Ronja Skrevet 15. oktober 2003 #1 Del Skrevet 15. oktober 2003 Er det noe register på nett som gir oss lov til å finne ut fødselsdato på en person? Greit å sjekke noen bursdager, jeg husker aldri det, og glemmer å skrive dem ned... Noen? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piñacolada Skrevet 15. oktober 2003 #2 Del Skrevet 15. oktober 2003 Skattelista tror jeg oppgir fødselsdato. Du finner den på www.sol.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piñacolada Skrevet 15. oktober 2003 #3 Del Skrevet 15. oktober 2003 Nei, glem det. De viste bare fødselsår. Sorry! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lula Skrevet 15. oktober 2003 #4 Del Skrevet 15. oktober 2003 Det er da noen av skattelistene på nettet som oppgir fødselsdato. Tror feks. www.bt.no/skatt gjør det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lula Skrevet 15. oktober 2003 #5 Del Skrevet 15. oktober 2003 hm...nei det står visst bare årstallet. Før sto også datoen, for jeg har sjekket fødselsdato ved hjelp av skattelisten på nett før, men nå var det borte gitt :-( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 15. oktober 2003 #6 Del Skrevet 15. oktober 2003 Jepp, det ble fjerna fra skattelistene i år, dessverre. Synes de heller kunne fjerna år (på den måten kan ikke de slemme lete opp gamle, rike mennesker) men latt datoen stå, slik at vi som aldri helt husker kunne gratulert folk på rett dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veronal Skrevet 15. oktober 2003 #7 Del Skrevet 15. oktober 2003 http://aftenbladet.no/skatt/ Kryss av for 2001 - i tallene for 2001 får du med datoen - ikke bare fødselsår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ronja Skrevet 16. oktober 2003 Forfatter #8 Del Skrevet 16. oktober 2003 Åh så bra! Tusen takk Veronal! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ursula Skrevet 16. oktober 2003 #9 Del Skrevet 16. oktober 2003 Jeg syns ikke noe om at noen kan finne ut datoen jeg er født på via skattelistene. Føler jeg for å opplyse noen om det så skal det komme fra MEG, ikke noe folk bare kan lese seg til over internet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 16. oktober 2003 #10 Del Skrevet 16. oktober 2003 Folkeregisteret er også et offentlig register, der kan man få fødselsdato og adresse - og ingen kan nekte deg det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. oktober 2003 #11 Del Skrevet 16. oktober 2003 Folkeregisteret er også et offentlig register' date=' der kan man få fødselsdato og adresse - og ingen kan nekte deg det.[/quote'] Er du sikker? Har selv prøvd, men fikk ikke svar... Ringer en del dit i forbindelse med jobb, og da må vi oppgi hvem vi er og hvor vi jobber + grunn for å få tak i det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 16. oktober 2003 #12 Del Skrevet 16. oktober 2003 Ja, jeg vet at det kan være vanskelig - men det er et offentlig register. og i offentlige registre har man innsynsrett. Men kanskje jeg tar feil - noen som jobber i etaten som kan svare? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veronica88 Skrevet 9. februar 2009 #13 Del Skrevet 9. februar 2009 Trenger dette selv nå, ved hjelp av Veronals link så fant jeg den ene personen, men jeg trenger til to pensjonister også, de fantes ikke i listene der. Så da antar jeg de ikke står på andre lister heller? Er en nær slektning som ikke husker bursdager, så er jo litt pinlig å spørre sin egen mor og far om sånt.. Jeg har heller aldri hatt disse dagene nedskrevet, da den slekta ikke er folk jeg ser så ofte. Jeg skal være helt enig i at det er en uting at man kan søke opp hva som helst, så folk kan jo heller sende meg en PM om de vet om en side men ikke ser at "Gud og hvermann" ser denne tråden og den sida. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Thomas_* Skrevet 4. august 2009 #14 Del Skrevet 4. august 2009 http://aftenbladet.no/skatt/ Kryss av for 2001 - i tallene for 2001 får du med datoen - ikke bare fødselsår. Hm..........sjekka meg sjøl,men fikk bare alder og inntekt osv.Ingen fødselsdato. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 4. august 2009 #15 Del Skrevet 4. august 2009 Fikk heller ikke opp fødselsdato på noen jeg søkte på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest magner bleiklie Skrevet 15. oktober 2009 #16 Del Skrevet 15. oktober 2009 Er det noe register på nett som gir oss lov til å finne ut fødselsdato på en person? Greit å sjekke noen bursdager, jeg husker aldri det, og glemmer å skrive dem ned... Noen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2009 #17 Del Skrevet 15. oktober 2009 På www.iam.no kan man finne fødselsdatoen til enkelte folk,men ikke alle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kakemonsteret Skrevet 15. oktober 2009 #18 Del Skrevet 15. oktober 2009 Folkeregisteret er også et offentlig register, der kan man få fødselsdato og adresse - og ingen kan nekte deg det. Dette stemmer ikke.. Folkeregisterloven § 13: § 13. Enhver som i stillings medfør eller som i medhold av denne loven eller bestemmelser gitt i medhold av loven, har høve til å gjøre seg kjent med opplysninger i folkeregisteret om noens private forhold, er pliktige til å bevare taushet om det han får kjennskap til. Som private forhold regnes ikke en persons fulle navn, fødested, fødselsdato og personnummer, adresse og eventuell dødsdato med mindre slike opplysninger kan røpe et klientforhold eller andre forhold som må anses som personlig. (...) Opplysninger nevnt i første ledd som det ikke gjelder taushetsplikt for, kan utleveres til personer og private institusjoner når opplysningene er nødvendige for å ivareta lovmessige rettigheter eller plikter. (...) Departementet kan i forskrift gi nærmere regler om i hvilken utstrekning begjæring om utlevering av opplysninger som nevnt i dette ledd skal etterkommes. Tviler på at det å huske slektningers bursdager regnes som lovmessige rettigheter eller plikter... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2009 #19 Del Skrevet 16. oktober 2009 Man får ikke oppgitt fødselsdato hos folkeregisteret, nei. Jeg var i en liknende situasjon for noen år siden, lurte på om det var dette elle neste år at en bekjent hadde rund dag. Ringte folkereg. og spurte, men de kunne ikke svare. På grunn av velvillighet hos den jeg snakket med fikk jeg omformulere spørsmålet til: har x rund dag i år, og da svarte personen "ja" det stemmer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jakwit Skrevet 8. februar 2010 #20 Del Skrevet 8. februar 2010 Flere å flere legger vel dette ut selv på facebook nå. Der er det vel mer vanlig å legge ut fødselsdato og ikke år. Men dette finner vi jo i skattelistene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå