Gå til innhold

dobbelt opp av sko/klær til barnehagebarn?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Snuppa vår skal begynne i barnehagen, og vi driver med anskaffelse av sko (og klær). Men gode sko er så dyre! Og hun går ikke ennå, men vi håper det blir snart. Uansett skal hun jo være en del ute i barnehagen, og må ha noe varmt på beina.

Er det vanlig å ha et par vintersko i barnehagen, og et par hjemme? Det samme med støvler, og innesko? Men de vokser jo så raskt fra skoene i de små størrelsene!

Er litt redd for at vi (les: mannen :-) ) skal glemme å ta med skoene og støvlene hennes på mandagen hvis vi tar dem med hjem i helgen. Hun trilles til bhg i voksipose, og da har hun jo ikke sko på seg, så det er ikke noen automatikk i at de blir med.

Lurer på om vi må ønske oss barnesko av alle i familien til jul.....

Endret av angara
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har ikke dobbelt sett av sko. Mannen er litt sløv å huske på å sjekke om alt nødvendig er med, men det går rutine i det etterhvert. Pakk sekken om kvelden, og lag deg en sjekkliste som du ser gjennom og henger i gangen.

Skrevet

Takk for svar. Var innom på barnehagen og så at alle barna hadde skikkelig gode og fine sko og klær, de dyreste merkene, og fikk et plutselig behov for å handle masse nytt til snuppa, selv om hun egentlig har alt hun trenger... (tror jeg)

Skrevet (endret)

Jeg er veldig glad i å handle klær og utstyr. :sjenert: Men allikevel har jeg valgt å bare ha ett par vintersko i den minste størrelsen, samt termostøvler og Stonz i tilegg. Dessuten har hun bare en ordentlig vinterdress. Jeg tenker at de vokser så fort uansett at det er dumt å kjøpe flere skopar til kanskje 6-700 kroner pr. par. Vinterdresser koster fort tusenlappen dersom man kjøper de dyre merkene. De er dessuten relativt lite utendørs hjemme i forhold til i barnehagen, så man kan fort ende opp med klær som blir for små nesten før de er brukt. Vi har to fravokste vår- og høstdresser, og den ene er sikkert ikke brukt ti ganger, en gang.

Så vi tar dress og sko med hjem i helgene, og ellers har vi dobbelt opp av ulltøy, mellomlag, luer og votter. :)

Endret av Honesty
Skrevet

Vi har ganske dårlig råd, så vi har uansett ikke mulighet til å kjøpe det beste og dyreste av alt, og ikke dobbelt opp heller ... det er meg som leverer i barnehagen, og jeg pleier å huske å få med alt. Det er litt verre hjem igjen, for mannen henter ;)

Skrevet

Jeg har stort sett ett sett av det meste, med noen reserver på enkelte ting. Jeg opplever vel at reservene ikke blir så veldig mye brukt. Jeg har arvet en del fra venner og famile og det er flott som ekstratøy og sko.

Skrevet

Barnebarnet mitt på 3 år har dobbelt opp av "alt" i barnehagen + klær hjemme. Blir de våte, enten på bena eller annet tøy så må de ha et skift. Sånn som barnehagene er bemannet nå, så har de ikke mulighet til å være inne bare med en unge som ble våt og ikke hadde skift.

Bruk alltid ull innerst mot kroppen så fryser de ikke hvis de blir våte.

Enig i at det må være fryktelig dyrt å ha dobbelt opp av alt.

Prøv å få tak i noe brukt som ekstra skift og ønsk dere litt dyrere klær i gaver til barna.

Da datteren min var liten, så ønsket vi oss alltid vinterstøvler og utedress til bursdag og jul. Vi hadde ikke så god råd den gangen vi heller.

Honesty: Prøv å selge de klærne som er vokst fra. Heng opp lapp i barnehagen (hvis lov) eller i butikken der du bor. Finn.no er også et sted man kan sjekke etter brukt tøy. Klær kan jo vaskes før bruk. Mye penger å spare!

Skrevet

Takk, AB. :) Jeg sparer foreløpig på det, i tilfelle det dukker opp en liten søster som kan arve. Den ene dressen er en knallrosa Reima-dress, og reservedressen er syrinlilla. Ikke mye kjønnsnøytralt, nei. Men det er en annen diskusjon. Jeg har sansen for å kjøpe brukt, men vegrer meg mot å selge, av en eller annen grunn.

Som jeg skrev, har vi termostøvler (Skofus), med dobbel ullsåle stående i barnehagen som skift. I tillegg kan de ta på regnklær med ull under dersom det skulle knipe.

Skrevet

Å, tenk om det kunne være slik i barnehagene - at det var vanlig å selge brukte sko/klær som barna vokser ut av! Det kunne vært et skap der de som hadde noe å selge kunne lagt igjen dette, så kunne andre prøvd skoene/klærne og sett om de passet, og lagt igjen penger i barnehagen. Så lettvint, både for selger og kjøper!

• Liker 1
Skrevet

Vi har ikke dobbelt med sko. Har det dyre settet stående i barnehagen og tar med hjem i helgen. Har et billig sett/arvesko som vi bruker til/fra. Nå som det er så kaldt bruker vi de dyre skoene til/fra også.

Skrevet

Vi har ikke dobbelt opp hva hverken sko eller utedresser. Det han blir levert i blir han også hentet i, så alt blir med hjem hver dag likevel. Det eneste han har liggende ekstra der er lue, votter og klær til å ha under dressen om han skulle bli våt. Til tross for at de er ute hele dagen (bare inne for å spise) uansett vær har det så langt aldri skjedd at han har blitt våt gjennom sko eller dress så reserveklær ville aldri blitt brukt her.

Skrevet

Vi har ikke dobbelt opp med vintersko, han har de jo på beina når han går til og fra barnehagen også. MEn har vintersko og cherrox i barnehagen da. Han har en ekstra dress hjemme vi har arvet, men vi tar med barnehagedressen hjem alikevel i helga for den er litt bedre.

Skrevet

Med 10 års fartstid med barnehagebarn så har jeg aldri hatt behov for dobbelt opp med skotøy. Når de blir litt større og er mye ute så har det vært to sett med dresser. Til og fra barnehagen så har det vært dress eller ytterjakke og vanlig bukse. Skotørker hjemme har vært et must ;)

Skrevet

Vi har ikke dobbelt opp av sko, nei, slikt har ikke vi råd til.

Vi har en vinterdress hengende i bhg, men har boblebukse til vinterjakka som vi bruker til fra fordi vi triller til bhg og hjem. Men dette har vi dobbelt av kun fordi jeg kjøpte på tilbud i fjor fra Danmark og den boblebuksa fortsatt passer i år.

Votter og luer har vi mange av, men det er jo heller ikke det dyreste. De vanlige vottene som andre bruker, som Reima, Hestra osv, de er guttungen iskald på henda inni, så de bruker ikke vi.

Skrevet

Vi har ikke dobbelt opp med hverken sko eller dress. Dressen blir liggende i barnehagen da han har boblejakke som vi bruker når vi triller til barnehagen. Har en arvet boblebukse til bruk i helgen. Vinterstøvlene prøver vi å huske å ta med hjem i helgen, men blir ofte glemt. Jeg leverer og triller og bruker dermed ikke sko på ungen i voksiposen. Mannen henter og kjører og glemmer ofte skoa da han heller ikke trenger de. Vi har de gamle høstskoene som reserve i helgene vi glemmer vinterstøvlene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...