AnonymBruker Skrevet 6. desember 2010 #1 Skrevet 6. desember 2010 Jeg spiser fryktelig mye sukkerfrie greier, har jeg innsett! Pastiller og tyggis for det meste. Jeg trenger gode grunner til å slutte! (Men hvis det ikke er skadelig for meg så fortsetter jeg bare i samme løypa. Blitt rent avhengig jo, og det demper søtsug )
Gjest pepsimax Skrevet 6. desember 2010 #2 Skrevet 6. desember 2010 Det er vel ikke skadelig annet enn at det er fryktelig mye rare stoffer og laxerende greier i det.. Men det er det jo i alt:) sukkerfritt er vel bedre enn sukker ihvertfall..!
Gjest pepsimax Skrevet 6. desember 2010 #3 Skrevet 6. desember 2010 Edit.. Utenom at det ikke er laxerende greier i alt,naturligvis;)
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2010 #4 Skrevet 7. desember 2010 Edit.. Utenom at det ikke er laxerende greier i alt,naturligvis;) Haha, nå måtte jeg le
Xanadus Skrevet 7. desember 2010 #5 Skrevet 7. desember 2010 Jeg spiser fryktelig mye sukkerfrie greier, har jeg innsett! Pastiller og tyggis for det meste. Jeg trenger gode grunner til å slutte! (Men hvis det ikke er skadelig for meg så fortsetter jeg bare i samme løypa. Blitt rent avhengig jo, og det demper søtsug ) Selv om det er sukkerfritt kan det jo slite på tennene(syreskade). Det kan også være div stoffer i godteriet som ikke er bra for kroppen på andre måter. eks kreftfremkallende, mm. Jeg sier: alt med måte. Siden du selv skriver at du spiser "fryktelig mye", hva med å spise litt mindre av det?
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2010 #6 Skrevet 7. desember 2010 Det er snakk om ca 2 enheter per døgn. Gjerne en pakke tyggis og en pakke med pastiller. Grovt regnet utgjør det ca 62 gram. Jeg prøver å kutte ned til én enhet om dagen, men det er ikke lett. Noen ganger klarer jeg det likevel. Men som jeg så vidt nevnte i sta så er det ikke lett.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2010 #7 Skrevet 7. desember 2010 sukkerfritt er vel bedre enn sukker ihvertfall..! Hm, jeg tenker motsatt jeg da Sukker er riktignok ikke bra for kroppen, men inntak av sukker gir i det minste kjente konsekvenser (eks. dårlige tenner og overvekt). Sukkerfritt (hvor det søte er ersattet med søtningsstoff) derimot - det er jeg langt mer skeptisk til ettersom vi faktisk ikke vet hva det gjør med kroppen på lang sikt.... Etter alle oppslagene som har vært om aspartam og eks konsekvenser for folk som har drukket mye sukkerfri brus så holder jeg meg til sukkerholdige produkter og begrenser mengden istedet. Når det er sagt så tror jeg ikke at en pakke tyggis og en pastilleske om dagen er noe stort forbruk og sånn sett utgjør noen fare...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå