AnonymBruker Skrevet 6. desember 2010 #1 Del Skrevet 6. desember 2010 Hei! Jeg skal skrive særemne i norsk om krigslitteratur med fokus på Irak-krigen. Har lest "Hundre og en dag" av Åsne seierstad og "Det handler om krigen i Irak" av David Downing. I tillegg har jeg sett filmen "The Hurt Locker". Problemstillingen min er som følger: - Hvordan blir krigen i Irak fremstilt i litteraturen? - Se på hvordan ulike litterære virkemidler har blitt utelatt fra bok til film. Sammenligne bøkene med hverandre og med filmen. Altså andre punktet mitt er forholdsvis enkel og grei. Men første punkt er veldig vanskelig å skrive om, jeg vet ikke helt hvordan jeg skal starte.. Setter pris på litt hjelp til å begynne! Takk på forhånd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sjøstjerna Skrevet 7. desember 2010 #2 Del Skrevet 7. desember 2010 Hei! Selv skrev jeg om et nesten likedan tema; hvordan kvinnerollen blir fremstilt i moderne litteratur (veeeldig usikker på hvordan disposisjonen min og problemstillingen var..), hvor jeg leste tre bøker om kvinner i midtøsten og så på hvordan de ble fremstilt (sterke/svake, undertrykte/selvstendige osv.) var også kritisk til litteraturen, noe som er viktig på et særemne! Selv startet jeg med å skrive de tre bokrapportene, noe som passet veldig bra for meg hvertfall! Dukket opp en del interessante tema underveis i dette, som jeg tok fatt på i den videre oppgaven. Du kan også se litt på eksterne kilder, som teller positivt i den forstand at du har beveget deg vekk fra de kildene du har valgt, og søkt etter nytt stoff. Viktig å passe på at du har hovedfokus på de kildene som er "hovedkildene", og gjerne trekke noen røde tråder fra de eksterne kildene til hovedkildene. Start med det du synes er lettest å starte med, så baller det som regel på seg etter hvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå