Gå til innhold

Han vil ikke droppe kondomen...:s

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er i en litt uvant situasjon.

Har holdt på med en fyr i en del uker nå og vi har noe mer på gang enn bare knullevenner. På vei til å bli kjærester virker det som.

Da jeg traff han var han keen på å pule uten kondom (i fylla riktignok). Jeg sa nei og jugde om at jeg ikke gikk på pilla pga vil ikke risikere kjønnssykdommer. Etterhvert som vi har blitt bedre kjent og har hatt sex mange ganger med kondom fant jeg ut at det var på tide å ta steget videre. Vi var faste partnere og det føltes trygt uten kondom. Fortalte han at jeg hadde begynt på pilla igjen (egentlig hadde jeg jo gått på den hele tiden). Regna med han skulle bli happy, men svaret var "Tar kondom på for sikkerhetsskyld".

For all del, er imponert over at han tenker fornuftig, men har aldri opplevd gutter som gjør det før. De fleste vil uten kondom på første date... Nå er vi faste partnere og jeg syns det er trygt uten.

Hva tror dere han er redd for?

Kjønnssykdommer? At jeg har eller at har selv? Har ikke peiling på hvor mange partnere han har hatt, men selv har jeg hatt få og testet meg + brukt kondom ved ONS.

Eller at jeg skal lure han og bli gravid? Han har kompiser som har blitt lurt, men er skuffet om han tror slikt om meg. Det siste i verden jeg vil er å bli gravid nå med en fyr som jeg ikke er sammen med.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Om han faktisk har kompiser som har blitt lurt på den måten, er det jo ikke rart at han er ekstra påpasselig.

Når det er sagt synes jeg du høres ganske lite reflektert ut, om du først brukte kondom for å beskytte mot kjønnssykdommer, mens du nå vil droppe fordi det "på tide å ta steget videre". Hva med at dere tester dere først? Man blir ikke magisk kurert for sykdommer ved å bruke kondom i starten.

Endret av Airi
  • Liker 4
Skrevet

Om dere har holdt på bare noen uker, og du ikke gikk på pilla når dere først hadde sex, så er det vel usannsynlig at pilla begynner å fungere så fort? Er vel kasnkje bare det han tenker på :)

Skrevet

Om dere har holdt på bare noen uker, og du ikke gikk på pilla når dere først hadde sex, så er det vel usannsynlig at pilla begynner å fungere så fort? Er vel kasnkje bare det han tenker på :)

Det er ikke særlig usannsynlig. Man begynner gjerne på p-piller i forbindelse med at man kommer inn i ny syklus. Tas p-pilla innen de første 5 dagene av menstruasjonen, er det trygt fra dag 1 med de fleste typer p-piller.

Skrevet

Det er ikke særlig usannsynlig. Man begynner gjerne på p-piller i forbindelse med at man kommer inn i ny syklus. Tas p-pilla innen de første 5 dagene av menstruasjonen, er det trygt fra dag 1 med de fleste typer p-piller.

Åja, beklager. :P

Skrevet

Åja, beklager. :P

Now you know :P

Ellers er det vanlig å vente én uke med å ha sex uten kondom om man begynner på pillene midt i en syklus.

Skrevet

Men hun skrev jo at hun hadde gått på pilla hele tiden. Men hun løy om at hun ikke gikk på pilla da han ikke ville bruke kondom første gangen, slik at han skulle bruke kondom.

Skrevet

Du kan vel egentlig ikke forvente noe annet når du har sex med en person du omentrent nettopp har møtt, og som du ikke er i et fast forhold med. Det er klart han er redd for kjønnssykdommer, at du skal bli gravid, at han blir lurt, osv.

Gjest Sommertid
Skrevet

Du bør jo kanskje vente til du vet om han ikke har noen sykdommer?

Og gi han en bekreftelse på at du ikke har noen i samme slengen :jepp:

Skrevet

Now you know :P

And knowing is half the battle.

G.I JOE!!!!

Sorry, den datt bare ut...

Skrevet

And knowing is half the battle.

G.I JOE!!!!

Sorry, den datt bare ut...

Hehe, den gikk gjennom bakhodet mitt også da jeg skrev det!

Skrevet

Du bør jo kanskje vente til du vet om han ikke har noen sykdommer?

Og gi han en bekreftelse på at du ikke har noen i samme slengen :jepp:

Ja, vi burde vel sjekket oss begge to for sikkerhetsskyld.

Men jeg vet ikke hvordan man gjør det. Altså, jeg vet man må til legen, men utenom det:s Hva man tester seg for, hvordan det skjer, hva man sier til legen osv. Sist sjekket jeg meg bare for klamydia ifm noe annet.

Det skal også nevnes at han ikke bare er en knullevenn, vi har noe mer seriøst på gang, derfor syns jeg steget skal tas. I begynnelsen var det bare lek og moro og derfor en selvfølge med kondom fra min side.

Skrevet

Har holdt på med en fyr i en del uker nå og vi har noe mer på gang enn bare knullevenner. På vei til å bli kjærester virker det som.

Da jeg traff han var han keen på å pule uten kondom (i fylla riktignok). Jeg sa nei og jugde om at jeg ikke gikk på pilla pga vil ikke risikere kjønnssykdommer. Etterhvert som vi har blitt bedre kjent og har hatt sex mange ganger med kondom fant jeg ut at det var på tide å ta steget videre. Vi var faste partnere og det føltes trygt uten kondom. Fortalte han at jeg hadde begynt på pilla igjen (egentlig hadde jeg jo gått på den hele tiden). Regna med han skulle bli happy, men svaret var "Tar kondom på for sikkerhetsskyld".

For all del, er imponert over at han tenker fornuftig, men har aldri opplevd gutter som gjør det før. De fleste vil uten kondom på første date... Nå er vi faste partnere og jeg syns det er trygt uten.

Starter med utdrag av barnelova.

§ 80. Tilbakesøking av fostringstilskotet når farskapen vert endra

Vert nokon som har betalt pålagt eller avtala fostringstilskot til eit barn, seinare friteken for farskapen til barnet, kan han krevje summen betalt attende frå folketrygda. Summen skal indeksregulerast i samsvar med konsumprisindeksen frå Statistisk sentralbyrå frå tilskotet vart betalt, og til det vert betalt attende. Ei indeksregulering skal likevel først gjerast etter at det er teke omsyn til frådraga den frikjende faren tidlegare har fått i likninga si for betalt tilskot. Fordelen av det tidlegare frådraget i likninga skal setjast til 20 prosent. Kravet kan setjast ned eller falle bort dersom det er klart at han ikkje hadde rimeleg grunn til å vedgå farskapen, eller at han burde ha reist sak til endring tidlegare.

Ein mann som er pålagd fostringsplikt, men ikkje farskap, kan krevje pengane betalte attende frå folketrygda dersom ein DNA-analyse viser at han ikkje kan vere far til barnet. Første stykket gjeld tilsvarande så langt det passar.

Den som vert friteken for farskapen, kan ikkje søkje pengane attende frå barnet sjølv, frå mora eller frå den verkelege faren til barnet.

Departementet kan ved forskrift gje utfyllande reglar om tilbakesøking av fostringstilskot etter lova her.

Endra med lover 20 juni 2003 nr. 40, endra paragrafnummeret frå § 62 (i kraft 1 april 2004, etter res. 20 juni 2003 nr. 728), 7 april 2006 nr. 6 (i kraft 1 jan 2007, etter res. 7 april 2006 nr. 392).

Som dere ser er det ikke mye en mann kan få tilbake når han er blitt utpekt til far uten å være det. Om han har stilt opp og hatt samvær med barnet mister han også det en har hatt med barnet, om mor ikke vil fortsette videre.

Ingen erstatning som i andre erstattnigssaker for tort og svie, kan heller ikke reise sak mot mor.Finnes lover at en ikek kan reise erstattningssak mot mor, riktig dette da? Kan ikke være mange tilfeller en ikke kan reise ertatningskrav mot den som har lurt en. Er nå de som ikke orker å slå tilbake søke erstatting når det framkommet at de ikke er far, livet har blitt snudd opp ned uten en har så mye å si i mot. Finnes de som heller ikke har hatt sex med dama og blir utepekt til far. Til dere damer som ikke tror det finnes slik medsøstre tar feil. Men de er nok en utdøende rase etter DNA tester ble tilgjengelig.

Det som gjenstår er når dama vil vite hvem far er og vil ta fostervannsprøver, jo en kan reise til Sverige og f.eks,betale 10000 kr. Dette er et politisk spørsmål som mye annet der politkerene styrer våre liv.

Dama går fri selv om hun har lurt noen slik,merket for livet vil noen menn si. Noen psykiske problemer. Andre ødelagte forhold, i tillegg gjeldslaver.

En hører om menn som ikkebetaler bidrag og følger opp samvær. De må ta sin straff, er dtte likestilling?

De som betalte bidrag førden nye barnelova kom og fill skattefradrag får også dette i bergningstrekk før evt, betaling tilbake mens mor slipper å betale skatteen hun har fått som fratrekk i kl 2. Noe som ikke stemmer vel,men da sier noen at det var en del av fostringsbergningen av barnet og far har villet betalt mer i bidrag, er jo far som som er B.Y.

Kjønnssykdommer? At jeg har eller at har selv? Har ikke peiling på hvor mange partnere han har hatt, men selv har jeg hatt få og testet meg + brukt kondom ved ONS.

Eller at jeg skal lure han og bli gravid? Han har kompiser som har blitt lurt, men er skuffet om han tror slikt om meg. Det siste i verden jeg vil er å bli gravid nå med en fyr som jeg ikke er sammen med.

Skrevet

Er det galt og skal analyseres opp og i mente at en fyr vil bruke kondom også, nå? :gjeiper:

Skrevet

Selvfølgelig vil han ikke droppe kondom, kan jo bli etterlyst av Interpol med mer....helt sant.

Skrevet

Jeg tror nok at denne tilliten kompisene hans viste damene sine ble kostbar for dem, og at de nå angrer seg. Tillit er en luksus man ikke kan unne seg, spesielt ikke i dette spørsmålet. Det er forresten første gang jeg har hørt at en mann får tyn fordi han bruker kondom. Er dette ille også nå?

Gjest Sommertid
Skrevet

Ja, vi burde vel sjekket oss begge to for sikkerhetsskyld.

Men jeg vet ikke hvordan man gjør det. Altså, jeg vet man må til legen, men utenom det:s Hva man tester seg for, hvordan det skjer, hva man sier til legen osv. Sist sjekket jeg meg bare for klamydia ifm noe annet.

Det skal også nevnes at han ikke bare er en knullevenn, vi har noe mer seriøst på gang, derfor syns jeg steget skal tas. I begynnelsen var det bare lek og moro og derfor en selvfølge med kondom fra min side.

Du går til legen og sier at du vil teste deg for sykdommer så vet legen hva han skal gjøre :jepp:

Det blir en gu hvor legen tar prøver oppi der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...