Gå til innhold

Hårkur?!


Mrs. B

Anbefalte innlegg

Finnes det noen gode hårkurer og få kjøpt som ikke er så dyre?! Hos Vita e.l. f.eks?!

Noen som har noen å anbefale?! På forhånd takk! icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har prøvd hårkur på boks fra wella vivality og fructis, ikke så verst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan ta en pose fra wella vivality,

det koster bare 16,50 har ikkje prøvd den selv,men den er sikkert bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd de fleste, men ingenting fungerer så bra på mitt hår som olivenolje.

Jeg gnir inn oljen i tørt hår og lar den sitte i så lenge jeg kan. (Bruk det evt. bare i tuppene). Ta på en dusjhette og et håndkle mens du ser på TV, vasker opp eller strikker sokker icon_smile.gif

Så tar du i shampo FØR du tar vann i håret og gnir shampoen godt inn. Så skyller du, vasker en gang til og tar i godt med balsam.

Jeg pleier også å gni litt balsam i tuppene etter vask, denne får sitte i håret til neste hårvask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Perser*

jeg bruker også olivenolje! det hjelper kjempe mye synes jeg icon_smile.gif

men jeg pleier å ha det i håret over natta! og etter det vaske det skikkelig! synes håret blir så blankt og mykt etter noen behandlinger icon_smile.gif

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei på dere.

Jeg prøvde olivenolje i håret mitt igår. Lot det sitte i natten over, vasket godt og skylte imorges. Resultatet var bra, blankt, fint og mykt hår.

Men, hvor ofte bør/kan denne behandlingen utføres?

10na icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke at det er skadelig å bruke olje for ofte. Jeg bruker det når håret er tørt og matt. Bruker det ofte om sommeren etter bading og soling.

Det er jo billig og enkelt også, så jeg tror at jeg bruker olje ca 1 gang i måneden, noen ganger mer.

Anbefales kanskje ikke på fett hår, men det er perfekt på tørt og slitt hår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Perser*

da håret mitt var skikkelig slitt så brukte jeg det en gang i uken og etter håret mitt ble fin igjen så brukte det ca 1 engang i mnd icon_smile.gif

hmm det er vel på tide med en ny kur for meg nå snart icon_wink.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags olivenolje bruker dere da? Og tar dere det i håret som om det var shampoo?! Hvor lenge bør det sitte i håret - er ikke særlig fristet av tanken på å sove med olivenolje i håret? icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

du kan bruke hva slags olivenolje som helst. du har oljen i tørt hår og lar den sitte så lenge du gidder før du vasker den ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du må ta i ganske mye. Håret skal liksom bli helt "vått" av oljen. Jeg bruker alltid en dusjhette eller plastikkpose med et håndkle over. Sover ikke med oljen, men pleier å la det sitte i alt fra 30 min til 6 timer.

Husk å bruke shampo FØR du tar vann i håret, da løser oljen seg opp og blir lettere å få ut.

Jeg bruker som regel den billigste oljen. Det spiller ingen trille, men det blir dyrt å bruke en fin olje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et stalltips:

vær så vakker å IKKE prøv dette.

Jeg tok en gang olivenolje i håret etter at det var vått. Skyldte, og tok i sjampo og balsam som vanlig.

Jeg trengte tre-fire vasker med sjampo og ufine mengder vann for å få det ut.

Håret var så fullt av olje at det så ut som om jeg var konstant våt i håret/hadde ekstremt fett hår. Ikke lekkert, tro meg.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er ekstremt viktig at oljen taes i tørt hår og at det ikke skylles før shampoen taes i. Blir håpløst å få ut.

Det kan reddes ved å la håret tørke og så ta i shampo før neste skylling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

hm. jeg pleier å gjøre håret vått før jeg har i shampoo (2 runder), og det har gått bra til nå.... kanskje det er shampooen min som er fantastisk effektiv. den hevder ihvertfall å fjerne olje, voks, silikon etc, så da er det kanskje sant da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kan ikke tipse meg om flere bra kjøpe-hårkurer da?! Synes ikke olivenolje hørtes særlig fristende ut nemlig. icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe

Jeg kan love deg at olivenolje er bra for det aller meste! Selv elsker jeg olivenolje, både til matlaging og hud og hår. Prøv den som hårkur du, og smør deg inn med en blanding av olivenolje og salt på kroppen mens du venter på at kuren skal virke. Skrubb til du er rød, men ikke sår! Skyll godt ut, herlig! icon_wink.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå har jeg kjøpt Defines hårkur på tube.. virket fin, men har bare brukt den en gang foreløpig så vi får se.. Takk for alle svar! icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prövade olivolja i håret på det sätt som bland annat Lea och *Perser* beskrivit ovan i denna tråd och jag blev faktiskt riktigt nöjd! icon_smile.gif

Köpte en slags kur (Sebastian någonting... som jag inte prövat förut) hos frissan sist och den tyckte jag inte alls var bra. Mitt hår behövde emellertid en kur nu, och då jag ska till frissan om två veckor iddes jag inte åka och köpa en ny innan dess, så jag prövade att använda olivolja.

Jag tyckte som sagt att det fungerade bra, speciellt om man ser till vad "kuren" kostade. Så, tack för tipset! 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...