Gå til innhold

Søvn, hvor mange timer?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Når legger du deg og hvor mange timer sover du hver natt (i hverdagen)?

Jeg legger meg vanligvis mellom tolv og ett. Somver ca. 6-7 timer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sover mye mindre enn hva andre gjør. Jeg trenger rett og slett ikke like mye søvn som andre, ikke på en normal dag i hvert fall. I natt sov jeg 2 timer og er fornøyd med det, selv om at jeg har en svært stressende hverdag.

Skrevet

Jeg sover som regel mellom åtte og ti timer. Legger meg i tolv-ett tiden som regel. Men jeg har en veldig fleksibel hverdag nå om dagen, så det varierer.

Skrevet

Mellom 4-9 timer, alt etter om jeg skal jobbe tidlig eller sent.

Skrevet

Som oftest 4 timer.... Kjenner det blir litt lite av og til, men tror alt med søvn er en vanesak. Det er ikke optimalt, men har en kranglete rygg som innebærer endel smerter nå som jeg er nyoperert....

Før operasjonen sov jeg ca det samme forresten... Så de siste to årene har det vært 4 timer, på en god natt har de vært sammenhengende. Men egentlig så tror jeg at det optimale for meg er 6 timer.

Skrevet

Normalt 7-8 timer.

Ukedager i seng rundt 23 og opp 07. Forskjøvet 2-3 timer i helgene.

Skrevet

Prøver å legge meg før kl 23. Eller i hvert fall før midnatt. Kommer også ann på når jeg skal på jobb dagen etter.

Vil helst ha 6-8 timers søvn.

Skrevet (endret)

Jeg sover rundt ni timer på hverdager og mer i helgene. Kunne ønske jeg klarte meg med mindre.

Endret av Golde
Skrevet (endret)

Ooh, jeg elsker søvnen min :) Legger meg mellom 23 og 00, står opp mellom 7 og 8. Har et godt sovehjerte, til min snorkende samboers glede :)

Endret av Xtra_lilje
Skrevet

6-7 timer i uka, 7-8 timer i helga. ;)

Skrevet

Legger meg vanligvis 12 og står opp mellom 9 og 10.

Skrevet

Har tatt en test som tilsier at jeg skal ha ca. 7,3 timer med søvn hver natt, så prøver å få til det så ofte som mulig. blir ofte mindre/mer, men slikt må man da regne med når man ikke har en vanlig 9-5 jobb! kroppen klarer seg da alltids med den søvnen den får, hehe :)

Skrevet

8,5 er perfekt for meg.. men har funnet ut at for å bli uthvilt har det nesten like mye å si når på døgnet jeg sover, er som hvor mange timer det blir..

Skrevet

Jeg er i seng rundt 22.30-23.00 og vekkerklokka ringer 05.20. Bruker alltid å slumre i en halltimes tid før jeg står opp.Mindre enn 7 timer funker ike for meg,jeg må ha skjønnhetssøvnen min :fnise:

Skrevet

Har tatt en test som tilsier at jeg skal ha ca. 7,3 timer med søvn hver natt, så prøver å få til det så ofte som mulig. blir ofte mindre/mer, men slikt må man da regne med når man ikke har en vanlig 9-5 jobb! kroppen klarer seg da alltids med den søvnen den får, hehe :)

Hvordan har du fått tatt en sånn test

Skrevet

Jeg prøver å få minimum 6 timer, hvis det er mindre enn det trenger jeg en lur midt på dagen. Men jeg trives best når jeg får sove 9-10 timer.

Jeg leste en gang en artikkel om at når puberteten begynner endrer sover mønsteret seg og mennesket trenger mer søvn enn barn og voksne. Så når en er rund 20-22 år endrer det seg igjen og en tåler mindre søvn.

Dette kan jo være bare tull, men det forklarer trøtte tenåringer med surt humør. På ungdomsskolen hendte det at jeg sov i timen.

Skrevet

4 timer? :sjokkert: Det er ALT for lite søvn per dag.

Snakket med legen min om dette, han sa at en voksen person burde sove minst 7 timer hver natt.

For lite søvn er farlig.

Skrevet (endret)

Hvor har du tatt en sånn test?

Jeg har selv merket at når jeg legger meg til å sove innen 23, så våkner jeg av meg selv kl.6-7 om morgenen.

Når jeg legger meg til å sove kl.22, våkner jeg uthvilt kl.halv6-6.

Om jeg har på vekkerklokke, våkner jeg noen ganger før de ringer.

Det er jo bare å teste ut selv. Om dere legger dere til å sove enten 22 eller 23, så kan dere se når dere våkner dagen etter. Men sikkert lurt å sette på en vekkerklokke om man må opp tidlig.

Legger jeg meg kl.00 eller senere, sliter jeg med å stå opp tidlig. Da hjelper det ikke hvor lenge jeg sover, jeg blir helt ødelagt...

Endret av meridian
Skrevet (endret)

Hvordan har du fått tatt en sånn test

var med på en undersøkelse en gang, og da sa de det. det var mye den samme testen som ligger på lumosity.com, hvor du gjør en rekke øvelser, sier hvor mange timer du har sovet den natten også finner de ut av hva som er det optimale for deg :)

Endret av sjøstjerna
Skrevet

4 timer? :sjokkert: Det er ALT for lite søvn per dag.

Snakket med legen min om dette, han sa at en voksen person burde sove minst 7 timer hver natt.

For lite søvn er farlig.

Jeg fungerer greit med 4 timers søvn. Kjenner på at jeg kunne hatt godt av noen timer til, men med små powernap på toget til og fra jobb og kanskje en lur på sofaen etter jobb så kan man ikke klage. For meg har døgnet for få timer...;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...