M0niq Skrevet 6. desember 2010 #1 Skrevet 6. desember 2010 Hei! Jeg er ei jente på 21 år som har problemer med å bruke hormonell prevensjon. Er i et fast forhold, så kondom er litt tungvindt synes vi. Har tenkt litt på Pearly eller ladycomp? Er disse trygge? Bruker i dag p-plaster(har brukt p-piller siden jeg var 15 år) og har nedsatt sexlyst samt sliter med PMS, som utløser lett til krangling i forholdet. I tillegg har syklusen min blitt veldig ustabil etter at jeg begynte på plaster. Er student, så det å bli gravid er uheldig akkurat nå.
Gjest mylady Skrevet 6. desember 2010 #2 Skrevet 6. desember 2010 Jeg har ladycomp,jeg valgte den pga den hadde litt mer funksjoner enn pearl og ikke så dyr som babycomp. I tilleg så trengte jeg ikke alle de ekstra funksjonene som babycomp har. Synes den har fungert kjempebra de 8mnd jeg brukte den. Men vi hadde sex på en dag det lyste gult, uten å bruke kondom. Å da ble jeg gravid, skulle akkurat til å begynne å bruke den etter fødselen, men ble gravid rett før jeg tok den i bruk. (2 1/2 mnd etter fødsel!)Men damene i familien min et ekstremt fruktbare. Så lenge vi brukte kondom på gule og røde dager, så fungerte den kjempebra. Grønne dager slipper man å bruke kondom. Jeg å sluttet med p-piller etter ca 2 år pga nedsatt sexlyst. Så jeg er veldig glad for jeg kjøpte ladycomp. 1
M0niq Skrevet 6. desember 2010 Forfatter #3 Skrevet 6. desember 2010 Jeg har ladycomp,jeg valgte den pga den hadde litt mer funksjoner enn pearl og ikke så dyr som babycomp. I tilleg så trengte jeg ikke alle de ekstra funksjonene som babycomp har. Synes den har fungert kjempebra de 8mnd jeg brukte den. Men vi hadde sex på en dag det lyste gult, uten å bruke kondom. Å da ble jeg gravid, skulle akkurat til å begynne å bruke den etter fødselen, men ble gravid rett før jeg tok den i bruk. (2 1/2 mnd etter fødsel!)Men damene i familien min et ekstremt fruktbare. Så lenge vi brukte kondom på gule og røde dager, så fungerte den kjempebra. Grønne dager slipper man å bruke kondom. Jeg å sluttet med p-piller etter ca 2 år pga nedsatt sexlyst. Så jeg er veldig glad for jeg kjøpte ladycomp. Takk for svar Synes den er veldig dyr, så må nesten vite om det fungerer før jeg bruker så mye penger på det. Hvor lenge må man bruke den før man begynner å få grønt lys da? Har hørt at det har tatt opp til 3 måneder.
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2010 #4 Skrevet 7. desember 2010 Samme erfaring som Mylady angående LadyComp. Vi har brukt den i 1 år og har ikke noe problemer. Ingen av oss liker p-prevansjon eller kondom, så vi holder oss borte fra penetrering de dagene det er rødt og gult(av og til tar vi sjansen om vi mener det er LadyComp som overreagerer) Funker som bare det, og sexlysten til min kjære er blitt endel bedre enn den var før da hun gikk på p-ringen.
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2010 #5 Skrevet 7. desember 2010 Takk for svar Synes den er veldig dyr, så må nesten vite om det fungerer før jeg bruker så mye penger på det. Hvor lenge må man bruke den før man begynner å få grønt lys da? Har hørt at det har tatt opp til 3 måneder. Ja, innkjøringsfasen er nok minst 3 mnd. Og det vil ta litt tid før hormonene i kroppen din klarer å stabilisere seg. Men til gjengjeld er dette ganske fin og trygg måte å ha sex uten prevansjon
M0niq Skrevet 9. desember 2010 Forfatter #6 Skrevet 9. desember 2010 Høres ut som det bare er positivt da Ingen som har en brukt en til salgs vel? :D
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2010 #7 Skrevet 9. desember 2010 Kikk på pernille.info, ovusoft.com of fertilityfriend.com Mye billigere, og faktisk betydelig tryggere pga at det tar hensyn til flere faktorer. Litt mer jobb, men det er ikke snakk om mer enn å notere ned fra termometeret og inn i datamaskinen med jevne mellomrom. Etter et par måneder gjør du grovregningen i hodet uansett
M0niq Skrevet 9. desember 2010 Forfatter #8 Skrevet 9. desember 2010 Kikk på pernille.info, ovusoft.com of fertilityfriend.com Mye billigere, og faktisk betydelig tryggere pga at det tar hensyn til flere faktorer. Litt mer jobb, men det er ikke snakk om mer enn å notere ned fra termometeret og inn i datamaskinen med jevne mellomrom. Etter et par måneder gjør du grovregningen i hodet uansett Men om man skal benytte seg av den løsningen der, må man ikke stå opp, plotte inn dataene for dagen før man veit om man kan ha sex eller ikke? For man kan vel ikke forutse dette kvelden før?
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2010 #9 Skrevet 9. desember 2010 Men om man skal benytte seg av den løsningen der, må man ikke stå opp, plotte inn dataene for dagen før man veit om man kan ha sex eller ikke? For man kan vel ikke forutse dette kvelden før? Egentlig ikke. Eller de første månendene blir det fort slik. Etter det var en morgen omtrent slik for meg: - Våkne - Ta tempen - Notere ned klokkeslett og tempratur på papir, mobil, elller hva som helst. - Konstater om den er høyere enn i går? Anta at eggløsning var i går = Kondom - Lik som i går eller lavere? = enten har ikke eggløsningen vært, eller så nærmer mensen seg - Morgenens halvsovende toalettbesøk? Følge med på utfloden og ha det i bakhodet. Eventuelt el eggøsnigstest om jeg hadde det i hus og var usikker. Plottet vel inn data oftest på kvelden eller i perioder en gang i uken eller så.
M0niq Skrevet 9. desember 2010 Forfatter #10 Skrevet 9. desember 2010 Egentlig ikke. Eller de første månendene blir det fort slik. Etter det var en morgen omtrent slik for meg: - Våkne - Ta tempen - Notere ned klokkeslett og tempratur på papir, mobil, elller hva som helst. - Konstater om den er høyere enn i går? Anta at eggløsning var i går = Kondom - Lik som i går eller lavere? = enten har ikke eggløsningen vært, eller så nærmer mensen seg - Morgenens halvsovende toalettbesøk? Følge med på utfloden og ha det i bakhodet. Eventuelt el eggøsnigstest om jeg hadde det i hus og var usikker. Plottet vel inn data oftest på kvelden eller i perioder en gang i uken eller så. Okei, synes bare det høres så tungvindt ut. Men jeg er nok bare bortskjemt etter å ha brukt p-prevensjon såppas lenge. Jeg får tenke litt på det, undersøke litt. Så får jeg se hva jeg og samboeren bestemmer oss for Takk for svar!
M0niq Skrevet 3. januar 2011 Forfatter #11 Skrevet 3. januar 2011 fikk hentet min Ladycomp i dag. Men er usikker på hva de mener med at "Den første blødningen etter hormonslutt skal ikke registreres som mens" Mener de da blødningen alle får i den "pillefrie" uka, eller mens som kommer i første syklus uten hormoner?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå