igjen å ta fra VGS, og den er muntlig. Men jeg har angst så jeg klarer ikke å ta den :(
Skrevet

Skader ikke å prøve å få det til? :) Lykke til a!

Skrevet

Det skal mye til. Type psykisk diagnose.

Skrevet

Ts her. Ja det går an, det står på listen over særskilte tiltak man kan søke om, man kan også søke om å få ha med pc på skriftlig eksamen og få omgjort en skriftlig til muntlig :)

Jeg har faktisk spurt en lege og hun visste ikke. Ingen som har fått det innvilget?

Skrevet

Har du forsøkt å snakke med en rådgiver på skolen du går på? De bør jo ha oversikt over slikt :)

Skrevet

Har du forsøkt å snakke med en rådgiver på skolen du går på? De bør jo ha oversikt over slikt :)

Jeg er privatist :) Jeg kunne jo ringt å spurt privatistkontoret, men min erfaring (i forhold til å få innvilget PC) er at det de oppgir er mye strengere enn hva som faktisk er tilfellet.

Skrevet

Jeg er privatist :) Jeg kunne jo ringt å spurt privatistkontoret, men min erfaring (i forhold til å få innvilget PC) er at det de oppgir er mye strengere enn hva som faktisk er tilfellet.

Aha ok, overså den opplysningen jeg :gjeiper:

Men møter du opp til undervisning på vgs, eller studerer du hjemme? Jeg har tatt privatisteksamen selv, men da måtte jeg lese hjemme ettersom det ikke fantes skoler som underviste i emnet.

Jeg vet ikke helt hvordan du har det, men jeg husker at da jeg gikk på vgs hadde vi en privatist hos oss som fulgte undervisningen i naturfag så jeg vet ikke helt hvordan du gjør? For hvis du har undervisning på vgs trodde jeg at du kunne spørre rådgiver der selv om du ikke strengt tatt er elev?

Skrevet

Aha ok, overså den opplysningen jeg :gjeiper:

Men møter du opp til undervisning på vgs, eller studerer du hjemme? Jeg har tatt privatisteksamen selv, men da måtte jeg lese hjemme ettersom det ikke fantes skoler som underviste i emnet.

Jeg vet ikke helt hvordan du har det, men jeg husker at da jeg gikk på vgs hadde vi en privatist hos oss som fulgte undervisningen i naturfag så jeg vet ikke helt hvordan du gjør? For hvis du har undervisning på vgs trodde jeg at du kunne spørre rådgiver der selv om du ikke strengt tatt er elev?

Jeg følger undervisning i noen fag og tar noen selv :) Men jeg ville helst høre med noen andres erfaringer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...