Gå til innhold

Valpen (ikke nå lengre..) har fått løpetid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Valpen har fått løpetid... eller, hunden min blir det vel nå. Dette er min første hund, og jeg bare lurer på om det er noe jeg bør tenke på i forhold til løpetia :) ja bortsett fra å holde henne borte fra hannhunder.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke så mye. Tørke opp blod, eller skaffe henne en tispetruse med bind i. Ikke bind henne utenfor butikken eller sett henne alene i luftegård under løpetiden (jeg kjenner ei tispe som ble parret og drektig gjennom luftegårdnettingen). Du kan evt. også følge med og se om hun får falsk drektighet etter løpetiden. Noen tisper gjør det. Beste måten å bli kvitt det på fortest mulig er å holde henne i aktivitet og ikke oppmuntre morsfølelsen. Så går det over av seg selv. :)

Skrevet

Vær obs på humørforandringer. Mange blir litt "bitchy" i løpetiden, mens andre blir mer kjælne. Noen begge deler :) I tillegg så får mange selektiv hørsel. Ene tispen min får alt det der. Som Tabris nevner, så kan noen få innbilt svangerskap. Innbilt svangerskap Wikipedia Når det kommer til å tørke opp blod så kommer det ofte naturlig for hunden å slikke opp selv. Den første løpetiden skjønner ikke alltid hunden hva som skjer. Pek på blodflekken for å gjøre hunden oppmerksom på den. Ros når hunden slikker opp.

Lykke til videre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...